BMW řady 1 - s třídveřovou karosérií přichází i vrcholná verze

BMW
BMW, foto: Archiv AutoRoad.cz
Pavel Dvořák 14. května 2012 14:28
Sdílej:

Rok po představení nové generace řady 1 přichází třídveřová verze a vrcholný model s označením M135i a výkonem 320 koní.

Nová třídveřová varianta je designově velice blízká pětidveřovému modelu. Nejviditelnějším rozdílem jsou delší dveře s bezrámovými okny. Rozměry vozu jsou identické s původní verzí a konkrétně je vůz dlouhý 4324 mm, široký 1765 mm a vysoký 1421 mm.BMW tvrdí, že ve srovnání s původním třídveřovou verzí řady 1 nabízí nový vůz o 21 mm více prostoru na nohy na zadních sedadlech a 30 litrů objemu kufru navíc.Třídveřový model přidává, ve srovnání s pětidveřovým, dva nové motory na opačných koncích výkonového spektra - modely 114i a M135i.Řada benzínových motorů začíná přeplňovanými šestnáctistovkami pod označením 114i s výkonem 102 koní, respektive 116i s výkonem 134 koní a přeplňovaným dvoulitrem s označením 125i s výkonem 218 koní. Jediným šestiválcem je přeplňovaný třílitr s označením M135í, výkonem 320 koní a 450 Nm.Nejrychlejší model M135i dosáhne stokilometrové rychlosti za 6,1 sekund se šestistupňovým manuálem, respektive za 4,9 sekund v případě osmistupňové automatické převodovky. Maximální rychlost obou verzí je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.Model M135i obsahuje M paket, který se skládá z agresivních designových prvků - nový přední a zadní nárazník s difuzorem, sportovní odpružení, upravené řízení, silnější brzdový systém, osmnácti palcová kola, stříbrné kryty zpětných zrcátek, sportovní sedadla a další prvky v interiéru. Pro příznivce naftových motorů je k dispozici dvoulitrový čtyřválec provedený ve čtyřech verzích. Základní verze s označením 116D dosahuje nejvyššího výkonu 115 koní, další verzí je 118d s výkonem 143 koní a konečně dvojitě přeplňovaná vrcholná verze 125d s nejvyšším výkonem 218 koní.Standardní modely doplňuje nejúspornější verze s označením 116d EfficientDynamics. Ta vychází z modelu 116d, ale je doplněna o několik úprav, které dále snižují spotřebu vozu. Mezi úpravy patří například standardní montáž systému Start/Stop, elektrického posilovače řízení, automatických klapek v předním nárazníku, upravený diferenciál a odpružení a v neposlední řadě pneumatiky s nízkým valivým odporem.Model 116d EfficientDynamics zrychlí na stokilometrovou rychlost za 10,5 sekundy a dosáhne maximálně 195 km/h. Průměrná spotřeba, udávaná automobilkou, činí pouhých 3,8 l/100km.Kromě modelu 114i a 116d EfficientDynamics mohou být motory kombinovány také s osmistupňovou automatickou převodovkou.V listopadu letošního roku dojde k rozšíření motorové nabídky o verze 118i s výkonem 170 koní a 120d s výkonem 180 koní. Pohon všech kol by měl být k dispozici k modelům 120d xDrive a M135i xDrive.Nabízené varianty:

Benzínové motory: 

