Mercedes Benz nyní již oficiálně představil své velké SUV třídy GL.
Nová generace největšího SUV z dílny Mercedesu, třídy GL, se představuje napodruhé oficiálně. První představení před pár dny bylo jen únikem fotek bez technických informací. Ty tak dodáváme dnes.
Mercedesu Benz GL můžeme opravdu říkat největší, neboť s délkou 512 cm překonává třídu M o dobrých 30 centimetrů. I konkurenční Audi Q7 má "jen" 508 centimetrů. Velký je díky velikosti také kufr, jeho maximální velikost je téměř dodávkoidních 2900 litrů, standardně 680 litrů. V kufru je také možné usadit dva cestující, Mercedes Benz GL je totiž až sedmimístný. Nákladový prostor se poté však adekvátně zmenší.
Pod kapotou se prozatím objeví dvě motorizace, přičemž pro obě je standardem pohon všech kol a sedmistupňová automatická převodovka. Základem se stane dieselový šestiválcový třílitr pojmenovaný GL 350 BlueTEC 4Matic. Nabídne výkon 260 koní a díky aditivu AdBlue splní i budoucí ekonormy.
Pro zájemce o silnější vůz bude připraven osmiválec GL 500 4Matic. Objem tohoto benzínového motoru se sice snížil na 4,7 litru, avšak díky přeplňování je výkon 408 koní, tedy o 25 více než dosud. Mohutný vůz s ním zrychlí z klidu na stovku pod šest sekund, na druhou stranu by měla o pětinu spadnout i spotřeba. Ta je ale stále nemalá - 11,3 litru.
Oproti minulé generaci bude součástí palety výbav dokonce i AMG paket se sportovními doplňky a obřími, 21palcovými koly.
Dostupnost novinky je naplánována na přelom současného a příštího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?