Renault se chce prosadit jako významný výrobce elektromobilů a proto neváhá nasadit i úplně nový vůz zaměřený právě na pohon bez benzínu.
Renault anocoval příchod elektromobilu Zoe již před třemi lety na autosalonu ve Frankfurtu spolu s dalšími třemi koncepty. Jak léta plynula, tak většinu z představených vozů tu již máme - sériová verze Renaultu Twizy se již prodává, elektrický Kangoo Z.E také a nezapomnělo se ani na Fluence, který již také sjíždí z výrobních linek. Z představených konceptů tak zbyl jediný, Zoe. Původně jsme očekávali, že půjde o novou generaci Clia, ale ve skutečnosti jde o svébytný elektromobil, který bude s Cliem vyrábět paralelně.
Sériová verze navazuje na koncept představený před dvěma lety, který se od toho původního v mnohém lišil. Naopak rozdíly mezi druhým konceptem a sériovou verzí jsou poměrně malé.
O pohon se stará elektromotor s maximálním výkonem 90 koní, který je schopen docílit maximální rychlostí 135 km/h. O zrychlení nikde ani zmínka, nicméně tuto disciplínu zejména v městských rychlostech elektromobily zvládají díky příznivému průběhu točivého momentu docela dobře.
Maximální teoretický dojezd 210 kilometrů by snad stačil, ale sama automobilka se svěřuje, že jsou-li podmínky nepříznivé, zejména je-li zima a jede-li se ve městě, klesne dojezd pod 100 kilometrů. A s ním už se hodí opravdu jen na kratší pojížďky.
Malý Zoe umožňuje baterie nejen dobíjet, ale také měnit. Výměna má probíhat ve specializovaných místech, která však zatím nejsou. Pokud ale budou, má výměna za plně nabitou baterii trvat jen 3 minuty, což už je plně srovnatelné s běžným tankováním. Otázkou samozřejmě je, kdy se takové stanice rozšíří a zda vůbec.
Vůz dlouhý 408 centimetrů již zná svoji cenu, měla by se pohybovat někde pod hranicí 600 tisíc korun. S touto cenovkou bude vůz dobře konkurovat menšímu Peugeotu iOn s cenou 711 tisíc korun.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.