BMW řady 1 - s třídveřovou karosérií přichází i vrcholná verze

BMW
BMW, foto: Archiv AutoRoad.cz
Pavel Dvořák 14. května 2012 14:28
Sdílej:

Rok po představení nové generace řady 1 přichází třídveřová verze a vrcholný model s označením M135i a výkonem 320 koní.

Nová třídveřová varianta je designově velice blízká pětidveřovému modelu. Nejviditelnějším rozdílem jsou delší dveře s bezrámovými okny. Rozměry vozu jsou identické s původní verzí a konkrétně je vůz dlouhý 4324 mm, široký 1765 mm a vysoký 1421 mm.BMW tvrdí, že ve srovnání s původním třídveřovou verzí řady 1 nabízí nový vůz o 21 mm více prostoru na nohy na zadních sedadlech a 30 litrů objemu kufru navíc.Třídveřový model přidává, ve srovnání s pětidveřovým, dva nové motory na opačných koncích výkonového spektra - modely 114i a M135i.Řada benzínových motorů začíná přeplňovanými šestnáctistovkami pod označením 114i s výkonem 102 koní, respektive 116i s výkonem 134 koní a přeplňovaným dvoulitrem s označením 125i s výkonem 218 koní. Jediným šestiválcem je přeplňovaný třílitr s označením M135í, výkonem 320 koní a 450 Nm.Nejrychlejší model M135i dosáhne stokilometrové rychlosti za 6,1 sekund se šestistupňovým manuálem, respektive za 4,9 sekund v případě osmistupňové automatické převodovky. Maximální rychlost obou verzí je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.Model M135i obsahuje M paket, který se skládá z agresivních designových prvků - nový přední a zadní nárazník s difuzorem, sportovní odpružení, upravené řízení, silnější brzdový systém, osmnácti palcová kola, stříbrné kryty zpětných zrcátek, sportovní sedadla a další prvky v interiéru. Pro příznivce naftových motorů je k dispozici dvoulitrový čtyřválec provedený ve čtyřech verzích. Základní verze s označením 116D dosahuje nejvyššího výkonu 115 koní, další verzí je 118d s výkonem 143 koní a konečně dvojitě přeplňovaná vrcholná verze 125d s nejvyšším výkonem 218 koní.Standardní modely doplňuje nejúspornější verze s označením 116d EfficientDynamics. Ta vychází z modelu 116d, ale je doplněna o několik úprav, které dále snižují spotřebu vozu. Mezi úpravy patří například standardní montáž systému Start/Stop, elektrického posilovače řízení, automatických klapek v předním nárazníku, upravený diferenciál a odpružení a v neposlední řadě pneumatiky s nízkým valivým odporem.Model 116d EfficientDynamics zrychlí na stokilometrovou rychlost za 10,5 sekundy a dosáhne maximálně 195 km/h. Průměrná spotřeba, udávaná automobilkou, činí pouhých 3,8 l/100km.Kromě modelu 114i a 116d EfficientDynamics mohou být motory kombinovány také s osmistupňovou automatickou převodovkou.V listopadu letošního roku dojde k rozšíření motorové nabídky o verze 118i s výkonem 170 koní a 120d s výkonem 180 koní. Pohon všech kol by měl být k dispozici k modelům 120d xDrive a M135i xDrive.Nabízené varianty:

Benzínové motory: 

