Největší SUV od Mercedesu mění svoji tvář. Druhá generace obřího vozu právě přijíždí, byť zatím neoficiálně.
Nedlouho po premiéře nové generace Mercedesu třídy M přijíždí i jeho otylý sourozenec, třída GL. Základ pochází práce z menší třídy ML, avšak délka přesáhne hranici pěti metrů a celkové vyznění je ještě o něco tvrdší a muskulaturnější.
Ačkoliv prozatím unikly jen snímky bez technických údajů, můžeme očekávat, že paleta motorů bude z naprosté většiny shodná s třídou ML. Otázkou je hlavně nasazení základního dieselového čtyřválce 2,1 litru, jehož 204 koní by na obří vůz mohlo být málo. Určitě se však dočkáme třílitrového dieselu v modelu 350 CDI s výkonem 258 koní.
Benzínové varianty zastoupí model 350 s 3,5litorvým šestiválcem pod kapotou, jehož výkon je 306 koní.
Dočkáme se přirozeně i osmiválcových variant a možná i nejrychlejší verze AMG, kterou dosavadní generace postrádala.
Standardem přirozeně bude pohon všech kol a pravděpodobně všechny motory budou kombinovány se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G Tronic.
Oficiální premiéru vozu očekáváme prakticky každým dnem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.