Abarth ponúka špeciálnu edíciu Punta s označením SuperSport, ktoré ponúkne upravený podvozok, štýlovejší exteriér a 180 koní.
Abarth - taliansky dvorný úpravca športových Fiatov - prichádza s limitovanou edíciou Punto SuperSport, z ktorej vyrobí len 199 kusov. Limitované edície majú pre svojich majiteľov punc výnimočnosti, o takúto výnimočnosť sa s vami podelí aj Punto SuperSport, no nejedná sa len o kozmetické úpravy exteriéru.
Abarth Punto SuperSport sa od bežného prevedenia líši upraveným podvozkom s novými športovými pružinami, tlmičmi značky Koni, ventilovanými kotúčmi so štvorpiestikovými strmeňmi. Matné čierne 17-palcové zliatinové disky kolies sa obúvajú do pneumatík rozmeru 215/45 R17. Automobil bude k dispozícii v dvoch farebných prevedeniach, buď s čiernym lakovaním alebo svetlošedou karosériou s čiernymi pruhmi.
Motor sa nedočkal žiadnych úprav, to však ani nebolo potrebné. O pohon talianskeho „hot-hatchu“ sa stará domáci benzínový turbomotor 1,4 T-Jet s maximálnym výkonom 132 kW/180 k a krútiacim momentom 270 Nm. Zrýchlenie z nuly na stovku trvá 7,5 s a maximálna rýchlosť má hodnotu 216 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.