Žádný čínský autosalón by nebyl kompletní bez automobilů značky Hongqi (v překladu - Rudá vlajka), jedné z nejstarších čínských automobilek a jediné automobilky, která dodává vozy pro čínské politické špičky.
Hongqi v Pekingu představuje dva modely - svou vlajkovou loď L7 a sedan vyšší střední třídy H7.Nepřehlédnutelný sedan L7 je designovým odkazem na dobu studené války, kdy automobilka vyráběla limuzíny pro čínské státníky. Pod kapotou vozu najdeme šestilitrový vidlicový dvanáctiválec, pocházející přímo z vývoje automobilky Hongqi. Maximální výkon jednotky je 300 kW (410 koní) a 580 Nm. Na délku vůz měří 6095 mm, na šířku 2008 mm a konečně na výšku 1720 mm.Oba modely, L7 i H7, jsou postaveny na platformě Toyoty Landcruiser. Model Landcruiser je v Číně vyráběn v rámci spolupráce automobilek FAW a Toyota. FAW (First Auto Works) je vlastníkem značky Hongqi.Dalším modelem automobilky Hongqi, představeným v Pekingu, je sedan H7. Model H7 má být čínskou odpovědí na prodloužené verze modelů BMW řady 5, Mercedes-Benz třídy E a Audi A6. H7 bude nabízen s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem, dvěma šestiválci a pravděpodobně i jako hybrid.Automobilka FAW plánuje v příštích pěti letech investovat 10,5 miliard Yuanů (cca 31,5 miliard korun) do obnovení značky Hongqi a vývoje čtyř modelů, včetně dvou SUV.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?