Po oblíbené první generaci vozu připravuje Nissan nový Qashqai. Malý crossover je jedním z nejlépe prodávaných modelů automobilky a ta by chtěla druhou generací na tento úspěch navázat.
Nissan se zaměří na dosažení většího pocitu kvality a stylovosti modelu. Druhá generace crossoveru se má zaměřit nejen proti modelům jako je Kia Sportage, Škoda Yeti nebo Peugeot 3008, ale také prémiovým vozům jako jsou Audi Q3 a BMW X1.Víceprezident Nissanu, Andy Palmer prohlásil, že rozměry a pojetí vozu zůstanou stejné, rozdíly však budou v detailech. Délka vozu zůstává stejná jako u současné generace - 4330 mm, přesto se podařilo dosáhnout prostornějšího interiéru a většího kufru.Designovou inspiraci si model bere z konceptu Hi-Cross, který byl představen na letošním autosalónu v Ženevě. Koncept Hi-Cross však byl "o třídu" větší, než budoucí Qashqai, proto jsou jednotlivé detaily úměrně zmenšené. Nízké přední světlomety a nová maska chladiče zajišťují vozu moderní vzhled. Střešní spojler a chromové naznačení koncovek výfuku dodává vozu také sportovní nádech.Největší rozdíl bude patrný v interiéru vozu. Podle Palmera má automobilka systém bodování kvality vozu a nový Qashqai bude prvním modelem značky, který dosáhne šesti bodů. Automobilka ví, že se musí zaměřit hlavně na interiér vozu. Většině lidí se líbí exteriér vozu, ale jejich nadšenípoklesne, když vstoupí do interiéru. Palmer prohlásil, že kvalita interiéru překoná německou konkurenci.Pod kapotou najdeme nový čtyřválec s objemem 1,2 litru, nahrazující původní šestnáctistovku, nabídne 115 koní a 190 NM. Průměrná spotřeba vozu s tímto motorem by měla být, dle výrobce, 4,6 litru na 100 kilometrů. Druhý motor, dieselová šestnáctistovka nabídne 130 koní a 320 Nm a průměrnou spotřebu 4l/100 km.Nový Qashqai se do prodeje dostane v roce 2014. Koncept bude pravděpodobně představen na některém autosalónu v příštím roce.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?