Kórejská automobilka Chevrolet v týchto dňoch uvádza na európske trhy novinku v strednej triede, model Malibu.
Kórejský Chevrolet sa rozhodol, že 8. generáciu úspešného modelu Malibu bude predávať aj na európskych trhoch. Prečo nie? V najnovšej generácii ide o celkom elegantný sedan štedrých rozmerov s útulným interiérom, ktorý má veľa spoločného s Oplom Insignia. Problémom však zatiaľ môže byť absencia naftového motora pod kapotou.
Chevrolet Malibu v našich končinách nahradzuje pomerne nenápadného predchodcu, model Epica. Oproti nemu ponúka väčšie základné rozmery (4865 x 1855 x 1465 mm) s rázvorom náprav 2737 mm a vyzretejší dizajn karosérie, ktorý nesie znaky typické pre moderné Chevrolety. Zadná časť je vraj inšpirovaná legendárnym Chevroletom Camaro. V interiéri nájdeme podľa automobilky kvalitné materiály a vkusné stvárnenie jednotlivých detailov, jednoznačným plusom bude aj porcia štandardnej výbavy.
K dispozícii bude dvojica stupňov výbavy, LT a LTZ. Základ začína s cenou 497 490 Kč a ponúka 6 airbagov, ABS, ESP, elektrické otváranie predných a zadných okien, manuálnu klimatizáciu, kožený volant, elektricky ovládané, vyhrievané a sklopné spätné zrkadlá, zadný parkovací asistent, elektronickú parkovaciu brzdu, denné svietenie, elektricky nastaviteľné predné sedadlá, tempomat, autorádio s CD prehrávačom a šiestimi reproduktormi alebo 17-palcové zliatinové disky.
Vyššia verzia LTZ ponúkne navyše automatickú klimatizáciu, xenónové svetlomety, 18-palcové disky, kožené sedadlá s vyhrievaním, multimediálny systém so 7“ dotykovou obrazovkou, bluetooth a audiosústavu s 9 reproduktormi.
Kameňom úrazu sa v prípade sedanu Malibu môže stať ponuka motorov. V ponuke bude zatiaľ jediná motorizácia, a to benzínový štvorvalec s objemom 2,4 l, ktorý ponúka maximálny výkon 124 kW/167 k (pri 5800 ot./min.) a krútiaci moment 225 Nm (pri 4600 ot./min.).
Pre Malibu bude k dispozícii 6-stupňová manuálna, alebo automatická prevodovka. Podľa toho sa bude pohybovať kombinovaná spotreba na úrovni 7,8 l/100 km, resp. 8,0 l/100 km. Nie je vylúčené, že sa v budúcnosti dočkáme aj naftového motora, ktorý Malibu daruje sesterská Insignia (2,0 VCDi, 121 kW/163 k).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.