Čtvrtá generace Seatu Toledu se představí v podobě studie na ženevském autosalónu. Koncept vozu by měl být velmi blízký produkční verzi vozu, která se na trh dostane před koncem roku 2012.
Toledo by mělo v produktové řadě španělské automobilky zapadnout mezi modely Leon a Exeo. Pojetím se vůz vrací ke své druhé generaci, která byla prodávána s tříprostorovou karoserií typu sedan. První generace vozu měla karoserii typu liftback, zatímco třetí generace byla v podstatě MPV Altea s přilepeným kufrem. Právě specifický design byl jedním z hlavních důvodů neúspěchu dříve oblíbeného modelu. Automobilka se tak nyní vrací ke kořenům a představuje sedan nižší střední třídy, bez designových výstřelků.
Seat zdůrazňuje praktičnost vozu a také jeho poměr ceny k nabízené hodnotě. Objem kufru dosahuje hodnoty 500 litrů. Použitelnost kufru by však mohl omezit malý vstupní otvor.Vůz je s délkou 4 480 m o 165 mm delší než model Leon. Rozvor kol je 2 600 mm a šířka vozu je shodná s modelem Ibiza – 1 693 mm.Vzhled interiéru je další evolucí současného designového stylu značky Seat. Je na něm však patrná tvarová příbuznost k interiéru konceptu Škoda MissionL, který byl představen na loňském autosalónu ve Frankfurtu. Produkční verze vozu bude postavena na “AO-plus“ platformě koncernu Volkswagen. Vůz tak bude využívat modernější techniku, než nejbližší příbuzné vozy Volkswagen Vento a Škoda Rapid (oba vozy jsou určeny pro indický trh). Pod kapotou vozu bude výběr tří a čtyřválcových benzínových a naftových motorů známých z ostatních vozů koncernu VW. Cena nového vozu by měla začínat na ceně kolem 340 000,- Kč.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?