Volkswagen na autosalon v Ženevě přiveze hned čtveřici konceptů odvozených od modelu Up! Vůz se přitom již prodává.
Volkswagen mohutně propracovává podporu prodeje svého malého vozu Up! Po sadě konceptů z nedávného autosalonu ve Frankfurtu tu nyní máme sadu pro Ženevu.
Asi nejméně zajímavý ze všech konceptů je Swiss Up! Jde o červený vůz v popředí, který není zajímavý ničím jíným, než tím, že je vybaven sadou švýcarských nožů. Zkrátka úlitba ženevským návštěvníkům.
Na konceptu Cross Up!, který se představil ve Frankfurtu, navazují modely Winter Up! a X Up! Zimní model je bílý, zatímco X je oranžový. Nabízejí zvýšený a oplastovaný podvozek, který by měl odolat nějakému tomu šrámu a dávají znát, že pětidveřovou variantou nabídka rozhodně neskončí a vývoj zvýšené a oplastované verze, kterou najdeme i u dosavadního mikrovozu Fox, pokračuje.
Za pozornost stojí také model Cargo Up! Konstruktéři vyhodili zadní sedadla a namísto nich se nachází nákladový prostor o objemu 1,39 m3 neboli 1390 litrů. Vůz uveze 425 kilo nákladu. Také takovýto vůz má jistě naději na výrobu, neboť mnoho z malých vozů se v podobně nákladních verzích vyrábí. Řemeslníkům a jiným malým živnostníkům i takto malý vůz dostačuje a zaparkují s ním prakticky kdekoliv.
Mimo těchto konceptů bychom se časem měli dočkat také přiostřeného GT Up!, jehož premiéru v Ženevě však ještě neočekáváme. Naopak se zde definitivně předvede pětidveřová varianta.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?