Nová Honda Civic sa práve v týchto dňoch dostáva do showroomov, v Ženeve však bolo zverejnených zopár údajov o novinke pod jej prednou kapotou. Už v lete sa pod ňu nasťahuje naftový štvorvalec 1,6 i-DTEC.
Honda je zatiaľ na informácie o novom motore celkom skúpa. Doteraz sme poznali len základné parametre. Nová „jedna-šestka“ pod kapotou Civica bude dosahovať maximálny výkon 88 kW/120 k pri 4000 ot./min a krútiaci moment 300 Nm bude vrcholiť pri 2000 ot./min. Tieto parametre budú stačiť na to, aby sa motor zaradil medzi tie výkonnejšie vo svojej objemovej kategórii. V Ženeve však zástupcovia automobilky prezradili údaj o priemernej spotrebe nafty, tá má byť na úrovni len 3,6 l/100 km.
Motor 1,6 i-DTEC tak v budúcom roku doplní paletu motorizácií pre Civic, ktorá zatiaľ pozostáva z benzínových motorov 1,4 i-VTEC (73 kW/100 k) a 1,8 i-VTEC (104 kW/142 k), a naftového motora 2,2 i-DTEC (110 kW/150 k).
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.