    M135i: řadový benzínový šestiválec M Performance    technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo    systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection    variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS,    Obsah: 2 979 cc, maximální výkon: 235 kW/320 koní v 5 800 ot./min.,    Točivý moment: 450 Nm v 1 300 – 4 500 ot./min.,    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 5.1 sekund (automatická převodovka: 4.9 sekund)    Maximální rychlost: 250 km/h,    Spotřeba paliva: 8 litrů (7.5 litrů automatická převodovka)/100 km,    CO2 emise: 188 g/km (175 g/km), emisní standard: EU5.    125i: řadový benzínový čtyřválec     technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo    systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection    variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS,    Obsah: 1 995 cc, maximální výkon: 160 kW/218 koní v 5 000 ot./min.,    Točivý moment: 310 Nm v 1 350 – 4 800 ot./min.,    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 6.4 sekund (automatická převodovka: 6.2 sekund),    Maximální rychlost: 245 km/h (243 km/h),    Spotřeba paliva: 6.6 litrů (6.4 litrů automatická převodovka)/100 km,    CO2 emise: 154 g/km (149 g/km), emisní standard: EU5.    116i: řadový benzínový čtyřválec     technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo    systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection    variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS,    Obsah: 1 598 cc, maximální výkon: 100 kW/136 koní v 4 350 ot./min.,    Točivý moment: 220 Nm v 1 350 ot./min.,    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 8.5 sekund (automatická převodovka: 8.7 sekund),    Maximální rychlost: 210 km/h,    Spotřeba paliva: 5.5 – 5.7 litrů (5.6 – 5.8 litrů automatická převodovka)/100 km,    CO2 emise: 129 – 132 g/km (131 – 134 g/km), emisní standard: EU5.    114i: řadový benzínový čtyřválec     technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo    systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection    variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS,    Obsah: 1 598 cm3, maximální výkon: 75 kW/102 koní v 4 000 ot./min.,    Točivý moment: 180 Nm v 1 100 ot./min.,    Zrychlení [0 – 100 km/h]:11.2 sekund,    Maximální rychlost: 195 km/h    Spotřeba paliva: 5.5 – 5.7 litrů/100 km    CO2 emise: 129 – 132 g/km, emisní standard: EU5.

Naftové motory:

   125d: řadový dieselový čtyřválec    technologie BMW TwinPower Turbo kombinující     přeplňování dvojicí turbodmychadel, variabilní časování sacích ventilů     přímé vstřikování paliva typu Common Rail s piezo vstřikovači (1800 bar.)    Obsah: 1 995 cm3, maximální výkon: 160 kW/218 koní v 4 000 ot./min.,    Točivý moment: 450 Nm mezi 1 500 a 2 500 ot./min.,    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 6.5 sekund (automatická převodovka: 6.3 sekund)    Maximální rychlost: 240 km/h    Spotřeba paliva: 4.9 litrů (4.8 litrů automatická převodovka)/100 km    CO2 emise: 129 g/km (126 g/km), emisní standard: EU5.    118d: řadový dieselový čtyřválec    Technologie BMW TwinPower Turbo technology kombinující turbodmychadlo     variabilní časování sacích ventilů     přímé vstřikování paliva typu Common Rail s piezo vstřikovači (1600 bar.)    Obsah: 1 995 cm3, maximální výkon: 105 kW/143 koní v 4 000 ot./min.    Točivý moment: 320 Nm mezi 1 750 a 2 500 ot./min.    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 8.9 sekund (automatická převodovka: 8.6 sekund)    Maximální rychlost: 212 km/h    Spotřeba paliva: 4.4 – 4.5 litrů (4.4 – 4.5 litrů automatická převodovka)/100 km,    CO2 emise: 115 – 118 g/km (116 – 119 g/km), emisní standard: EU5.    116d: řadový dieselový čtyřválec    Technologie BMW TwinPower Turbo technology kombinující turbodmychadlo     variabilní časování sacích ventilů     přímé vstřikování paliva typu Common Rail s piezo vstřikovači (1600 bar.)    Obsah: 1 995 cm3, maximální výkon: 85 kW/115 hp v 4 000 ot./min.,    Točivý moment: 260 Nm mezi 1 750 a 2 500 ot./min.    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 10.3 sekund    Maximální rychlost: 200 km/h    Spotřeba paliva: 4.3 – 4.5 litrů (4.4 – 4.5 litrů automatická převodovka)/100 km    CO2 emise: 114 – 117 g/km (115 – 119 g/km),emisní standard: EU5.

Témata:
BMW
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.