Opel Adam, ktorý sa stane zástupcom automobilky Opel v segmente minivozidiel, sa pomaličky chystá na svet. Do svetovej premiéry v Paríži ostáva ešte trocha času, no zástupcovia automobilky oznámili niečo, čo sa týka verzií výbavy.
Najmenší Opel by mal byť podľa doterajších informácií celkom štýlový, čomu napomôže aj trojica verzií stupňov výbavy nazvaná Jam, Glam a Slam. Vtipné označenia automobilka marketingovo nechce označovať ako stupne výbavy, ale skôr ako „nálady“.
Verzia Jam bude ladená nekonvenčne „funky“, druhá verzia bude hrať na elegantnú nôtu a posledná verzia Slam bude ladená športovo. Samozrejmosťou u každej verzie bude široká možnosť individualizácie, Opel má pre zákazníkov pripravené množstvo „dizajnových trikov“.
Ako sme už spomínali, Opel sa chystá predstaviť model Adam na jesennom autosalóne v Paríži, v predaji sa objaví začiatkom budúceho roka. Trojdverový model má byť dostatočne priestranný pre štvoricu pasažierov, jeho dĺžka sa bude pohybovať okolo 3,7 metra.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.