VW potvrdil, že koncept Polo R WRC se dostane do výroby během letošního roku. Automobilka zároveň oznámila, že edice R WRC bude vyrobena v limitované sérii několika kusů. Speciální edice bude vydána na počest vstupu modelu Polo do seriálu World Rall Championship.
Koncept vozu byl představen na tuningové výstavě v rakouském Wörthersee. Pod kapotou vozu nalezneme dvoulitr TSI o výkonu 220 koní. Malé polo je tedy výkonnější, než jeho větší bratr - Golf GTI.Polo R WRC se od běžného modelu odlišuje také designově. Vůz dostal vytažené blatníky, masivní přední nárazník s výraznými vstupy vzduchu, střešní křídlo, dvojitou koncovku výfuku a zadní difuzor. Vůz stojí na sníženém podvozku a krásných osmnáctipalcových ráfcích. Interiér také dostal několik sportovních doplňků, jako například výrazně tvarované sedadla v kombinaci alcantary a kůže.Polo R WRC se s výkonem 220 koní řadí mezi nejsilnější vozy v kategorii malých hot hatchbacků. Uvidíme, zda mu vysoký výkon bude stačit, aby malý Volkswagen nabídl podobnou zábavu jako Renault Clio RS.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?