Kórejský autosalón v Busane sa stal pred pár dňami svedkom premiéry modelu Hyundai Elantra Coupé.
Na autosalóne v kórejskom meste Busan sa predstavila u nás nepredávaná karosárska verzia modelu Elantra Coupé. Jej predaj sa na tamojšom trhu spustí už o pár týždňov, no do Európy nezavíta.
Pripomeňme si, že u nás sa Hyundai Elantra predáva približne jeden rok, a to len ako štvordverový sedan. Elantra Coupé je o 10 mm dlhšia ako sedan, jej rozmery sú 4540x1775x1435 mm a rázvor náprav má hodnotu rovnakú ako sedan - 2650 mm. Elantra Coupé a Elantra Sedan sa od seba odlišujú len dizajnom bočného profilu a zadnej časti, interiéry oboch verzií sú totožné.
Pohon Elantry Coupé bude zabezpečovať benzínový štvorvalec 2,0 GDi s priamym vstrekovaním paliva, ktorý je naladený na maximálny výkon 129 kW/175 k a krútiaci moment 209 Nm. Motor bude poháňať kolesá prednej nápravy prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej prevodovky. U nás sa Elantra predáva výhradne s motorom 1,6 Gamma s výkonom 97 kW/131 k.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?