Slavná italská automobilka ukázala první fotografie speciálního modelu Ferrari SP12 EC, postaveného na zakázku přímo pro známého kytaristu Erica Claptona.
Designově je vůz inspirován Claptonovým nejoblíbenějším vozem značky Ferrari modelem 512 BB (Clapton má ve svých garážích tři kusy modelu 512 BB).
Claptonovo SP12 EC stojí na technických základech Ferrari 458 Italia. O pohon vozu se tak stará vidlicový osmiválec s objemem 4,5 litru a výkonu 570 koní v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Původní 512 BB mělo pod kapotou plochý dvanáctiválec s objemem 5 litrů a výkonem 360 koní.Kompletně nová karoserie nese mnoho znaků modelu 512 BB, včetně dvoubarevného laku, žebrování v přední kapotě, nebo tvaru zadní části vozu. Přední světla pochází z Ferrari Enzo.SP12 EC bylo navrženo designovým oddělením automobilky Ferrari - Centro Stile Ferrari ve spolupráci se studiem Pinninfarina. Vůz byl vyroben v rámci programu "one-off Programme", který umožňuje zákazníkům výrobu vozu na zakázku přímo podle jejich požadavků.V minulosti již Ferrari stejným stylem vytvořilo zakázkový vůz P4/5 pro Jamese Glickenhause. P4/5 je designově inspirováno závodními modely Ferrari z šedesátých let a jako technický základ využívá model Ferrari Enzo. Cena vozu oficiálně známá není, ale dle zvěstí stálo Glickenhausovo P4/5 cca 75 milionů korun. Claptonův SP12 EC má být ještě dražší, předpokládaná hodnota činí cca 90 milionu korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?