Japonský Lexus priviezol na autosalón do Ženevy luxusné SUV RX vo faceliftovanej podobe. Okrem hybridnej verzie je predstavený aj športový paket F Sport.
Japonská luxusná automobilka Lexus si pripravila na autosalón v Ženeve novinku, ktorá osloví motoristov hľadajúcich športový dizajn u modelov SUV. Lexus na svetovom autosalóne predstaví hybridný model RX 450h F Sport, ktorý predstaví vrámci faceliftu modelu približne v polovičke životného cyklu.
Pred časom po internete koloval japonský katalóg faceliftovaného modelu RX, v ktorom bolo jasne viditeľných zopár snímkov automobilu. Na jednom z nich bola aj spomínaná verzia F Sport, ktorá sa viditeľne odlišovala od bežných súrodencov napríklad prevedením predného nárazníka s inak tvarovanou mriežkou alebo zatmavenými krytmi svetlometov. Predná časť športovej verzie má tak celkovo agresívnejší výraz.
Dnes už poznáme kompletnú podobu facelifotaného "er-ixka" vďaka uvoľneným oficiálnym fotografiám. Inováciou prešiel predný nárazník s mriežkou chladiča, svetlomety dostali štandardne LED diódy pre denné svietenie, zmenili sa aj detaily zadnej časti karosérie. Štandardnou výbavou všetkych verzií sa stane USB a AUX konektor spoločne s elektrickým otváraním dverí batožinového priestoru.
Pohon Lexusu RX 450h F Sport zabezpečuje hybridné ústrojenstvo, ktoré sa skladá z benzínového šesťvalca kombinovaného s elektromotorom. Maximálny výkon celej sústavy je 220 kW, čo je takmer 300 konských síl. Základná verzia Lexusu RX nesie označenie RX 350, poháňaná je benzínovým šesťvalcom s objemom 3,5 litra, ktorý dosahuje maximálny výkon 201 kW/274 k a krútiaci moment 336 Nm. Štandardom je pohon 4x4 a 6-stupňová automatická prevodovka, zrýchlenie z nuly na stovku trvá 7,7 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 180 km/h.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?