Nemecký Opel kompletizuje ponuku modelov rodiny Astra a predstavuje Astru Sedan.
Automobilka Opel pomaly kompletizuje ponuku modelov rodiny Astra. Po tom, čo sa v roku 2009 predstavil 5-dverový hatchback, prišlo o rok neskôr praktické kombi Astra Sports Tourer a v minulom roku 3-dverové kupé GTC. Teraz sa predstavuje kompaktný sedan, ktorý zdieľa techniku, interiér a dizajnovú podobnosť s ostatnými modelmi radu Astra.
Nová Astra Sedan má rozmery 4658x1815x1476 mm, rázvor náprav má hodnotu 2685 mm. Vzhľad prednej časti automobilka na prvých oficiálnych snímkach neukázala, predná časť sedanu bude zrejme dizajnovo vychádzať z pripravovanej faceliftovanej verzie hatchbacku a kombi. Zadná časť má veľmi elegantný dizajn a plynulé línie, čo nebýva u kompaktných sedanoch pravidlom.
V zadnej časti Astry Sedan sa ukrýva batožinový priestor s objemom 460 litrov, čo je o 90 litrov viac ako v prípade 5-dverového hatchbacku. K dispozícii sú aj delené zadné sedadlá v pomere 60:40, po ich sklopení narastie objem pre batožinu na 1010 litrov.
Pri štarte predaja v júni budú mať zákazníci spočiatku na výber 7 motorov: 4 benzínové s výkonovým rozpätím od 74 kW/100 k do 132 kW/180 k a 3 naftové s výkonmi od 70 kW/95 k do 96 kW/130 k. Tri najvýkonnejšie benzínové motory sa na želanie môžu kombinovať so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Dve úsporné verzie Astra 1.7 CDTI ecoFLEX so systémom Štart/Stop a ďalšími technológiami zvyšujúcimi účinnosť poskytujú výkony 81 kW/110 k alebo 96 kW/130 k pri spotrebe iba 3,7 litra nafty na 100 km (emisie CO2 99g/km). Túto širokú ponuku motorov začiatkom budúceho roka rozšíri nová generácia vysoko účinných, výkonných a kultivovaných štvorvalcových benzínových motorov Opel SIDI ECOTEC s objemom 1,6 litra, prepĺňaných turbodúchadlom a vybavených priamym vstrekovaním paliva.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?