Rumunská Dacia má momentálne dobre vyhliadky do budúcnosti, a to vďaka neustálemu prílivu noviniek. Najnovším prírastkom má byť mestský model s najnižšou cenovkou na trhu.
Automobilka Dacia chrlí jednu novinku za druhou. Po úspešnom terénnom SUV Duster v týchto dňoch prichádza na trh rodinne zameraný model Lodgy, a zrejme už v budúcom roku sa rodina modelov rumunskej automobilky rozrastie o malé mestské mini, ktoré sa pravdepodobne bude volať Citadine.
Dacia Citadine má byť s prehľadom najlacnejším vozidlom v Európe, keďže základná cena vozidla sa očakáva niekde na úrovni 5000 eur. Novinka má byť postavená na úplne novej podvozkovej platforme, ktorú bude v rôznych modifikáciách zdieľať s ďalšími modelmi. Citadine bude veľkosťou situovaný podobne ako súrodenec od materského Renaultu, model Twingo. Oproti nemu má však ísť o podstatne jednoduchší automobil.
Pod kapotou novej malej Dacie sa majú objaviť nové pohonné jednotky od Renaultu. Základom sa stane maloobjemový trojvalec s objemom 0,9 litra, ktorý bude naladený na výkony 44 kW/60 k, 55 kW/75 k a 70 kW/95 k. Podrobnejšie informácie zatiaľ nie sú k dispozícii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.