VW potvrdil, že koncept Polo R WRC se dostane do výroby během letošního roku. Automobilka zároveň oznámila, že edice R WRC bude vyrobena v limitované sérii několika kusů. Speciální edice bude vydána na počest vstupu modelu Polo do seriálu World Rall Championship.
Koncept vozu byl představen na tuningové výstavě v rakouském Wörthersee. Pod kapotou vozu nalezneme dvoulitr TSI o výkonu 220 koní. Malé polo je tedy výkonnější, než jeho větší bratr - Golf GTI.Polo R WRC se od běžného modelu odlišuje také designově. Vůz dostal vytažené blatníky, masivní přední nárazník s výraznými vstupy vzduchu, střešní křídlo, dvojitou koncovku výfuku a zadní difuzor. Vůz stojí na sníženém podvozku a krásných osmnáctipalcových ráfcích. Interiér také dostal několik sportovních doplňků, jako například výrazně tvarované sedadla v kombinaci alcantary a kůže.Polo R WRC se s výkonem 220 koní řadí mezi nejsilnější vozy v kategorii malých hot hatchbacků. Uvidíme, zda mu vysoký výkon bude stačit, aby malý Volkswagen nabídl podobnou zábavu jako Renault Clio RS.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.