Rok po představení nové generace řady 1 přichází třídveřová verze a vrcholný model s označením M135i a výkonem 320 koní.
Nová třídveřová varianta je designově velice blízká pětidveřovému modelu. Nejviditelnějším rozdílem jsou delší dveře s bezrámovými okny. Rozměry vozu jsou identické s původní verzí a konkrétně je vůz dlouhý 4324 mm, široký 1765 mm a vysoký 1421 mm.BMW tvrdí, že ve srovnání s původním třídveřovou verzí řady 1 nabízí nový vůz o 21 mm více prostoru na nohy na zadních sedadlech a 30 litrů objemu kufru navíc.Třídveřový model přidává, ve srovnání s pětidveřovým, dva nové motory na opačných koncích výkonového spektra - modely 114i a M135i.Řada benzínových motorů začíná přeplňovanými šestnáctistovkami pod označením 114i s výkonem 102 koní, respektive 116i s výkonem 134 koní a přeplňovaným dvoulitrem s označením 125i s výkonem 218 koní. Jediným šestiválcem je přeplňovaný třílitr s označením M135í, výkonem 320 koní a 450 Nm.Nejrychlejší model M135i dosáhne stokilometrové rychlosti za 6,1 sekund se šestistupňovým manuálem, respektive za 4,9 sekund v případě osmistupňové automatické převodovky. Maximální rychlost obou verzí je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.Model M135i obsahuje M paket, který se skládá z agresivních designových prvků - nový přední a zadní nárazník s difuzorem, sportovní odpružení, upravené řízení, silnější brzdový systém, osmnácti palcová kola, stříbrné kryty zpětných zrcátek, sportovní sedadla a další prvky v interiéru. Pro příznivce naftových motorů je k dispozici dvoulitrový čtyřválec provedený ve čtyřech verzích. Základní verze s označením 116D dosahuje nejvyššího výkonu 115 koní, další verzí je 118d s výkonem 143 koní a konečně dvojitě přeplňovaná vrcholná verze 125d s nejvyšším výkonem 218 koní.Standardní modely doplňuje nejúspornější verze s označením 116d EfficientDynamics. Ta vychází z modelu 116d, ale je doplněna o několik úprav, které dále snižují spotřebu vozu. Mezi úpravy patří například standardní montáž systému Start/Stop, elektrického posilovače řízení, automatických klapek v předním nárazníku, upravený diferenciál a odpružení a v neposlední řadě pneumatiky s nízkým valivým odporem.Model 116d EfficientDynamics zrychlí na stokilometrovou rychlost za 10,5 sekundy a dosáhne maximálně 195 km/h. Průměrná spotřeba, udávaná automobilkou, činí pouhých 3,8 l/100km.Kromě modelu 114i a 116d EfficientDynamics mohou být motory kombinovány také s osmistupňovou automatickou převodovkou.V listopadu letošního roku dojde k rozšíření motorové nabídky o verze 118i s výkonem 170 koní a 120d s výkonem 180 koní. Pohon všech kol by měl být k dispozici k modelům 120d xDrive a M135i xDrive.Nabízené varianty:
Benzínové motory:
M135i: řadový benzínový šestiválec M Performance technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS, Obsah: 2 979 cc, maximální výkon: 235 kW/320 koní v 5 800 ot./min., Točivý moment: 450 Nm v 1 300 – 4 500 ot./min., Zrychlení [0 – 100 km/h]: 5.1 sekund (automatická převodovka: 4.9 sekund) Maximální rychlost: 250 km/h, Spotřeba paliva: 8 litrů (7.5 litrů automatická převodovka)/100 km, CO2 emise: 188 g/km (175 g/km), emisní standard: EU5. 125i: řadový benzínový čtyřválec technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS, Obsah: 1 995 cc, maximální výkon: 160 kW/218 koní v 5 000 ot./min., Točivý moment: 310 Nm v 1 350 – 4 800 ot./min., Zrychlení [0 – 100 km/h]: 6.4 sekund (automatická převodovka: 6.2 sekund), Maximální rychlost: 245 km/h (243 km/h), Spotřeba paliva: 6.6 litrů (6.4 litrů automatická převodovka)/100 km, CO2 emise: 154 g/km (149 g/km), emisní standard: EU5. 116i: řadový benzínový čtyřválec technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS, Obsah: 1 598 cc, maximální výkon: 100 kW/136 koní v 4 350 ot./min., Točivý moment: 220 Nm v 1 350 ot./min., Zrychlení [0 – 100 km/h]: 8.5 sekund (automatická převodovka: 8.7 sekund), Maximální rychlost: 210 km/h, Spotřeba paliva: 5.5 – 5.7 litrů (5.6 – 5.8 litrů automatická převodovka)/100 km, CO2 emise: 129 – 132 g/km (131 – 134 g/km), emisní standard: EU5. 114i: řadový benzínový čtyřválec technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS, Obsah: 1 598 cm3, maximální výkon: 75 kW/102 koní v 4 000 ot./min., Točivý moment: 180 Nm v 1 100 ot./min., Zrychlení [0 – 100 km/h]:11.2 sekund, Maximální rychlost: 195 km/h Spotřeba paliva: 5.5 – 5.7 litrů/100 km CO2 emise: 129 – 132 g/km, emisní standard: EU5.
Naftové motory:
125d: řadový dieselový čtyřválec technologie BMW TwinPower Turbo kombinující přeplňování dvojicí turbodmychadel, variabilní časování sacích ventilů přímé vstřikování paliva typu Common Rail s piezo vstřikovači (1800 bar.) Obsah: 1 995 cm3, maximální výkon: 160 kW/218 koní v 4 000 ot./min., Točivý moment: 450 Nm mezi 1 500 a 2 500 ot./min., Zrychlení [0 – 100 km/h]: 6.5 sekund (automatická převodovka: 6.3 sekund) Maximální rychlost: 240 km/h Spotřeba paliva: 4.9 litrů (4.8 litrů automatická převodovka)/100 km CO2 emise: 129 g/km (126 g/km), emisní standard: EU5. 118d: řadový dieselový čtyřválec Technologie BMW TwinPower Turbo technology kombinující turbodmychadlo variabilní časování sacích ventilů přímé vstřikování paliva typu Common Rail s piezo vstřikovači (1600 bar.) Obsah: 1 995 cm3, maximální výkon: 105 kW/143 koní v 4 000 ot./min. Točivý moment: 320 Nm mezi 1 750 a 2 500 ot./min. Zrychlení [0 – 100 km/h]: 8.9 sekund (automatická převodovka: 8.6 sekund) Maximální rychlost: 212 km/h Spotřeba paliva: 4.4 – 4.5 litrů (4.4 – 4.5 litrů automatická převodovka)/100 km, CO2 emise: 115 – 118 g/km (116 – 119 g/km), emisní standard: EU5. 116d: řadový dieselový čtyřválec Technologie BMW TwinPower Turbo technology kombinující turbodmychadlo variabilní časování sacích ventilů přímé vstřikování paliva typu Common Rail s piezo vstřikovači (1600 bar.) Obsah: 1 995 cm3, maximální výkon: 85 kW/115 hp v 4 000 ot./min., Točivý moment: 260 Nm mezi 1 750 a 2 500 ot./min. Zrychlení [0 – 100 km/h]: 10.3 sekund Maximální rychlost: 200 km/h Spotřeba paliva: 4.3 – 4.5 litrů (4.4 – 4.5 litrů automatická převodovka)/100 km CO2 emise: 114 – 117 g/km (115 – 119 g/km),emisní standard: EU5.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.