Supersport Apollo od výrobce Gumpert není třeba představovat. V Ženevě byly předvedeny dva nové deriváty tohoto modelu.
Paradoxně mohla dvojice nových Apoll někoho zklamat, šuškalo se totiž že Gumpert ukáže nový typ Tornante. To se prozatím nestalo, ale zmíněné dvě novinky rozhodně stojí za pozornost.
První z nich nazvaný Apollo Enraged je silniční verze jejíž karoserie je pokryta speciální černou fólií, vzniknou pouhé tři kusy. Oproti "obyčejnému" Apollu byl tento odlehčen na 1175 kg a zároveň půjde o nejvýkonnější Gumpert pro silniční provoz. Z dmychadly přeplňovaného osmiválce Audi obsahu 4,2 litru se podařilo dostat 780 koní výkonu a 920 N.m kroutícího momentu při 4000 ot/min. Jízdní výkony bolidu jsou následující - maximální rychlost 330 km/h, na stovku se rozjede za 2,9 sekundy a dvoustovkou uhání po 8,7 vteřinách.
Druhou novinkou v nabídce Gumpertu je Apollo R což je verze určená výhradně pro okruhové využití třídy GT a nemá tedy silniční homologaci. "Erko" bylo zbaveno nadbytečných 75 kg a váží tedy pouhých 1100 kg. Dostalo závodní bodykit a klasickou závodní výbavičku v podobě kol s centální maticí obutých do slicků, skořepinové sedačky nebo centrální sdružený ukazatel. Z 4,2 litru V8 biturbo Audi bylo mimojiné úpravou tlaků dmychadel dosaženo výkonové špičky 850 koní a maxima krouťáku 980 N.m při 4000 ot/min. Takže závody GT dostanou nového člena a Gumpert tím získá nové závodní odbytiště.
zdroj: automobilesreview.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?