Supersport Apollo od výrobce Gumpert není třeba představovat. V Ženevě byly předvedeny dva nové deriváty tohoto modelu.
Paradoxně mohla dvojice nových Apoll někoho zklamat, šuškalo se totiž že Gumpert ukáže nový typ Tornante. To se prozatím nestalo, ale zmíněné dvě novinky rozhodně stojí za pozornost.
První z nich nazvaný Apollo Enraged je silniční verze jejíž karoserie je pokryta speciální černou fólií, vzniknou pouhé tři kusy. Oproti "obyčejnému" Apollu byl tento odlehčen na 1175 kg a zároveň půjde o nejvýkonnější Gumpert pro silniční provoz. Z dmychadly přeplňovaného osmiválce Audi obsahu 4,2 litru se podařilo dostat 780 koní výkonu a 920 N.m kroutícího momentu při 4000 ot/min. Jízdní výkony bolidu jsou následující - maximální rychlost 330 km/h, na stovku se rozjede za 2,9 sekundy a dvoustovkou uhání po 8,7 vteřinách.
Druhou novinkou v nabídce Gumpertu je Apollo R což je verze určená výhradně pro okruhové využití třídy GT a nemá tedy silniční homologaci. "Erko" bylo zbaveno nadbytečných 75 kg a váží tedy pouhých 1100 kg. Dostalo závodní bodykit a klasickou závodní výbavičku v podobě kol s centální maticí obutých do slicků, skořepinové sedačky nebo centrální sdružený ukazatel. Z 4,2 litru V8 biturbo Audi bylo mimojiné úpravou tlaků dmychadel dosaženo výkonové špičky 850 koní a maxima krouťáku 980 N.m při 4000 ot/min. Takže závody GT dostanou nového člena a Gumpert tím získá nové závodní odbytiště.
zdroj: automobilesreview.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?