    M135i: řadový benzínový šestiválec M Performance    technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo    systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection    variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS,    Obsah: 2 979 cc, maximální výkon: 235 kW/320 koní v 5 800 ot./min.,    Točivý moment: 450 Nm v 1 300 – 4 500 ot./min.,    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 5.1 sekund (automatická převodovka: 4.9 sekund)    Maximální rychlost: 250 km/h,    Spotřeba paliva: 8 litrů (7.5 litrů automatická převodovka)/100 km,    CO2 emise: 188 g/km (175 g/km), emisní standard: EU5.    125i: řadový benzínový čtyřválec     technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo    systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection    variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS,    Obsah: 1 995 cc, maximální výkon: 160 kW/218 koní v 5 000 ot./min.,    Točivý moment: 310 Nm v 1 350 – 4 800 ot./min.,    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 6.4 sekund (automatická převodovka: 6.2 sekund),    Maximální rychlost: 245 km/h (243 km/h),    Spotřeba paliva: 6.6 litrů (6.4 litrů automatická převodovka)/100 km,    CO2 emise: 154 g/km (149 g/km), emisní standard: EU5.    116i: řadový benzínový čtyřválec     technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo    systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection    variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS,    Obsah: 1 598 cc, maximální výkon: 100 kW/136 koní v 4 350 ot./min.,    Točivý moment: 220 Nm v 1 350 ot./min.,    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 8.5 sekund (automatická převodovka: 8.7 sekund),    Maximální rychlost: 210 km/h,    Spotřeba paliva: 5.5 – 5.7 litrů (5.6 – 5.8 litrů automatická převodovka)/100 km,    CO2 emise: 129 – 132 g/km (131 – 134 g/km), emisní standard: EU5.    114i: řadový benzínový čtyřválec     technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo    systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection    variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS,    Obsah: 1 598 cm3, maximální výkon: 75 kW/102 koní v 4 000 ot./min.,    Točivý moment: 180 Nm v 1 100 ot./min.,    Zrychlení [0 – 100 km/h]:11.2 sekund,    Maximální rychlost: 195 km/h    Spotřeba paliva: 5.5 – 5.7 litrů/100 km    CO2 emise: 129 – 132 g/km, emisní standard: EU5.

Naftové motory:

   125d: řadový dieselový čtyřválec    technologie BMW TwinPower Turbo kombinující     přeplňování dvojicí turbodmychadel, variabilní časování sacích ventilů     přímé vstřikování paliva typu Common Rail s piezo vstřikovači (1800 bar.)    Obsah: 1 995 cm3, maximální výkon: 160 kW/218 koní v 4 000 ot./min.,    Točivý moment: 450 Nm mezi 1 500 a 2 500 ot./min.,    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 6.5 sekund (automatická převodovka: 6.3 sekund)    Maximální rychlost: 240 km/h    Spotřeba paliva: 4.9 litrů (4.8 litrů automatická převodovka)/100 km    CO2 emise: 129 g/km (126 g/km), emisní standard: EU5.    118d: řadový dieselový čtyřválec    Technologie BMW TwinPower Turbo technology kombinující turbodmychadlo     variabilní časování sacích ventilů     přímé vstřikování paliva typu Common Rail s piezo vstřikovači (1600 bar.)    Obsah: 1 995 cm3, maximální výkon: 105 kW/143 koní v 4 000 ot./min.    Točivý moment: 320 Nm mezi 1 750 a 2 500 ot./min.    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 8.9 sekund (automatická převodovka: 8.6 sekund)    Maximální rychlost: 212 km/h    Spotřeba paliva: 4.4 – 4.5 litrů (4.4 – 4.5 litrů automatická převodovka)/100 km,    CO2 emise: 115 – 118 g/km (116 – 119 g/km), emisní standard: EU5.    116d: řadový dieselový čtyřválec    Technologie BMW TwinPower Turbo technology kombinující turbodmychadlo     variabilní časování sacích ventilů     přímé vstřikování paliva typu Common Rail s piezo vstřikovači (1600 bar.)    Obsah: 1 995 cm3, maximální výkon: 85 kW/115 hp v 4 000 ot./min.,    Točivý moment: 260 Nm mezi 1 750 a 2 500 ot./min.    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 10.3 sekund    Maximální rychlost: 200 km/h    Spotřeba paliva: 4.3 – 4.5 litrů (4.4 – 4.5 litrů automatická převodovka)/100 km    CO2 emise: 114 – 117 g/km (115 – 119 g/km),emisní standard: EU5.

Témata:
BMW
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.