Automobilka z Rüsselheimu se v Ženevě prezentuje mimojiné novým SUV na bázi typu Corsa. Jmenuje se Mokka a jde o dvojče americké verze Buicku Encore.
Model Mokka vychází ze zmíněného malého Buicku Encore, ten byl v lednu představen na autosalonu v Detroitu. Opel se tímto typem snaží využít momentální velké poptávky po městských SUV, průlom s větším modelem Antara se automobilce prozatím přiliš nezdařil.
Malé SUV od Opelu by se tak nělo stát konkurentem připravovaného nástupce Fordu Fusion pod názvem EcoSport. Designově Mokka zapadá do současného designového stylu značky. Techniku čerpá z Corsy, příď připomíná spíše Merivu. Karoserie na délku měří 4280 mm a je značně "oplastována". Zaujmou i střešní lyžiny citlivě zakomponované do bočního profilu vozu. Zdá se tedy, že typu Mokka nebude lehčí terén činit nějaké obtíže.
Nabídka pohonných jednotek čítá 3 možnosti. Benzinové 1,6 (115 koní) a 1,4 Turbo (140 koní) a naftový 1,7 CDTI (130 koní). Základní šestnáctistovka bude k mání s pětistupňovou manuální převodovkou, zbývající dvě motorizace budou nabízeny s šestistupňovým manuálem či automatem. Na výběr bude i ze dvou variant pohonu, předních nebo všech kol.
Interiér vychází z velkoprostorové Merivy, odlišně od Merivy jsou tvarovány výdechy ventilace. Ve výčtu výbav se nachází Start/Stop (v sériové výbavě), adaptivními světlomety AFL+, systém varování opuštění jízdního pruhu, couvací kamera nebo systém HDC pro bezpečné sjíždění strmých svahů.
Na první kompaktní SUV od Opelu si budou muset zájemci počkat na konec roku 2012. Cena by měla začínat kolem 450 tisíc Kč.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.