Renault se chce prosadit jako významný výrobce elektromobilů a proto neváhá nasadit i úplně nový vůz zaměřený právě na pohon bez benzínu.
Renault anocoval příchod elektromobilu Zoe již před třemi lety na autosalonu ve Frankfurtu spolu s dalšími třemi koncepty. Jak léta plynula, tak většinu z představených vozů tu již máme - sériová verze Renaultu Twizy se již prodává, elektrický Kangoo Z.E také a nezapomnělo se ani na Fluence, který již také sjíždí z výrobních linek. Z představených konceptů tak zbyl jediný, Zoe. Původně jsme očekávali, že půjde o novou generaci Clia, ale ve skutečnosti jde o svébytný elektromobil, který bude s Cliem vyrábět paralelně.
Sériová verze navazuje na koncept představený před dvěma lety, který se od toho původního v mnohém lišil. Naopak rozdíly mezi druhým konceptem a sériovou verzí jsou poměrně malé.
O pohon se stará elektromotor s maximálním výkonem 90 koní, který je schopen docílit maximální rychlostí 135 km/h. O zrychlení nikde ani zmínka, nicméně tuto disciplínu zejména v městských rychlostech elektromobily zvládají díky příznivému průběhu točivého momentu docela dobře.
Maximální teoretický dojezd 210 kilometrů by snad stačil, ale sama automobilka se svěřuje, že jsou-li podmínky nepříznivé, zejména je-li zima a jede-li se ve městě, klesne dojezd pod 100 kilometrů. A s ním už se hodí opravdu jen na kratší pojížďky.
Malý Zoe umožňuje baterie nejen dobíjet, ale také měnit. Výměna má probíhat ve specializovaných místech, která však zatím nejsou. Pokud ale budou, má výměna za plně nabitou baterii trvat jen 3 minuty, což už je plně srovnatelné s běžným tankováním. Otázkou samozřejmě je, kdy se takové stanice rozšíří a zda vůbec.
Vůz dlouhý 408 centimetrů již zná svoji cenu, měla by se pohybovat někde pod hranicí 600 tisíc korun. S touto cenovkou bude vůz dobře konkurovat menšímu Peugeotu iOn s cenou 711 tisíc korun.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.