Fiat konečně odkryl podobu modelu Viaggio, učinil tak v předpremiéře před oficiálním představením na autosalonu v Pekingu.
O novém sedanu Viaggio vás již informoval Marek ZDE. To byly ale automobilkou uvolněny jen výřezy snímků. Teď si můžeme Viaggio prohlédnout v celé parádě. Už jsme psali, že jde o dvojče Dodge Dart, využívající techniku Alfy Giulietta.
To že bude Viaggio odprezentován v Číně, není náhoda. Model bude uveden v září tohoto roku na čínský trh. Technické specifikace nebyly uveřejněny, ví se zatím jen že Viaggio bude poháněno zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 1,4 T-Jet ve dvou výkonových verzích 118 a 148 koní.
Protože podobný sedan o délce 4,7 m v nabídce nemá ani Fiat pro evropské trhy, není uvedení typu Viaggio v Evropě vyloučeno. Elegantní vizáž Viaggia by si své příznivce jistě našla, nechme se tedy překvapit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.