BMW řady 1 - s třídveřovou karosérií přichází i vrcholná verze

Pavel Dvořák, 14. května 2012, 14:28 Google+

Rok po představení nové generace řady 1 přichází třídveřová verze a vrcholný model s označením M135i a výkonem 320 koní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW

BMW | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Nová třídveřová varianta je designově velice blízká pětidveřovému modelu. Nejviditelnějším rozdílem jsou delší dveře s bezrámovými okny. Rozměry vozu jsou identické s původní verzí a konkrétně je vůz dlouhý 4324 mm, široký 1765 mm a vysoký 1421 mm.BMW tvrdí, že ve srovnání s původním třídveřovou verzí řady 1 nabízí nový vůz o 21 mm více prostoru na nohy na zadních sedadlech a 30 litrů objemu kufru navíc.

Třídveřový model přidává, ve srovnání s pětidveřovým, dva nové motory na opačných koncích výkonového spektra - modely 114i a M135i.

Řada benzínových motorů začíná přeplňovanými šestnáctistovkami pod označením 114i s výkonem 102 koní, respektive 116i s výkonem 134 koní a přeplňovaným dvoulitrem s označením 125i s výkonem 218 koní. Jediným šestiválcem je přeplňovaný třílitr s označením M135í, výkonem 320 koní a 450 Nm.

Nejrychlejší model M135i dosáhne stokilometrové rychlosti za 6,1 sekund se šestistupňovým manuálem, respektive za 4,9 sekund v případě osmistupňové automatické převodovky. Maximální rychlost obou verzí je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Model M135i obsahuje M paket, který se skládá z agresivních designových prvků - nový přední a zadní nárazník s difuzorem, sportovní odpružení, upravené řízení, silnější brzdový systém, osmnácti palcová kola, stříbrné kryty zpětných zrcátek, sportovní sedadla a další prvky v interiéru.

Pro příznivce naftových motorů je k dispozici dvoulitrový čtyřválec provedený ve čtyřech verzích. Základní verze s označením 116D dosahuje nejvyššího výkonu 115 koní, další verzí je 118d s výkonem 143 koní a konečně dvojitě přeplňovaná vrcholná verze 125d s nejvyšším výkonem 218 koní.

Standardní modely doplňuje nejúspornější verze s označením 116d EfficientDynamics. Ta vychází z modelu 116d, ale je doplněna o několik úprav, které dále snižují spotřebu vozu. Mezi úpravy patří například standardní montáž systému Start/Stop, elektrického posilovače řízení, automatických klapek v předním nárazníku, upravený diferenciál a odpružení a v neposlední řadě pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Model 116d EfficientDynamics zrychlí na stokilometrovou rychlost za 10,5 sekundy a dosáhne maximálně 195 km/h. Průměrná spotřeba, udávaná automobilkou, činí pouhých 3,8 l/100km.

Kromě modelu 114i a 116d EfficientDynamics mohou být motory kombinovány také s osmistupňovou automatickou převodovkou.

V listopadu letošního roku dojde k rozšíření motorové nabídky o verze 118i s výkonem 170 koní a 120d s výkonem 180 koní. Pohon všech kol by měl být k dispozici k modelům 120d xDrive a M135i xDrive.


Nabízené varianty:

Benzínové motory: 

    M135i: řadový benzínový šestiválec M Performance
    technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo
    systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection
    variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS,

    Obsah: 2 979 cc, maximální výkon: 235 kW/320 koní v 5 800 ot./min.,
    Točivý moment: 450 Nm v 1 300 – 4 500 ot./min.,
    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 5.1 sekund (automatická převodovka: 4.9 sekund)
    Maximální rychlost: 250 km/h,
    Spotřeba paliva: 8 litrů (7.5 litrů automatická převodovka)/100 km,
    CO2 emise: 188 g/km (175 g/km), emisní standard: EU5.

