Supersport Apollo od výrobce Gumpert není třeba představovat. V Ženevě byly předvedeny dva nové deriváty tohoto modelu.
Paradoxně mohla dvojice nových Apoll někoho zklamat, šuškalo se totiž že Gumpert ukáže nový typ Tornante. To se prozatím nestalo, ale zmíněné dvě novinky rozhodně stojí za pozornost.
První z nich nazvaný Apollo Enraged je silniční verze jejíž karoserie je pokryta speciální černou fólií, vzniknou pouhé tři kusy. Oproti "obyčejnému" Apollu byl tento odlehčen na 1175 kg a zároveň půjde o nejvýkonnější Gumpert pro silniční provoz. Z dmychadly přeplňovaného osmiválce Audi obsahu 4,2 litru se podařilo dostat 780 koní výkonu a 920 N.m kroutícího momentu při 4000 ot/min. Jízdní výkony bolidu jsou následující - maximální rychlost 330 km/h, na stovku se rozjede za 2,9 sekundy a dvoustovkou uhání po 8,7 vteřinách.
Druhou novinkou v nabídce Gumpertu je Apollo R což je verze určená výhradně pro okruhové využití třídy GT a nemá tedy silniční homologaci. "Erko" bylo zbaveno nadbytečných 75 kg a váží tedy pouhých 1100 kg. Dostalo závodní bodykit a klasickou závodní výbavičku v podobě kol s centální maticí obutých do slicků, skořepinové sedačky nebo centrální sdružený ukazatel. Z 4,2 litru V8 biturbo Audi bylo mimojiné úpravou tlaků dmychadel dosaženo výkonové špičky 850 koní a maxima krouťáku 980 N.m při 4000 ot/min. Takže závody GT dostanou nového člena a Gumpert tím získá nové závodní odbytiště.
zdroj: automobilesreview.com
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.