Mercedes Benz nyní již oficiálně představil své velké SUV třídy GL.
Nová generace největšího SUV z dílny Mercedesu, třídy GL, se představuje napodruhé oficiálně. První představení před pár dny bylo jen únikem fotek bez technických informací. Ty tak dodáváme dnes.
Mercedesu Benz GL můžeme opravdu říkat největší, neboť s délkou 512 cm překonává třídu M o dobrých 30 centimetrů. I konkurenční Audi Q7 má "jen" 508 centimetrů. Velký je díky velikosti také kufr, jeho maximální velikost je téměř dodávkoidních 2900 litrů, standardně 680 litrů. V kufru je také možné usadit dva cestující, Mercedes Benz GL je totiž až sedmimístný. Nákladový prostor se poté však adekvátně zmenší.
Pod kapotou se prozatím objeví dvě motorizace, přičemž pro obě je standardem pohon všech kol a sedmistupňová automatická převodovka. Základem se stane dieselový šestiválcový třílitr pojmenovaný GL 350 BlueTEC 4Matic. Nabídne výkon 260 koní a díky aditivu AdBlue splní i budoucí ekonormy.
Pro zájemce o silnější vůz bude připraven osmiválec GL 500 4Matic. Objem tohoto benzínového motoru se sice snížil na 4,7 litru, avšak díky přeplňování je výkon 408 koní, tedy o 25 více než dosud. Mohutný vůz s ním zrychlí z klidu na stovku pod šest sekund, na druhou stranu by měla o pětinu spadnout i spotřeba. Ta je ale stále nemalá - 11,3 litru.
Oproti minulé generaci bude součástí palety výbav dokonce i AMG paket se sportovními doplňky a obřími, 21palcovými koly.
Dostupnost novinky je naplánována na přelom současného a příštího roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?