Plány na obnovení značky Alpina se v posledních letech neustále potvrzují a následně vyvrací. Nyní se zdá, že Renault dal staronové značce zelenou a představil nový koncept s názvem A110-50.
Název konceptu je odkazem na padesátileté výročí od uvedení modelu A110. Exteriér vozu je inspirován konceptem Renault DeZir, z Pařížského autosalónu z roku 2010. Technika vozu by měla pocházet z modelu Renault Megane Trophy, to by znamenalo použití vidlicového šestiválce s objemem 3,5 litru a výkonem 400 koní a točivým momentem 420 Nm.Originální Alpina A110 debitovala v roce 1961 a byla vyráběna až do roku 1977. Pod sportovní karoserií, podobnou Porsche 911, bylo možné postupně nalézt motory s objemem 1,1 litru a výkonu 66 koní až po vrcholnou 1,6 litru s výkonem 140 koní.Pokud se Renault Alpine A110-50 dostane do výroby, tak se tak nestane dříve než v roce 2014. Koncept vozu by měl být oficiálně představen již tento pátek v Monaku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?