Rumunská Dacia má momentálne dobre vyhliadky do budúcnosti, a to vďaka neustálemu prílivu noviniek. Najnovším prírastkom má byť mestský model s najnižšou cenovkou na trhu.
Automobilka Dacia chrlí jednu novinku za druhou. Po úspešnom terénnom SUV Duster v týchto dňoch prichádza na trh rodinne zameraný model Lodgy, a zrejme už v budúcom roku sa rodina modelov rumunskej automobilky rozrastie o malé mestské mini, ktoré sa pravdepodobne bude volať Citadine.
Dacia Citadine má byť s prehľadom najlacnejším vozidlom v Európe, keďže základná cena vozidla sa očakáva niekde na úrovni 5000 eur. Novinka má byť postavená na úplne novej podvozkovej platforme, ktorú bude v rôznych modifikáciách zdieľať s ďalšími modelmi. Citadine bude veľkosťou situovaný podobne ako súrodenec od materského Renaultu, model Twingo. Oproti nemu má však ísť o podstatne jednoduchší automobil.
Pod kapotou novej malej Dacie sa majú objaviť nové pohonné jednotky od Renaultu. Základom sa stane maloobjemový trojvalec s objemom 0,9 litra, ktorý bude naladený na výkony 44 kW/60 k, 55 kW/75 k a 70 kW/95 k. Podrobnejšie informácie zatiaľ nie sú k dispozícii.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.