Mercedes Benz nyní již oficiálně představil své velké SUV třídy GL.
Nová generace největšího SUV z dílny Mercedesu, třídy GL, se představuje napodruhé oficiálně. První představení před pár dny bylo jen únikem fotek bez technických informací. Ty tak dodáváme dnes.
Mercedesu Benz GL můžeme opravdu říkat největší, neboť s délkou 512 cm překonává třídu M o dobrých 30 centimetrů. I konkurenční Audi Q7 má "jen" 508 centimetrů. Velký je díky velikosti také kufr, jeho maximální velikost je téměř dodávkoidních 2900 litrů, standardně 680 litrů. V kufru je také možné usadit dva cestující, Mercedes Benz GL je totiž až sedmimístný. Nákladový prostor se poté však adekvátně zmenší.
Pod kapotou se prozatím objeví dvě motorizace, přičemž pro obě je standardem pohon všech kol a sedmistupňová automatická převodovka. Základem se stane dieselový šestiválcový třílitr pojmenovaný GL 350 BlueTEC 4Matic. Nabídne výkon 260 koní a díky aditivu AdBlue splní i budoucí ekonormy.
Pro zájemce o silnější vůz bude připraven osmiválec GL 500 4Matic. Objem tohoto benzínového motoru se sice snížil na 4,7 litru, avšak díky přeplňování je výkon 408 koní, tedy o 25 více než dosud. Mohutný vůz s ním zrychlí z klidu na stovku pod šest sekund, na druhou stranu by měla o pětinu spadnout i spotřeba. Ta je ale stále nemalá - 11,3 litru.
Oproti minulé generaci bude součástí palety výbav dokonce i AMG paket se sportovními doplňky a obřími, 21palcovými koly.
Dostupnost novinky je naplánována na přelom současného a příštího roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.