Americká automobilka Buick bude predávať sedan kompaktný Verano s označením Turbo s motorom 2,0 Turbo a výkonom 254 konských síl.
Športová verzia amerického sedanu Buick Verano, ktorý sa k nám dostane ako Opel Astra Sedan, bude mať pod kapotou motor 2,0 Turbo s výkonom 187 kW/254 k a krútiacim momentom 353 Nm. Kompaktný sedan s výkonným dvojlitrom pod kapotou naznačuje, aký motor dostane pripravovaný Opel Astra GSI, ktorý sa hierarchicky zaradí pod najvýkonnejšiu Astru OPC s výkonom 206 kW/280 k (400 Nm).
Buick Verano Turbo je technicky a dizajnovo spriaznený s nedávno odhaleným Oplom Astra Sedan, otázne však je, či sa spomínaný benzínový turbomotor dostane aj pod kapotu u nás predávaného kompaktného sedanu. Táto pohonná jednotka sa však možno dostane pod kapotu športovejšej Astry GSI, ktorá by tak svojim výkonom 187 kW/254 k stála niekde medzi doteraz najvýkonnejšou Astrou s benzínovým motorom 1,6 Turbo (132 kW/180 k) a najvýkonnejšou Astrou OPC s motorom 2,0 Turbo (206 kW/280 k).
Poďme sa však venovať samotnému modelu Buick Verano Turbo. Automobil svoj výkonnostný potenciál nedáva navonok príliš najavo, oproti bežnému sedanu má dvojicu koncoviek výfuku vzadu a malý spojler na kufri. Zrýchlenie z nuly na stovku bude trvať 6,2 sekundy, údaje o maximálnej rýchlosti a priemernej spotrebe paliva zatiaľ výrobca nezverejnil.
Verano Turbo sa na americkom trhu začne predávať v druhej polovici tohto roka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?