Výstavní stánek automobilky Ferrari přitahuje spoustu pozornosti na každém autosalónu. Právě probíhající výstava v Pekingu není výjimkou, zvláště díky tomu, že na stánku najdeme nový model F12 Berlinetta.
Podle Amadea Felisa, výkonného ředitele společnosti, dosahuje F12 Berlineta na okruhu Fiorano času 1 minuta 23 sekund, což vůz staví do pozice nejrychlejšího silničního vozu v historii automobilky. Nový supersport je, s průměrnou spotřebou 15l/100km, o 30% úspornější než model odcházející model 599 GTB.Nový supersport je samozřejmě hlavním tahákem stánku Ferrari, za zmínku však stojí také vystavené pohonné soustrojí pro nástupce modelu Enzo, který pravděpodobně dostane jméno F70.Celá pohonná soustava kombinuje atmosféricky plněný vidlicový dvanáctiválec, dvouspojkovou převodovku a dvojici elektromotorů. První elektromotor je umístěn v zadní části převodovky, kde je připojen k jedné ze spojek a zajišťuje konstantní dodávku výkonu a při brždění funguje jako generátor pro dobíjení baterií. Druhý elektromotor je umístěn v přední části dvanáctiválce a slouží k pohonu podpůrných systémů.Hybridní pohonná soustava je evolucí systému HY-KERS, představeného v roce 2010 na autosalónu v Ženevě v konceptu 599 GTB. Současná verze je však první pro vozy s motorem uprostřed a Ferrari tvrdí, že ve srovnání s první generací systému je nová verze menší a lehčí a umožní nástupci modelu Enzo snížit emise o 40%.Automobilka k novému systému uveřejnila také video, na kterém můžete vidět princip celého systému.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?