Automobilka Seat uvoľnila prvé oficiálne fotografie sériového modelu Seat Toledo. Zhrňme si teda podrobnosti o motoroch a prvkoch výbavy, ktoré bude španielsky liftback ponúkať.
Španielsky Seat dnes zverejnil prvú štvoricu oficiálnych fotografií sériového modelu Toledo. Ten sa oproti rovnomennému konceptu príliš nezmenil, čo je pozitívna správa. Pripomeňme, že ide o koncernového súrodenca pripravovanej škody Rapid, ktorá sa verejnosti oficiálne po prvý krát predstaví na jesennom autosalóne v Paríži.
Seat Toledo vyzerá ako sedan, pravda je však taká, že ide o liftback. Koncepčne je to teda podobný model ako Škoda Octavia, rozmermi sa dokonca približuje jej prvej modernej generácii. Obrovskú výhodu takéhoto typu karosérie hádam nemusíme spomínať, veľké výklopné dvere batožinového priestoru spoločne so zadným oknom zabezpečujú bezproblémový prístup do jeho útrob.
Koncept disponoval rázvorom náprav s hodnotu 2600 mm, dĺžkou karosérie 4,48 metra a objem batožinového priestoru mal hodnotu rovných 500 litrov. Očakávame, že tieto hodnoty sa pri sériovom Tolede nezmenia, prípadne sa budú líšiť len nepatrne.
Interiér Seatu Toledo má očakávané tvary, jeho podobu sme mali možnosť vidieť v koncepte Toledo Concept. Je samozrejmosťou, že oproti konceptom sa sériový interiér líši hlavne materiálmi a detailnými položkami výbavy, množstvo prvkov je známych z terajších produkčných modelov.
Pod kapotou sa objaví celá rada koncernových pohonných jednotiek. Základom bude trojvalec 1,2 HTP s výkonom 55 kW/75 k, nad ním budú stáť preplňované štvorvalce 1,2 TSI s výkonmi 63 kW/86 k a 77 kW/105 k. Benzínovým vrcholom bude motor 1,4 TSI s maximálnym výkonom 90 kW/122 k. V ponuke bude aj jeden naftový motor, a to štvorvalec 1,6 TDI s výkonmi 66 kW/90 k a 77 kW/105 k. Slabší variant tohto motora bude k dispozícii až v budúcom roku.
Predbežné informácie hovoria o tom, že Seat Toledo bude zo začiatku dostupný s dvomi stupňami výbavy. Základná verzia Reference ponúkne 6 airbagov, centrálne uzamykanie, elektrické ovládanie predných okien alebo prípravu na autorádio. Vyššia verzia Style pridáva klimatizáciu, rádio s CD prehrávačom, elektrické ovládanie spätných zrkadiel, palubný počítač, elektrické ovládanie zadných okien, kožený multifunkčný volant a kožou potiahnutú hlavicu radiacej páky, 16-palcové zliatinové disky alebo hmlové svetlá s prisvecovaním do zákruty.
Seat Toledo sa bude spoločne so Škodou Rapid vyrábať v Mladej Boleslavi.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.