Mercedes-Benz Viano Pearl Limited Edition oslávilo svoju premiéru na ženevskom autosalóne. Sériovú výrobu nového luxusného veľkopriestorového vozidla podnietil záujem o showcar Viano Vision Pearl - predstavené ako prototyp na frankfurtskom autosalóne v septembri minulého roku.
Viano Pearl Limited Edition sa začne aj na náš trh dodávať už v lete. Pohon mu zabezpečuje naftový šesťvalec 3,0 CDI BlueEFFICIENCY (165 kW/224 k) alebo nový špičkový benzínový motor 3,5 V6 (190 kW/258 k), pre obe je k dispozícii automatická prevodovka.
Táto perla medzi vanmi má luxusný interiér, prvky z pravého dreva, brúseného hliníka a kože Nappa. Predné sedadlá a štyri samostatné sedadlá v zadnej časti sú potiahnuté dvojfarebnou kožou v mušľovej sivej a sivobéžovej farbe. Vozidlo má tiež desaťúrovňové elektrochromatické zatemňovanie skiel bočných okien Magic Sky Control v zadnej časti. Nechýba špeciálne vyrobený a vyladený zvukový systém Bang & Olufsen obsahujúci zosilňovač s celkovým výkonom 1320 wattov, osemnásť výkonných reproduktorov a štyri osvetlené šošovky na výšky, ktoré sú rozptýlené po celom interiéri. Vo vozidle je tiež bezdrôtová sieť W-LAN.
Zvonku Viano PEARL odlišuje najmä samostatný predný nárazník s integrovanými dennými LED svetlami, nový lak magno alanitová šedá i zliatinové dvojfarebné disky kolies.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.