Čtvrtá generace Seatu Toledu se představí v podobě studie na ženevském autosalónu. Koncept vozu by měl být velmi blízký produkční verzi vozu, která se na trh dostane před koncem roku 2012.
Toledo by mělo v produktové řadě španělské automobilky zapadnout mezi modely Leon a Exeo. Pojetím se vůz vrací ke své druhé generaci, která byla prodávána s tříprostorovou karoserií typu sedan. První generace vozu měla karoserii typu liftback, zatímco třetí generace byla v podstatě MPV Altea s přilepeným kufrem. Právě specifický design byl jedním z hlavních důvodů neúspěchu dříve oblíbeného modelu. Automobilka se tak nyní vrací ke kořenům a představuje sedan nižší střední třídy, bez designových výstřelků.
Seat zdůrazňuje praktičnost vozu a také jeho poměr ceny k nabízené hodnotě. Objem kufru dosahuje hodnoty 500 litrů. Použitelnost kufru by však mohl omezit malý vstupní otvor.Vůz je s délkou 4 480 m o 165 mm delší než model Leon. Rozvor kol je 2 600 mm a šířka vozu je shodná s modelem Ibiza – 1 693 mm.Vzhled interiéru je další evolucí současného designového stylu značky Seat. Je na něm však patrná tvarová příbuznost k interiéru konceptu Škoda MissionL, který byl představen na loňském autosalónu ve Frankfurtu. Produkční verze vozu bude postavena na “AO-plus“ platformě koncernu Volkswagen. Vůz tak bude využívat modernější techniku, než nejbližší příbuzné vozy Volkswagen Vento a Škoda Rapid (oba vozy jsou určeny pro indický trh). Pod kapotou vozu bude výběr tří a čtyřválcových benzínových a naftových motorů známých z ostatních vozů koncernu VW. Cena nového vozu by měla začínat na ceně kolem 340 000,- Kč.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?