Fiat poskytl své komponenty k tvorbě nového Dodge Dart a ty se mu nyní vracejí i s úroky. Tedy vlastně s celou karoserií...
Produkce italsko-amerického spojence, Fiatu a Chrysleru, se začíná čím dál více zamotávat. Přesuny jednotlivých vozů z kontinentu na kontinent spojené s přeznačkováváním jsou nicméně charakteristické pro více automobilek dnešní doby.
Dodge stvořil svůj nadějný sedan Dart s pomocí komponent z Itálie, technický základ nalezneme v Alfě Romeo Giulietta. S moderní technikou stvořil Dodge docela pohledný sedan s americkými rysy.
Nyní se však celý vůz vrací zpět k Fiatu. Novinka pojmenovaná Fiat Viaggo by neměl být ničím jiným, než jen lehounce přepracovaným Dodgem Dart. Míří na autosalon do Pekingu, kde bude představen a také právě v Číně se bude prodávat. Neznamená to však, že by se tento globální model nemohl ukázat i v Evropě. Oproti modelu Linea je větší a právě tam Fiatu podobně koncipovaný vůz chybí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.