Kórejská automobilka Chevrolet v týchto dňoch uvádza na európske trhy novinku v strednej triede, model Malibu.
Kórejský Chevrolet sa rozhodol, že 8. generáciu úspešného modelu Malibu bude predávať aj na európskych trhoch. Prečo nie? V najnovšej generácii ide o celkom elegantný sedan štedrých rozmerov s útulným interiérom, ktorý má veľa spoločného s Oplom Insignia. Problémom však zatiaľ môže byť absencia naftového motora pod kapotou.
Chevrolet Malibu v našich končinách nahradzuje pomerne nenápadného predchodcu, model Epica. Oproti nemu ponúka väčšie základné rozmery (4865 x 1855 x 1465 mm) s rázvorom náprav 2737 mm a vyzretejší dizajn karosérie, ktorý nesie znaky typické pre moderné Chevrolety. Zadná časť je vraj inšpirovaná legendárnym Chevroletom Camaro. V interiéri nájdeme podľa automobilky kvalitné materiály a vkusné stvárnenie jednotlivých detailov, jednoznačným plusom bude aj porcia štandardnej výbavy.
K dispozícii bude dvojica stupňov výbavy, LT a LTZ. Základ začína s cenou 497 490 Kč a ponúka 6 airbagov, ABS, ESP, elektrické otváranie predných a zadných okien, manuálnu klimatizáciu, kožený volant, elektricky ovládané, vyhrievané a sklopné spätné zrkadlá, zadný parkovací asistent, elektronickú parkovaciu brzdu, denné svietenie, elektricky nastaviteľné predné sedadlá, tempomat, autorádio s CD prehrávačom a šiestimi reproduktormi alebo 17-palcové zliatinové disky.
Vyššia verzia LTZ ponúkne navyše automatickú klimatizáciu, xenónové svetlomety, 18-palcové disky, kožené sedadlá s vyhrievaním, multimediálny systém so 7“ dotykovou obrazovkou, bluetooth a audiosústavu s 9 reproduktormi.
Kameňom úrazu sa v prípade sedanu Malibu môže stať ponuka motorov. V ponuke bude zatiaľ jediná motorizácia, a to benzínový štvorvalec s objemom 2,4 l, ktorý ponúka maximálny výkon 124 kW/167 k (pri 5800 ot./min.) a krútiaci moment 225 Nm (pri 4600 ot./min.).
Pre Malibu bude k dispozícii 6-stupňová manuálna, alebo automatická prevodovka. Podľa toho sa bude pohybovať kombinovaná spotreba na úrovni 7,8 l/100 km, resp. 8,0 l/100 km. Nie je vylúčené, že sa v budúcnosti dočkáme aj naftového motora, ktorý Malibu daruje sesterská Insignia (2,0 VCDi, 121 kW/163 k).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.