Plány na obnovení značky Alpina se v posledních letech neustále potvrzují a následně vyvrací. Nyní se zdá, že Renault dal staronové značce zelenou a představil nový koncept s názvem A110-50.
Název konceptu je odkazem na padesátileté výročí od uvedení modelu A110. Exteriér vozu je inspirován konceptem Renault DeZir, z Pařížského autosalónu z roku 2010. Technika vozu by měla pocházet z modelu Renault Megane Trophy, to by znamenalo použití vidlicového šestiválce s objemem 3,5 litru a výkonem 400 koní a točivým momentem 420 Nm.Originální Alpina A110 debitovala v roce 1961 a byla vyráběna až do roku 1977. Pod sportovní karoserií, podobnou Porsche 911, bylo možné postupně nalézt motory s objemem 1,1 litru a výkonu 66 koní až po vrcholnou 1,6 litru s výkonem 140 koní.Pokud se Renault Alpine A110-50 dostane do výroby, tak se tak nestane dříve než v roce 2014. Koncept vozu by měl být oficiálně představen již tento pátek v Monaku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?