Mercedes-Benz Viano Pearl Limited Edition oslávilo svoju premiéru na ženevskom autosalóne. Sériovú výrobu nového luxusného veľkopriestorového vozidla podnietil záujem o showcar Viano Vision Pearl - predstavené ako prototyp na frankfurtskom autosalóne v septembri minulého roku.
Viano Pearl Limited Edition sa začne aj na náš trh dodávať už v lete. Pohon mu zabezpečuje naftový šesťvalec 3,0 CDI BlueEFFICIENCY (165 kW/224 k) alebo nový špičkový benzínový motor 3,5 V6 (190 kW/258 k), pre obe je k dispozícii automatická prevodovka.
Táto perla medzi vanmi má luxusný interiér, prvky z pravého dreva, brúseného hliníka a kože Nappa. Predné sedadlá a štyri samostatné sedadlá v zadnej časti sú potiahnuté dvojfarebnou kožou v mušľovej sivej a sivobéžovej farbe. Vozidlo má tiež desaťúrovňové elektrochromatické zatemňovanie skiel bočných okien Magic Sky Control v zadnej časti. Nechýba špeciálne vyrobený a vyladený zvukový systém Bang & Olufsen obsahujúci zosilňovač s celkovým výkonom 1320 wattov, osemnásť výkonných reproduktorov a štyri osvetlené šošovky na výšky, ktoré sú rozptýlené po celom interiéri. Vo vozidle je tiež bezdrôtová sieť W-LAN.
Zvonku Viano PEARL odlišuje najmä samostatný predný nárazník s integrovanými dennými LED svetlami, nový lak magno alanitová šedá i zliatinové dvojfarebné disky kolies.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?