Výstavní stánek automobilky Ferrari přitahuje spoustu pozornosti na každém autosalónu. Právě probíhající výstava v Pekingu není výjimkou, zvláště díky tomu, že na stánku najdeme nový model F12 Berlinetta.
Podle Amadea Felisa, výkonného ředitele společnosti, dosahuje F12 Berlineta na okruhu Fiorano času 1 minuta 23 sekund, což vůz staví do pozice nejrychlejšího silničního vozu v historii automobilky. Nový supersport je, s průměrnou spotřebou 15l/100km, o 30% úspornější než model odcházející model 599 GTB.Nový supersport je samozřejmě hlavním tahákem stánku Ferrari, za zmínku však stojí také vystavené pohonné soustrojí pro nástupce modelu Enzo, který pravděpodobně dostane jméno F70.Celá pohonná soustava kombinuje atmosféricky plněný vidlicový dvanáctiválec, dvouspojkovou převodovku a dvojici elektromotorů. První elektromotor je umístěn v zadní části převodovky, kde je připojen k jedné ze spojek a zajišťuje konstantní dodávku výkonu a při brždění funguje jako generátor pro dobíjení baterií. Druhý elektromotor je umístěn v přední části dvanáctiválce a slouží k pohonu podpůrných systémů.Hybridní pohonná soustava je evolucí systému HY-KERS, představeného v roce 2010 na autosalónu v Ženevě v konceptu 599 GTB. Současná verze je však první pro vozy s motorem uprostřed a Ferrari tvrdí, že ve srovnání s první generací systému je nová verze menší a lehčí a umožní nástupci modelu Enzo snížit emise o 40%.Automobilka k novému systému uveřejnila také video, na kterém můžete vidět princip celého systému.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?