Seat Toledo – španělský sedan je zpět

Pavel Dvořák, 2. března 2012, 10:20 Google+ Ženeva 2012

Čtvrtá generace Seatu Toledu se představí v podobě studie na ženevském autosalónu. Koncept vozu by měl být velmi blízký produkční verzi vozu, která se na trh dostane před koncem roku 2012.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toledo

Toledo | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Toledo by mělo v produktové řadě španělské automobilky zapadnout mezi modely Leon a Exeo. Pojetím se vůz vrací ke své druhé generaci, která byla prodávána s tříprostorovou karoserií typu sedan. První generace vozu měla karoserii typu liftback, zatímco třetí generace byla v podstatě MPV Altea s přilepeným kufrem. Právě specifický design byl jedním z hlavních důvodů neúspěchu dříve oblíbeného modelu. Automobilka se tak nyní vrací ke kořenům a představuje sedan nižší střední třídy, bez designových výstřelků.


Seat zdůrazňuje praktičnost vozu a také jeho poměr ceny k nabízené hodnotě.  Objem kufru dosahuje hodnoty 500 litrů. Použitelnost kufru by však mohl omezit malý vstupní otvor.
Vůz je s délkou 4 480 m o 165 mm delší než model Leon. Rozvor kol je 2 600 mm a šířka vozu je shodná s modelem Ibiza – 1 693 mm.

Vzhled interiéru je další evolucí současného designového stylu značky Seat. Je na něm však patrná tvarová příbuznost k interiéru konceptu Škoda MissionL, který byl představen na loňském autosalónu ve Frankfurtu.

Produkční verze vozu bude postavena na “AO-plus“ platformě koncernu Volkswagen. Vůz tak bude využívat modernější techniku, než nejbližší příbuzné vozy Volkswagen Vento a Škoda Rapid (oba vozy jsou určeny pro indický trh). Pod kapotou vozu bude výběr tří a čtyřválcových benzínových a naftových motorů známých z ostatních vozů koncernu VW.

Cena nového vozu by měla začínat na ceně kolem 340 000,- Kč.

 

Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!

Vytisknout

Diskuze: Seat Toledo – španělský sedan je zpět

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

reklama

Doporučujeme

Forterra

Zetoru se daří, navyšuje zisk a nabírá zaměstnance

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud