Kórejský autosalón v Busane sa stal pred pár dňami svedkom premiéry modelu Hyundai Elantra Coupé.
Na autosalóne v kórejskom meste Busan sa predstavila u nás nepredávaná karosárska verzia modelu Elantra Coupé. Jej predaj sa na tamojšom trhu spustí už o pár týždňov, no do Európy nezavíta.
Pripomeňme si, že u nás sa Hyundai Elantra predáva približne jeden rok, a to len ako štvordverový sedan. Elantra Coupé je o 10 mm dlhšia ako sedan, jej rozmery sú 4540x1775x1435 mm a rázvor náprav má hodnotu rovnakú ako sedan - 2650 mm. Elantra Coupé a Elantra Sedan sa od seba odlišujú len dizajnom bočného profilu a zadnej časti, interiéry oboch verzií sú totožné.
Pohon Elantry Coupé bude zabezpečovať benzínový štvorvalec 2,0 GDi s priamym vstrekovaním paliva, ktorý je naladený na maximálny výkon 129 kW/175 k a krútiaci moment 209 Nm. Motor bude poháňať kolesá prednej nápravy prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej prevodovky. U nás sa Elantra predáva výhradne s motorom 1,6 Gamma s výkonom 97 kW/131 k.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?