Rok po představení nové generace řady 1 přichází třídveřová verze a vrcholný model s označením M135i a výkonem 320 koní.
Nová třídveřová varianta je designově velice blízká pětidveřovému modelu. Nejviditelnějším rozdílem jsou delší dveře s bezrámovými okny. Rozměry vozu jsou identické s původní verzí a konkrétně je vůz dlouhý 4324 mm, široký 1765 mm a vysoký 1421 mm.BMW tvrdí, že ve srovnání s původním třídveřovou verzí řady 1 nabízí nový vůz o 21 mm více prostoru na nohy na zadních sedadlech a 30 litrů objemu kufru navíc.Třídveřový model přidává, ve srovnání s pětidveřovým, dva nové motory na opačných koncích výkonového spektra - modely 114i a M135i.Řada benzínových motorů začíná přeplňovanými šestnáctistovkami pod označením 114i s výkonem 102 koní, respektive 116i s výkonem 134 koní a přeplňovaným dvoulitrem s označením 125i s výkonem 218 koní. Jediným šestiválcem je přeplňovaný třílitr s označením M135í, výkonem 320 koní a 450 Nm.Nejrychlejší model M135i dosáhne stokilometrové rychlosti za 6,1 sekund se šestistupňovým manuálem, respektive za 4,9 sekund v případě osmistupňové automatické převodovky. Maximální rychlost obou verzí je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.Model M135i obsahuje M paket, který se skládá z agresivních designových prvků - nový přední a zadní nárazník s difuzorem, sportovní odpružení, upravené řízení, silnější brzdový systém, osmnácti palcová kola, stříbrné kryty zpětných zrcátek, sportovní sedadla a další prvky v interiéru. Pro příznivce naftových motorů je k dispozici dvoulitrový čtyřválec provedený ve čtyřech verzích. Základní verze s označením 116D dosahuje nejvyššího výkonu 115 koní, další verzí je 118d s výkonem 143 koní a konečně dvojitě přeplňovaná vrcholná verze 125d s nejvyšším výkonem 218 koní.Standardní modely doplňuje nejúspornější verze s označením 116d EfficientDynamics. Ta vychází z modelu 116d, ale je doplněna o několik úprav, které dále snižují spotřebu vozu. Mezi úpravy patří například standardní montáž systému Start/Stop, elektrického posilovače řízení, automatických klapek v předním nárazníku, upravený diferenciál a odpružení a v neposlední řadě pneumatiky s nízkým valivým odporem.Model 116d EfficientDynamics zrychlí na stokilometrovou rychlost za 10,5 sekundy a dosáhne maximálně 195 km/h. Průměrná spotřeba, udávaná automobilkou, činí pouhých 3,8 l/100km.Kromě modelu 114i a 116d EfficientDynamics mohou být motory kombinovány také s osmistupňovou automatickou převodovkou.V listopadu letošního roku dojde k rozšíření motorové nabídky o verze 118i s výkonem 170 koní a 120d s výkonem 180 koní. Pohon všech kol by měl být k dispozici k modelům 120d xDrive a M135i xDrive.Nabízené varianty:
Benzínové motory:
M135i: řadový benzínový šestiválec M Performance technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS, Obsah: 2 979 cc, maximální výkon: 235 kW/320 koní v 5 800 ot./min., Točivý moment: 450 Nm v 1 300 – 4 500 ot./min., Zrychlení [0 – 100 km/h]: 5.1 sekund (automatická převodovka: 4.9 sekund) Maximální rychlost: 250 km/h, Spotřeba paliva: 8 litrů (7.5 litrů automatická převodovka)/100 km, CO2 emise: 188 g/km (175 g/km), emisní standard: EU5. 125i: řadový benzínový čtyřválec technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS, Obsah: 1 995 cc, maximální výkon: 160 kW/218 koní v 5 000 ot./min., Točivý moment: 310 Nm v 1 350 – 4 800 ot./min., Zrychlení [0 – 100 km/h]: 6.4 sekund (automatická převodovka: 6.2 sekund), Maximální rychlost: 245 km/h (243 km/h), Spotřeba paliva: 6.6 litrů (6.4 litrů automatická převodovka)/100 km, CO2 emise: 154 g/km (149 g/km), emisní standard: EU5. 116i: řadový benzínový čtyřválec technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS, Obsah: 1 598 cc, maximální výkon: 100 kW/136 koní v 4 350 ot./min., Točivý moment: 220 Nm v 1 350 ot./min., Zrychlení [0 – 100 km/h]: 8.5 sekund (automatická převodovka: 8.7 sekund), Maximální rychlost: 210 km/h, Spotřeba paliva: 5.5 – 5.7 litrů (5.6 – 5.8 litrů automatická převodovka)/100 km, CO2 emise: 129 – 132 g/km (131 – 134 g/km), emisní standard: EU5. 114i: řadový benzínový čtyřválec technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS, Obsah: 1 598 cm3, maximální výkon: 75 kW/102 koní v 4 000 ot./min., Točivý moment: 180 Nm v 1 100 ot./min., Zrychlení [0 – 100 km/h]:11.2 sekund, Maximální rychlost: 195 km/h Spotřeba paliva: 5.5 – 5.7 litrů/100 km CO2 emise: 129 – 132 g/km, emisní standard: EU5.
Naftové motory:
125d: řadový dieselový čtyřválec technologie BMW TwinPower Turbo kombinující přeplňování dvojicí turbodmychadel, variabilní časování sacích ventilů přímé vstřikování paliva typu Common Rail s piezo vstřikovači (1800 bar.) Obsah: 1 995 cm3, maximální výkon: 160 kW/218 koní v 4 000 ot./min., Točivý moment: 450 Nm mezi 1 500 a 2 500 ot./min., Zrychlení [0 – 100 km/h]: 6.5 sekund (automatická převodovka: 6.3 sekund) Maximální rychlost: 240 km/h Spotřeba paliva: 4.9 litrů (4.8 litrů automatická převodovka)/100 km CO2 emise: 129 g/km (126 g/km), emisní standard: EU5. 118d: řadový dieselový čtyřválec Technologie BMW TwinPower Turbo technology kombinující turbodmychadlo variabilní časování sacích ventilů přímé vstřikování paliva typu Common Rail s piezo vstřikovači (1600 bar.) Obsah: 1 995 cm3, maximální výkon: 105 kW/143 koní v 4 000 ot./min. Točivý moment: 320 Nm mezi 1 750 a 2 500 ot./min. Zrychlení [0 – 100 km/h]: 8.9 sekund (automatická převodovka: 8.6 sekund) Maximální rychlost: 212 km/h Spotřeba paliva: 4.4 – 4.5 litrů (4.4 – 4.5 litrů automatická převodovka)/100 km, CO2 emise: 115 – 118 g/km (116 – 119 g/km), emisní standard: EU5. 116d: řadový dieselový čtyřválec Technologie BMW TwinPower Turbo technology kombinující turbodmychadlo variabilní časování sacích ventilů přímé vstřikování paliva typu Common Rail s piezo vstřikovači (1600 bar.) Obsah: 1 995 cm3, maximální výkon: 85 kW/115 hp v 4 000 ot./min., Točivý moment: 260 Nm mezi 1 750 a 2 500 ot./min. Zrychlení [0 – 100 km/h]: 10.3 sekund Maximální rychlost: 200 km/h Spotřeba paliva: 4.3 – 4.5 litrů (4.4 – 4.5 litrů automatická převodovka)/100 km CO2 emise: 114 – 117 g/km (115 – 119 g/km),emisní standard: EU5.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.