Mercedes Benz inovuje svoje nejmenší SUV pojemnované GLK. Rozsah faceliftu je docela znatelný, mění se celá příď.
Mercedes po úspěchu svého SUV třídy ML postupně rozšířil řady jak o větší model GL, tak i o menší GLK, čímž dosáhl poměrně celistvé produktové řady. K tomu navíc ještě přidává poněkud svéráznější třídu G dosahující lepších výkonů mimo silnici.
Sama nejmenší třída GLK má však již nějaká ta léta za sebou a tak je čas na facelift. Ten přibližuje vůz novým modelům od Mercedesu a změny rozhodně nejsou malé.
Největších úprav se dočkala příď, která je kompletně přepracovaná. Světla mají nový tvar, který více zabíhá do nárazníku, a novinkou jsou světla pro denní svícení sestavená z LED, která najdeme v nárazníku.
V interiéru zajme zejména to, že ze svého tradičního místa zmizela převodovka. Z velké kulisy automatické převodovky se stal jen malý ovladač umístěný za volantem. Uvolnilo se tak místo na praktičtější věci, například na nápoje. Interiér se však proměnil celkově a až překvapivě výrazně. Zmizela hranatost, objevuje se baroko - ačkoliv jsou základní tvary stejné, baculatější detaily, například výdechy klimatizace či autorádio, přidaly na optické hmotnosti a středový panel se tak i přes stejné rozměry zdá být výrazně větší.
Naopak jen málo se změnilo pod kapotou. I nyní je v nabídce pětice motorů o výkonech od 143 do 306 koní s objemy 2,1-3,5 litru, mírně vylapšena by údajně měla být spotřeba.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.