Renault se chce prosadit jako významný výrobce elektromobilů a proto neváhá nasadit i úplně nový vůz zaměřený právě na pohon bez benzínu.
Renault anocoval příchod elektromobilu Zoe již před třemi lety na autosalonu ve Frankfurtu spolu s dalšími třemi koncepty. Jak léta plynula, tak většinu z představených vozů tu již máme - sériová verze Renaultu Twizy se již prodává, elektrický Kangoo Z.E také a nezapomnělo se ani na Fluence, který již také sjíždí z výrobních linek. Z představených konceptů tak zbyl jediný, Zoe. Původně jsme očekávali, že půjde o novou generaci Clia, ale ve skutečnosti jde o svébytný elektromobil, který bude s Cliem vyrábět paralelně.
Sériová verze navazuje na koncept představený před dvěma lety, který se od toho původního v mnohém lišil. Naopak rozdíly mezi druhým konceptem a sériovou verzí jsou poměrně malé.
O pohon se stará elektromotor s maximálním výkonem 90 koní, který je schopen docílit maximální rychlostí 135 km/h. O zrychlení nikde ani zmínka, nicméně tuto disciplínu zejména v městských rychlostech elektromobily zvládají díky příznivému průběhu točivého momentu docela dobře.
Maximální teoretický dojezd 210 kilometrů by snad stačil, ale sama automobilka se svěřuje, že jsou-li podmínky nepříznivé, zejména je-li zima a jede-li se ve městě, klesne dojezd pod 100 kilometrů. A s ním už se hodí opravdu jen na kratší pojížďky.
Malý Zoe umožňuje baterie nejen dobíjet, ale také měnit. Výměna má probíhat ve specializovaných místech, která však zatím nejsou. Pokud ale budou, má výměna za plně nabitou baterii trvat jen 3 minuty, což už je plně srovnatelné s běžným tankováním. Otázkou samozřejmě je, kdy se takové stanice rozšíří a zda vůbec.
Vůz dlouhý 408 centimetrů již zná svoji cenu, měla by se pohybovat někde pod hranicí 600 tisíc korun. S touto cenovkou bude vůz dobře konkurovat menšímu Peugeotu iOn s cenou 711 tisíc korun.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?