Mercedes Benz inovuje svoje nejmenší SUV pojemnované GLK. Rozsah faceliftu je docela znatelný, mění se celá příď.
Mercedes po úspěchu svého SUV třídy ML postupně rozšířil řady jak o větší model GL, tak i o menší GLK, čímž dosáhl poměrně celistvé produktové řady. K tomu navíc ještě přidává poněkud svéráznější třídu G dosahující lepších výkonů mimo silnici.
Sama nejmenší třída GLK má však již nějaká ta léta za sebou a tak je čas na facelift. Ten přibližuje vůz novým modelům od Mercedesu a změny rozhodně nejsou malé.
Největších úprav se dočkala příď, která je kompletně přepracovaná. Světla mají nový tvar, který více zabíhá do nárazníku, a novinkou jsou světla pro denní svícení sestavená z LED, která najdeme v nárazníku.
V interiéru zajme zejména to, že ze svého tradičního místa zmizela převodovka. Z velké kulisy automatické převodovky se stal jen malý ovladač umístěný za volantem. Uvolnilo se tak místo na praktičtější věci, například na nápoje. Interiér se však proměnil celkově a až překvapivě výrazně. Zmizela hranatost, objevuje se baroko - ačkoliv jsou základní tvary stejné, baculatější detaily, například výdechy klimatizace či autorádio, přidaly na optické hmotnosti a středový panel se tak i přes stejné rozměry zdá být výrazně větší.
Naopak jen málo se změnilo pod kapotou. I nyní je v nabídce pětice motorů o výkonech od 143 do 306 koní s objemy 2,1-3,5 litru, mírně vylapšena by údajně měla být spotřeba.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?