Nemecký Volkswagen čoskoro ukončí výrobu benzínových motorov 1,4 TSI Twincharger.
Dvakrát preplňovaný maloobjemový turbomotor je podľa automobilky príliš drahý na výrobu a zároveň na následný servis. Výhoda koncepcie motora, ktorý využíval preplňovanie kompresorom a turbom zároveň je už dnes neopodstatnená, s najmodernejšími turbodúchadlami sa dnes dajú dosiahnuť porovnateľné výsledky.
Motor 1,4 TSI Twincharger bol jedinečný spôsobom preplňovania a využívania jedného turba spolu s kompresorom. Kompresor samotný má však o čosi väčšie straty, vyššiu hmotnosť a je náročnejší na výrobu, preto sa Volkswagen rozhodol nepokračovať vo výrobe tohto motora.
Neznamená to však koniec preplňovaných motorov 1,4 TSI – automobilka len zmení spôsob preplňovania a pracuje na systéme viackomorového turba, ktoré dosahuje podobný efekt ako preplňovanie dvojicou turbodúchadiel. Benzínová „jedna-štvorka“ bude po novom využívať jediné viackomorové turbo, čo pomôže eliminovať neželaný turboefekt. Navyše ho konštruktéri vybavia sekvenčným vypínaním dvojice valcov pri nízkom zaťažení, zo štvorvalcového motora sa tak krátkodobo stane dvojvalec. Tento systém bude využívať nová generácia Audi A3 a dostane ho aj Golf siedmej generácie.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?