Automobilka z Rüsselheimu se v Ženevě prezentuje mimojiné novým SUV na bázi typu Corsa. Jmenuje se Mokka a jde o dvojče americké verze Buicku Encore.
Model Mokka vychází ze zmíněného malého Buicku Encore, ten byl v lednu představen na autosalonu v Detroitu. Opel se tímto typem snaží využít momentální velké poptávky po městských SUV, průlom s větším modelem Antara se automobilce prozatím přiliš nezdařil.
Malé SUV od Opelu by se tak nělo stát konkurentem připravovaného nástupce Fordu Fusion pod názvem EcoSport. Designově Mokka zapadá do současného designového stylu značky. Techniku čerpá z Corsy, příď připomíná spíše Merivu. Karoserie na délku měří 4280 mm a je značně "oplastována". Zaujmou i střešní lyžiny citlivě zakomponované do bočního profilu vozu. Zdá se tedy, že typu Mokka nebude lehčí terén činit nějaké obtíže.
Nabídka pohonných jednotek čítá 3 možnosti. Benzinové 1,6 (115 koní) a 1,4 Turbo (140 koní) a naftový 1,7 CDTI (130 koní). Základní šestnáctistovka bude k mání s pětistupňovou manuální převodovkou, zbývající dvě motorizace budou nabízeny s šestistupňovým manuálem či automatem. Na výběr bude i ze dvou variant pohonu, předních nebo všech kol.
Interiér vychází z velkoprostorové Merivy, odlišně od Merivy jsou tvarovány výdechy ventilace. Ve výčtu výbav se nachází Start/Stop (v sériové výbavě), adaptivními světlomety AFL+, systém varování opuštění jízdního pruhu, couvací kamera nebo systém HDC pro bezpečné sjíždění strmých svahů.
Na první kompaktní SUV od Opelu si budou muset zájemci počkat na konec roku 2012. Cena by měla začínat kolem 450 tisíc Kč.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?