Automobilka Seat uvoľnila prvé oficiálne fotografie sériového modelu Seat Toledo. Zhrňme si teda podrobnosti o motoroch a prvkoch výbavy, ktoré bude španielsky liftback ponúkať.
Španielsky Seat dnes zverejnil prvú štvoricu oficiálnych fotografií sériového modelu Toledo. Ten sa oproti rovnomennému konceptu príliš nezmenil, čo je pozitívna správa. Pripomeňme, že ide o koncernového súrodenca pripravovanej škody Rapid, ktorá sa verejnosti oficiálne po prvý krát predstaví na jesennom autosalóne v Paríži.
Seat Toledo vyzerá ako sedan, pravda je však taká, že ide o liftback. Koncepčne je to teda podobný model ako Škoda Octavia, rozmermi sa dokonca približuje jej prvej modernej generácii. Obrovskú výhodu takéhoto typu karosérie hádam nemusíme spomínať, veľké výklopné dvere batožinového priestoru spoločne so zadným oknom zabezpečujú bezproblémový prístup do jeho útrob.
Koncept disponoval rázvorom náprav s hodnotu 2600 mm, dĺžkou karosérie 4,48 metra a objem batožinového priestoru mal hodnotu rovných 500 litrov. Očakávame, že tieto hodnoty sa pri sériovom Tolede nezmenia, prípadne sa budú líšiť len nepatrne.
Interiér Seatu Toledo má očakávané tvary, jeho podobu sme mali možnosť vidieť v koncepte Toledo Concept. Je samozrejmosťou, že oproti konceptom sa sériový interiér líši hlavne materiálmi a detailnými položkami výbavy, množstvo prvkov je známych z terajších produkčných modelov.
Pod kapotou sa objaví celá rada koncernových pohonných jednotiek. Základom bude trojvalec 1,2 HTP s výkonom 55 kW/75 k, nad ním budú stáť preplňované štvorvalce 1,2 TSI s výkonmi 63 kW/86 k a 77 kW/105 k. Benzínovým vrcholom bude motor 1,4 TSI s maximálnym výkonom 90 kW/122 k. V ponuke bude aj jeden naftový motor, a to štvorvalec 1,6 TDI s výkonmi 66 kW/90 k a 77 kW/105 k. Slabší variant tohto motora bude k dispozícii až v budúcom roku.
Predbežné informácie hovoria o tom, že Seat Toledo bude zo začiatku dostupný s dvomi stupňami výbavy. Základná verzia Reference ponúkne 6 airbagov, centrálne uzamykanie, elektrické ovládanie predných okien alebo prípravu na autorádio. Vyššia verzia Style pridáva klimatizáciu, rádio s CD prehrávačom, elektrické ovládanie spätných zrkadiel, palubný počítač, elektrické ovládanie zadných okien, kožený multifunkčný volant a kožou potiahnutú hlavicu radiacej páky, 16-palcové zliatinové disky alebo hmlové svetlá s prisvecovaním do zákruty.
Seat Toledo sa bude spoločne so Škodou Rapid vyrábať v Mladej Boleslavi.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?