Největší SUV od Mercedesu mění svoji tvář. Druhá generace obřího vozu právě přijíždí, byť zatím neoficiálně.
Nedlouho po premiéře nové generace Mercedesu třídy M přijíždí i jeho otylý sourozenec, třída GL. Základ pochází práce z menší třídy ML, avšak délka přesáhne hranici pěti metrů a celkové vyznění je ještě o něco tvrdší a muskulaturnější.
Ačkoliv prozatím unikly jen snímky bez technických údajů, můžeme očekávat, že paleta motorů bude z naprosté většiny shodná s třídou ML. Otázkou je hlavně nasazení základního dieselového čtyřválce 2,1 litru, jehož 204 koní by na obří vůz mohlo být málo. Určitě se však dočkáme třílitrového dieselu v modelu 350 CDI s výkonem 258 koní.
Benzínové varianty zastoupí model 350 s 3,5litorvým šestiválcem pod kapotou, jehož výkon je 306 koní.
Dočkáme se přirozeně i osmiválcových variant a možná i nejrychlejší verze AMG, kterou dosavadní generace postrádala.
Standardem přirozeně bude pohon všech kol a pravděpodobně všechny motory budou kombinovány se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G Tronic.
Oficiální premiéru vozu očekáváme prakticky každým dnem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?