Automobilka z Rüsselheimu se v Ženevě prezentuje mimojiné novým SUV na bázi typu Corsa. Jmenuje se Mokka a jde o dvojče americké verze Buicku Encore.
Model Mokka vychází ze zmíněného malého Buicku Encore, ten byl v lednu představen na autosalonu v Detroitu. Opel se tímto typem snaží využít momentální velké poptávky po městských SUV, průlom s větším modelem Antara se automobilce prozatím přiliš nezdařil.
Malé SUV od Opelu by se tak nělo stát konkurentem připravovaného nástupce Fordu Fusion pod názvem EcoSport. Designově Mokka zapadá do současného designového stylu značky. Techniku čerpá z Corsy, příď připomíná spíše Merivu. Karoserie na délku měří 4280 mm a je značně "oplastována". Zaujmou i střešní lyžiny citlivě zakomponované do bočního profilu vozu. Zdá se tedy, že typu Mokka nebude lehčí terén činit nějaké obtíže.
Nabídka pohonných jednotek čítá 3 možnosti. Benzinové 1,6 (115 koní) a 1,4 Turbo (140 koní) a naftový 1,7 CDTI (130 koní). Základní šestnáctistovka bude k mání s pětistupňovou manuální převodovkou, zbývající dvě motorizace budou nabízeny s šestistupňovým manuálem či automatem. Na výběr bude i ze dvou variant pohonu, předních nebo všech kol.
Interiér vychází z velkoprostorové Merivy, odlišně od Merivy jsou tvarovány výdechy ventilace. Ve výčtu výbav se nachází Start/Stop (v sériové výbavě), adaptivními světlomety AFL+, systém varování opuštění jízdního pruhu, couvací kamera nebo systém HDC pro bezpečné sjíždění strmých svahů.
Na první kompaktní SUV od Opelu si budou muset zájemci počkat na konec roku 2012. Cena by měla začínat kolem 450 tisíc Kč.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?