    125i: řadový benzínový čtyřválec
    technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo
    systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection
    variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS,

    Obsah: 1 995 cc, maximální výkon: 160 kW/218 koní v 5 000 ot./min.,
    Točivý moment: 310 Nm v 1 350 – 4 800 ot./min.,
    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 6.4 sekund (automatická převodovka: 6.2 sekund),
    Maximální rychlost: 245 km/h (243 km/h),
    Spotřeba paliva: 6.6 litrů (6.4 litrů automatická převodovka)/100 km,
    CO2 emise: 154 g/km (149 g/km), emisní standard: EU5.

    116i: řadový benzínový čtyřválec
    technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo
    systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection
    variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS,

    Obsah: 1 598 cc, maximální výkon: 100 kW/136 koní v 4 350 ot./min.,
    Točivý moment: 220 Nm v 1 350 ot./min.,
    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 8.5 sekund (automatická převodovka: 8.7 sekund),
    Maximální rychlost: 210 km/h,
    Spotřeba paliva: 5.5 – 5.7 litrů (5.6 – 5.8 litrů automatická převodovka)/100 km,
    CO2 emise: 129 – 132 g/km (131 – 134 g/km), emisní standard: EU5.

    114i: řadový benzínový čtyřválec
    technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo
    systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection
    variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS,

    Obsah: 1 598 cm3, maximální výkon: 75 kW/102 koní v 4 000 ot./min.,
    Točivý moment: 180 Nm v 1 100 ot./min.,
    Zrychlení [0 – 100 km/h]:11.2 sekund,
    Maximální rychlost: 195 km/h
    Spotřeba paliva: 5.5 – 5.7 litrů/100 km
    CO2 emise: 129 – 132 g/km, emisní standard: EU5.


Naftové motory:

   125d: řadový dieselový čtyřválec
    technologie BMW TwinPower Turbo kombinující
    přeplňování dvojicí turbodmychadel, variabilní časování sacích ventilů
    přímé vstřikování paliva typu Common Rail s piezo vstřikovači (1800 bar.)

    Obsah: 1 995 cm3, maximální výkon: 160 kW/218 koní v 4 000 ot./min.,
    Točivý moment: 450 Nm mezi 1 500 a 2 500 ot./min.,
    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 6.5 sekund (automatická převodovka: 6.3 sekund)
    Maximální rychlost: 240 km/h
    Spotřeba paliva: 4.9 litrů (4.8 litrů automatická převodovka)/100 km
    CO2 emise: 129 g/km (126 g/km), emisní standard: EU5.

    118d: řadový dieselový čtyřválec
    Technologie BMW TwinPower Turbo technology kombinující turbodmychadlo
    variabilní časování sacích ventilů
    přímé vstřikování paliva typu Common Rail s piezo vstřikovači (1600 bar.)

    Obsah: 1 995 cm3, maximální výkon: 105 kW/143 koní v 4 000 ot./min.
    Točivý moment: 320 Nm mezi 1 750 a 2 500 ot./min.
    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 8.9 sekund (automatická převodovka: 8.6 sekund)
    Maximální rychlost: 212 km/h
    Spotřeba paliva: 4.4 – 4.5 litrů (4.4 – 4.5 litrů automatická převodovka)/100 km,
    CO2 emise: 115 – 118 g/km (116 – 119 g/km), emisní standard: EU5.

    116d: řadový dieselový čtyřválec
    Technologie BMW TwinPower Turbo technology kombinující turbodmychadlo
    variabilní časování sacích ventilů
    přímé vstřikování paliva typu Common Rail s piezo vstřikovači (1600 bar.)

    Obsah: 1 995 cm3, maximální výkon: 85 kW/115 hp v 4 000 ot./min.,
    Točivý moment: 260 Nm mezi 1 750 a 2 500 ot./min.
    Zrychlení [0 – 100 km/h]: 10.3 sekund
    Maximální rychlost: 200 km/h
    Spotřeba paliva: 4.3 – 4.5 litrů (4.4 – 4.5 litrů automatická převodovka)/100 km
    CO2 emise: 114 – 117 g/km (115 – 119 g/km),emisní standard: EU5.

Vytisknout

Diskuze: BMW řady 1 - s třídveřovou karosérií přichází i vrcholná verze

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

porsche boxster

Levné Porsche nakonec nebude

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud