Rok po představení nové generace řady 1 přichází třídveřová verze a vrcholný model s označením M135i a výkonem 320 koní.
Nová třídveřová varianta je designově velice blízká pětidveřovému modelu. Nejviditelnějším rozdílem jsou delší dveře s bezrámovými okny. Rozměry vozu jsou identické s původní verzí a konkrétně je vůz dlouhý 4324 mm, široký 1765 mm a vysoký 1421 mm.BMW tvrdí, že ve srovnání s původním třídveřovou verzí řady 1 nabízí nový vůz o 21 mm více prostoru na nohy na zadních sedadlech a 30 litrů objemu kufru navíc.Třídveřový model přidává, ve srovnání s pětidveřovým, dva nové motory na opačných koncích výkonového spektra - modely 114i a M135i.Řada benzínových motorů začíná přeplňovanými šestnáctistovkami pod označením 114i s výkonem 102 koní, respektive 116i s výkonem 134 koní a přeplňovaným dvoulitrem s označením 125i s výkonem 218 koní. Jediným šestiválcem je přeplňovaný třílitr s označením M135í, výkonem 320 koní a 450 Nm.Nejrychlejší model M135i dosáhne stokilometrové rychlosti za 6,1 sekund se šestistupňovým manuálem, respektive za 4,9 sekund v případě osmistupňové automatické převodovky. Maximální rychlost obou verzí je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.Model M135i obsahuje M paket, který se skládá z agresivních designových prvků - nový přední a zadní nárazník s difuzorem, sportovní odpružení, upravené řízení, silnější brzdový systém, osmnácti palcová kola, stříbrné kryty zpětných zrcátek, sportovní sedadla a další prvky v interiéru. Pro příznivce naftových motorů je k dispozici dvoulitrový čtyřválec provedený ve čtyřech verzích. Základní verze s označením 116D dosahuje nejvyššího výkonu 115 koní, další verzí je 118d s výkonem 143 koní a konečně dvojitě přeplňovaná vrcholná verze 125d s nejvyšším výkonem 218 koní.Standardní modely doplňuje nejúspornější verze s označením 116d EfficientDynamics. Ta vychází z modelu 116d, ale je doplněna o několik úprav, které dále snižují spotřebu vozu. Mezi úpravy patří například standardní montáž systému Start/Stop, elektrického posilovače řízení, automatických klapek v předním nárazníku, upravený diferenciál a odpružení a v neposlední řadě pneumatiky s nízkým valivým odporem.Model 116d EfficientDynamics zrychlí na stokilometrovou rychlost za 10,5 sekundy a dosáhne maximálně 195 km/h. Průměrná spotřeba, udávaná automobilkou, činí pouhých 3,8 l/100km.Kromě modelu 114i a 116d EfficientDynamics mohou být motory kombinovány také s osmistupňovou automatickou převodovkou.V listopadu letošního roku dojde k rozšíření motorové nabídky o verze 118i s výkonem 170 koní a 120d s výkonem 180 koní. Pohon všech kol by měl být k dispozici k modelům 120d xDrive a M135i xDrive.Nabízené varianty:
Benzínové motory:
M135i: řadový benzínový šestiválec M Performance technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS, Obsah: 2 979 cc, maximální výkon: 235 kW/320 koní v 5 800 ot./min., Točivý moment: 450 Nm v 1 300 – 4 500 ot./min., Zrychlení [0 – 100 km/h]: 5.1 sekund (automatická převodovka: 4.9 sekund) Maximální rychlost: 250 km/h, Spotřeba paliva: 8 litrů (7.5 litrů automatická převodovka)/100 km, CO2 emise: 188 g/km (175 g/km), emisní standard: EU5. 125i: řadový benzínový čtyřválec technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS, Obsah: 1 995 cc, maximální výkon: 160 kW/218 koní v 5 000 ot./min., Točivý moment: 310 Nm v 1 350 – 4 800 ot./min., Zrychlení [0 – 100 km/h]: 6.4 sekund (automatická převodovka: 6.2 sekund), Maximální rychlost: 245 km/h (243 km/h), Spotřeba paliva: 6.6 litrů (6.4 litrů automatická převodovka)/100 km, CO2 emise: 154 g/km (149 g/km), emisní standard: EU5. 116i: řadový benzínový čtyřválec technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS, Obsah: 1 598 cc, maximální výkon: 100 kW/136 koní v 4 350 ot./min., Točivý moment: 220 Nm v 1 350 ot./min., Zrychlení [0 – 100 km/h]: 8.5 sekund (automatická převodovka: 8.7 sekund), Maximální rychlost: 210 km/h, Spotřeba paliva: 5.5 – 5.7 litrů (5.6 – 5.8 litrů automatická převodovka)/100 km, CO2 emise: 129 – 132 g/km (131 – 134 g/km), emisní standard: EU5. 114i: řadový benzínový čtyřválec technologie TwinPower Turbo kombinující Twin Scroll turbodmychadlo systém přímého vstřikování paliva High Precision Injection variabilní časování a zdvih ventilů VALVETRONIC a Double VANOS, Obsah: 1 598 cm3, maximální výkon: 75 kW/102 koní v 4 000 ot./min., Točivý moment: 180 Nm v 1 100 ot./min., Zrychlení [0 – 100 km/h]:11.2 sekund, Maximální rychlost: 195 km/h Spotřeba paliva: 5.5 – 5.7 litrů/100 km CO2 emise: 129 – 132 g/km, emisní standard: EU5.
Naftové motory:
125d: řadový dieselový čtyřválec technologie BMW TwinPower Turbo kombinující přeplňování dvojicí turbodmychadel, variabilní časování sacích ventilů přímé vstřikování paliva typu Common Rail s piezo vstřikovači (1800 bar.) Obsah: 1 995 cm3, maximální výkon: 160 kW/218 koní v 4 000 ot./min., Točivý moment: 450 Nm mezi 1 500 a 2 500 ot./min., Zrychlení [0 – 100 km/h]: 6.5 sekund (automatická převodovka: 6.3 sekund) Maximální rychlost: 240 km/h Spotřeba paliva: 4.9 litrů (4.8 litrů automatická převodovka)/100 km CO2 emise: 129 g/km (126 g/km), emisní standard: EU5. 118d: řadový dieselový čtyřválec Technologie BMW TwinPower Turbo technology kombinující turbodmychadlo variabilní časování sacích ventilů přímé vstřikování paliva typu Common Rail s piezo vstřikovači (1600 bar.) Obsah: 1 995 cm3, maximální výkon: 105 kW/143 koní v 4 000 ot./min. Točivý moment: 320 Nm mezi 1 750 a 2 500 ot./min. Zrychlení [0 – 100 km/h]: 8.9 sekund (automatická převodovka: 8.6 sekund) Maximální rychlost: 212 km/h Spotřeba paliva: 4.4 – 4.5 litrů (4.4 – 4.5 litrů automatická převodovka)/100 km, CO2 emise: 115 – 118 g/km (116 – 119 g/km), emisní standard: EU5. 116d: řadový dieselový čtyřválec Technologie BMW TwinPower Turbo technology kombinující turbodmychadlo variabilní časování sacích ventilů přímé vstřikování paliva typu Common Rail s piezo vstřikovači (1600 bar.) Obsah: 1 995 cm3, maximální výkon: 85 kW/115 hp v 4 000 ot./min., Točivý moment: 260 Nm mezi 1 750 a 2 500 ot./min. Zrychlení [0 – 100 km/h]: 10.3 sekund Maximální rychlost: 200 km/h Spotřeba paliva: 4.3 – 4.5 litrů (4.4 – 4.5 litrů automatická převodovka)/100 km CO2 emise: 114 – 117 g/km (115 – 119 g/km),emisní standard: EU5.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.