Novátorská technologie HYbrid4 se nyní objevuje v nabídce značky Peugeot již u třetího modelu. Po crossoveru a kombi typu allroad se jedinečné funkce plně hybridního dieselu nabízejí i u sedanu.
Značka Peugeot je průkopníkem technologie „Full Hybrid Diesel“. Tato na trhu dosud nepřekonaná technologie byla vyvinuta tak, aby byla přizpůsobitelná jakékoliv platformě. Nyní se dostává i do sedanu 508. Peugeot HYbrid4 tak získává třetí rozměr.
Moderní pohon, vycházející ze spojení dieselového motoru 2.0 l HDi o výkonu 120 kW/163 k a elektromotoru o výkonu 27 kW/37 k) získává nové příznivce a podíly na trhu, zejména v oblasti BtoB nebo v zemích, kde výše emisí CO2 podléhá vysokému zdanění.
Tato technologická novinka přinesla vynikající výsledky z hlediska výkonů i spotřeby paliva - maximální výkon 147 kW/200 k, pohon všech 4 kol, 4 režimy řízení (z toho 1 plně elektrický), emise 95 g CO2/km a kombinovaná spotřeba 3,6 l/100 km.
Nový model si pochopitelně zachoval všechny vlastnosti, které se setkaly s úspěchem u modelové řady 508. Verzi HYbrid4 charakterizuje monogram, diskrétně zasazený do přední masky chladiče. Vůz si zachovává si čistý, elegantní a dynamický vzhled. Vysokou úroveň zpracování podtrhuje i ovladač umožňující zvolit jeden ze 4 režimů řízení (Auto, ZEV = nulové emise, Sport, 4WD), jenž je zabudován do středové konzoly. Zavazadlový prostor s objemem 355/1400 l si zachovává praktičnost, zejména díky pravoúhlému tvaru.
Vůz 508 HYbrid4 se vyrábí ve francouzském městě Rennes a jeho prodej začne v Evropě v červnu. V České republice bude vůz uveden v září. Příjem objednávek začal předem v Nizozemsku, a do poloviny června 2012 jich bylo podáno již téměř 1600.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.