Renault Zoe stanovil nový svetový rekord v najdlhšej trati prejdenej za 24 hodín sériovo vyrábaným elektrickým vozidlom.
Aubevoye,1. jún 2012, 16:00 hod. Dve vozidlá Renault Zoe sú pristavené na rýchlostnom okruhu Aubevoye v Normandii. 15 vodičov z Aubevoye, Cléon, Sandouville, Flins, Douai a Grand Couronne sa vymieňajú za volantom, jazdia a nabíjajú podľa potreby. O 24 hodín neskôr prechádzajú obe autá cieľovou líniou s najazdenou kilometrážou 1 618 km a 1 506 km. Obe autá splnili prísľub demonštrovať výkon a výdrž…
Za tento výkon môže Zoe poďakovať nabíjaniu Caméléon. Tento systém robí zo Zoe elektrický automobil, ktorý je kompatibilný s akoukoľvek elektrickou zásuvkou rôzneho napätia. Zoe je možné rýchlo nabíjať pri 43 kW, kedy sa kapacita batérie nabije na 80% za menej ako 30 minút.
Tento rekord by nebol možný, pokiaľ by Zoe nemalo najlepší (podľa metodiky NDEC) dojazd vo svojej triede, čo je 210 km (v rozmedzí 100 a 150 km v reálnych podmienkach, v závislosti od podmienok). Celkovo bolo Zoe dobíjané 18 krát za 24 hodín. Automobily Zoe neboli upravované, boli použité autá zo sériovej linky. Celá akcia prebiehala pod drobnohľadom oficiálneho pozorovateľa a čaká na zápis do Guinessovej knihy rekordov.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.