Volkswagen končí s motorom 1,4 TSI a turbokompresorom

Braňo Porubčan, 22. května 2012, 15:35 Google+

Nemecký Volkswagen čoskoro ukončí výrobu benzínových motorov 1,4 TSI Twincharger.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
volkswagen golf

volkswagen golf | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Dvakrát preplňovaný maloobjemový turbomotor je podľa automobilky príliš drahý na výrobu a zároveň na následný servis. Výhoda koncepcie motora, ktorý využíval preplňovanie kompresorom a turbom zároveň je už dnes neopodstatnená, s najmodernejšími turbodúchadlami sa dnes dajú dosiahnuť porovnateľné výsledky.

Motor 1,4 TSI Twincharger bol jedinečný spôsobom preplňovania a využívania jedného turba spolu s kompresorom. Kompresor samotný má však o čosi väčšie straty, vyššiu hmotnosť a je náročnejší na výrobu, preto sa Volkswagen rozhodol nepokračovať vo výrobe tohto motora.

Neznamená to však koniec preplňovaných motorov 1,4 TSI – automobilka len zmení spôsob preplňovania a pracuje na systéme viackomorového turba, ktoré dosahuje podobný efekt ako preplňovanie dvojicou turbodúchadiel. Benzínová „jedna-štvorka“ bude po novom využívať jediné viackomorové turbo, čo pomôže eliminovať neželaný turboefekt. Navyše ho konštruktéri vybavia sekvenčným vypínaním dvojice valcov pri nízkom zaťažení, zo štvorvalcového motora sa tak krátkodobo stane dvojvalec. Tento systém bude využívať nová generácia Audi A3 a dostane ho aj Golf siedmej generácie.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen končí s motorom 1,4 TSI a turbokompresorom

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

bmw x5

BMW X5 zrejme dostane štvorvalcový naftový motor

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud