Mercedes Benz inovuje svoje nejmenší SUV pojemnované GLK. Rozsah faceliftu je docela znatelný, mění se celá příď.
Mercedes po úspěchu svého SUV třídy ML postupně rozšířil řady jak o větší model GL, tak i o menší GLK, čímž dosáhl poměrně celistvé produktové řady. K tomu navíc ještě přidává poněkud svéráznější třídu G dosahující lepších výkonů mimo silnici.
Sama nejmenší třída GLK má však již nějaká ta léta za sebou a tak je čas na facelift. Ten přibližuje vůz novým modelům od Mercedesu a změny rozhodně nejsou malé.
Největších úprav se dočkala příď, která je kompletně přepracovaná. Světla mají nový tvar, který více zabíhá do nárazníku, a novinkou jsou světla pro denní svícení sestavená z LED, která najdeme v nárazníku.
V interiéru zajme zejména to, že ze svého tradičního místa zmizela převodovka. Z velké kulisy automatické převodovky se stal jen malý ovladač umístěný za volantem. Uvolnilo se tak místo na praktičtější věci, například na nápoje. Interiér se však proměnil celkově a až překvapivě výrazně. Zmizela hranatost, objevuje se baroko - ačkoliv jsou základní tvary stejné, baculatější detaily, například výdechy klimatizace či autorádio, přidaly na optické hmotnosti a středový panel se tak i přes stejné rozměry zdá být výrazně větší.
Naopak jen málo se změnilo pod kapotou. I nyní je v nabídce pětice motorů o výkonech od 143 do 306 koní s objemy 2,1-3,5 litru, mírně vylapšena by údajně měla být spotřeba.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?