Žádný čínský autosalón by nebyl kompletní bez automobilů značky Hongqi (v překladu - Rudá vlajka), jedné z nejstarších čínských automobilek a jediné automobilky, která dodává vozy pro čínské politické špičky.
Hongqi v Pekingu představuje dva modely - svou vlajkovou loď L7 a sedan vyšší střední třídy H7.Nepřehlédnutelný sedan L7 je designovým odkazem na dobu studené války, kdy automobilka vyráběla limuzíny pro čínské státníky. Pod kapotou vozu najdeme šestilitrový vidlicový dvanáctiválec, pocházející přímo z vývoje automobilky Hongqi. Maximální výkon jednotky je 300 kW (410 koní) a 580 Nm. Na délku vůz měří 6095 mm, na šířku 2008 mm a konečně na výšku 1720 mm.Oba modely, L7 i H7, jsou postaveny na platformě Toyoty Landcruiser. Model Landcruiser je v Číně vyráběn v rámci spolupráce automobilek FAW a Toyota. FAW (First Auto Works) je vlastníkem značky Hongqi.Dalším modelem automobilky Hongqi, představeným v Pekingu, je sedan H7. Model H7 má být čínskou odpovědí na prodloužené verze modelů BMW řady 5, Mercedes-Benz třídy E a Audi A6. H7 bude nabízen s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem, dvěma šestiválci a pravděpodobně i jako hybrid.Automobilka FAW plánuje v příštích pěti letech investovat 10,5 miliard Yuanů (cca 31,5 miliard korun) do obnovení značky Hongqi a vývoje čtyř modelů, včetně dvou SUV.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.