Automobilka Seat uvoľnila prvé oficiálne fotografie sériového modelu Seat Toledo. Zhrňme si teda podrobnosti o motoroch a prvkoch výbavy, ktoré bude španielsky liftback ponúkať.
Španielsky Seat dnes zverejnil prvú štvoricu oficiálnych fotografií sériového modelu Toledo. Ten sa oproti rovnomennému konceptu príliš nezmenil, čo je pozitívna správa. Pripomeňme, že ide o koncernového súrodenca pripravovanej škody Rapid, ktorá sa verejnosti oficiálne po prvý krát predstaví na jesennom autosalóne v Paríži.
Seat Toledo vyzerá ako sedan, pravda je však taká, že ide o liftback. Koncepčne je to teda podobný model ako Škoda Octavia, rozmermi sa dokonca približuje jej prvej modernej generácii. Obrovskú výhodu takéhoto typu karosérie hádam nemusíme spomínať, veľké výklopné dvere batožinového priestoru spoločne so zadným oknom zabezpečujú bezproblémový prístup do jeho útrob.
Koncept disponoval rázvorom náprav s hodnotu 2600 mm, dĺžkou karosérie 4,48 metra a objem batožinového priestoru mal hodnotu rovných 500 litrov. Očakávame, že tieto hodnoty sa pri sériovom Tolede nezmenia, prípadne sa budú líšiť len nepatrne.
Interiér Seatu Toledo má očakávané tvary, jeho podobu sme mali možnosť vidieť v koncepte Toledo Concept. Je samozrejmosťou, že oproti konceptom sa sériový interiér líši hlavne materiálmi a detailnými položkami výbavy, množstvo prvkov je známych z terajších produkčných modelov.
Pod kapotou sa objaví celá rada koncernových pohonných jednotiek. Základom bude trojvalec 1,2 HTP s výkonom 55 kW/75 k, nad ním budú stáť preplňované štvorvalce 1,2 TSI s výkonmi 63 kW/86 k a 77 kW/105 k. Benzínovým vrcholom bude motor 1,4 TSI s maximálnym výkonom 90 kW/122 k. V ponuke bude aj jeden naftový motor, a to štvorvalec 1,6 TDI s výkonmi 66 kW/90 k a 77 kW/105 k. Slabší variant tohto motora bude k dispozícii až v budúcom roku.
Predbežné informácie hovoria o tom, že Seat Toledo bude zo začiatku dostupný s dvomi stupňami výbavy. Základná verzia Reference ponúkne 6 airbagov, centrálne uzamykanie, elektrické ovládanie predných okien alebo prípravu na autorádio. Vyššia verzia Style pridáva klimatizáciu, rádio s CD prehrávačom, elektrické ovládanie spätných zrkadiel, palubný počítač, elektrické ovládanie zadných okien, kožený multifunkčný volant a kožou potiahnutú hlavicu radiacej páky, 16-palcové zliatinové disky alebo hmlové svetlá s prisvecovaním do zákruty.
Seat Toledo sa bude spoločne so Škodou Rapid vyrábať v Mladej Boleslavi.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.