Automobilka Seat uvoľnila prvé oficiálne fotografie sériového modelu Seat Toledo. Zhrňme si teda podrobnosti o motoroch a prvkoch výbavy, ktoré bude španielsky liftback ponúkať.
Španielsky Seat dnes zverejnil prvú štvoricu oficiálnych fotografií sériového modelu Toledo. Ten sa oproti rovnomennému konceptu príliš nezmenil, čo je pozitívna správa. Pripomeňme, že ide o koncernového súrodenca pripravovanej škody Rapid, ktorá sa verejnosti oficiálne po prvý krát predstaví na jesennom autosalóne v Paríži.
Seat Toledo vyzerá ako sedan, pravda je však taká, že ide o liftback. Koncepčne je to teda podobný model ako Škoda Octavia, rozmermi sa dokonca približuje jej prvej modernej generácii. Obrovskú výhodu takéhoto typu karosérie hádam nemusíme spomínať, veľké výklopné dvere batožinového priestoru spoločne so zadným oknom zabezpečujú bezproblémový prístup do jeho útrob.
Koncept disponoval rázvorom náprav s hodnotu 2600 mm, dĺžkou karosérie 4,48 metra a objem batožinového priestoru mal hodnotu rovných 500 litrov. Očakávame, že tieto hodnoty sa pri sériovom Tolede nezmenia, prípadne sa budú líšiť len nepatrne.
Interiér Seatu Toledo má očakávané tvary, jeho podobu sme mali možnosť vidieť v koncepte Toledo Concept. Je samozrejmosťou, že oproti konceptom sa sériový interiér líši hlavne materiálmi a detailnými položkami výbavy, množstvo prvkov je známych z terajších produkčných modelov.
Pod kapotou sa objaví celá rada koncernových pohonných jednotiek. Základom bude trojvalec 1,2 HTP s výkonom 55 kW/75 k, nad ním budú stáť preplňované štvorvalce 1,2 TSI s výkonmi 63 kW/86 k a 77 kW/105 k. Benzínovým vrcholom bude motor 1,4 TSI s maximálnym výkonom 90 kW/122 k. V ponuke bude aj jeden naftový motor, a to štvorvalec 1,6 TDI s výkonmi 66 kW/90 k a 77 kW/105 k. Slabší variant tohto motora bude k dispozícii až v budúcom roku.
Predbežné informácie hovoria o tom, že Seat Toledo bude zo začiatku dostupný s dvomi stupňami výbavy. Základná verzia Reference ponúkne 6 airbagov, centrálne uzamykanie, elektrické ovládanie predných okien alebo prípravu na autorádio. Vyššia verzia Style pridáva klimatizáciu, rádio s CD prehrávačom, elektrické ovládanie spätných zrkadiel, palubný počítač, elektrické ovládanie zadných okien, kožený multifunkčný volant a kožou potiahnutú hlavicu radiacej páky, 16-palcové zliatinové disky alebo hmlové svetlá s prisvecovaním do zákruty.
Seat Toledo sa bude spoločne so Škodou Rapid vyrábať v Mladej Boleslavi.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.