Nemecký Opel kompletizuje ponuku modelov rodiny Astra a predstavuje Astru Sedan.
Automobilka Opel pomaly kompletizuje ponuku modelov rodiny Astra. Po tom, čo sa v roku 2009 predstavil 5-dverový hatchback, prišlo o rok neskôr praktické kombi Astra Sports Tourer a v minulom roku 3-dverové kupé GTC. Teraz sa predstavuje kompaktný sedan, ktorý zdieľa techniku, interiér a dizajnovú podobnosť s ostatnými modelmi radu Astra.
Nová Astra Sedan má rozmery 4658x1815x1476 mm, rázvor náprav má hodnotu 2685 mm. Vzhľad prednej časti automobilka na prvých oficiálnych snímkach neukázala, predná časť sedanu bude zrejme dizajnovo vychádzať z pripravovanej faceliftovanej verzie hatchbacku a kombi. Zadná časť má veľmi elegantný dizajn a plynulé línie, čo nebýva u kompaktných sedanoch pravidlom.
V zadnej časti Astry Sedan sa ukrýva batožinový priestor s objemom 460 litrov, čo je o 90 litrov viac ako v prípade 5-dverového hatchbacku. K dispozícii sú aj delené zadné sedadlá v pomere 60:40, po ich sklopení narastie objem pre batožinu na 1010 litrov.
Pri štarte predaja v júni budú mať zákazníci spočiatku na výber 7 motorov: 4 benzínové s výkonovým rozpätím od 74 kW/100 k do 132 kW/180 k a 3 naftové s výkonmi od 70 kW/95 k do 96 kW/130 k. Tri najvýkonnejšie benzínové motory sa na želanie môžu kombinovať so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Dve úsporné verzie Astra 1.7 CDTI ecoFLEX so systémom Štart/Stop a ďalšími technológiami zvyšujúcimi účinnosť poskytujú výkony 81 kW/110 k alebo 96 kW/130 k pri spotrebe iba 3,7 litra nafty na 100 km (emisie CO2 99g/km). Túto širokú ponuku motorov začiatkom budúceho roka rozšíri nová generácia vysoko účinných, výkonných a kultivovaných štvorvalcových benzínových motorov Opel SIDI ECOTEC s objemom 1,6 litra, prepĺňaných turbodúchadlom a vybavených priamym vstrekovaním paliva.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.