Nemecký Volkswagen čoskoro ukončí výrobu benzínových motorov 1,4 TSI Twincharger.
Dvakrát preplňovaný maloobjemový turbomotor je podľa automobilky príliš drahý na výrobu a zároveň na následný servis. Výhoda koncepcie motora, ktorý využíval preplňovanie kompresorom a turbom zároveň je už dnes neopodstatnená, s najmodernejšími turbodúchadlami sa dnes dajú dosiahnuť porovnateľné výsledky.
Motor 1,4 TSI Twincharger bol jedinečný spôsobom preplňovania a využívania jedného turba spolu s kompresorom. Kompresor samotný má však o čosi väčšie straty, vyššiu hmotnosť a je náročnejší na výrobu, preto sa Volkswagen rozhodol nepokračovať vo výrobe tohto motora.
Neznamená to však koniec preplňovaných motorov 1,4 TSI – automobilka len zmení spôsob preplňovania a pracuje na systéme viackomorového turba, ktoré dosahuje podobný efekt ako preplňovanie dvojicou turbodúchadiel. Benzínová „jedna-štvorka“ bude po novom využívať jediné viackomorové turbo, čo pomôže eliminovať neželaný turboefekt. Navyše ho konštruktéri vybavia sekvenčným vypínaním dvojice valcov pri nízkom zaťažení, zo štvorvalcového motora sa tak krátkodobo stane dvojvalec. Tento systém bude využívať nová generácia Audi A3 a dostane ho aj Golf siedmej generácie.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.