Volkswagen na autosalon v Ženevě přiveze hned čtveřici konceptů odvozených od modelu Up! Vůz se přitom již prodává.
Volkswagen mohutně propracovává podporu prodeje svého malého vozu Up! Po sadě konceptů z nedávného autosalonu ve Frankfurtu tu nyní máme sadu pro Ženevu.
Asi nejméně zajímavý ze všech konceptů je Swiss Up! Jde o červený vůz v popředí, který není zajímavý ničím jíným, než tím, že je vybaven sadou švýcarských nožů. Zkrátka úlitba ženevským návštěvníkům.
Na konceptu Cross Up!, který se představil ve Frankfurtu, navazují modely Winter Up! a X Up! Zimní model je bílý, zatímco X je oranžový. Nabízejí zvýšený a oplastovaný podvozek, který by měl odolat nějakému tomu šrámu a dávají znát, že pětidveřovou variantou nabídka rozhodně neskončí a vývoj zvýšené a oplastované verze, kterou najdeme i u dosavadního mikrovozu Fox, pokračuje.
Za pozornost stojí také model Cargo Up! Konstruktéři vyhodili zadní sedadla a namísto nich se nachází nákladový prostor o objemu 1,39 m3 neboli 1390 litrů. Vůz uveze 425 kilo nákladu. Také takovýto vůz má jistě naději na výrobu, neboť mnoho z malých vozů se v podobně nákladních verzích vyrábí. Řemeslníkům a jiným malým živnostníkům i takto malý vůz dostačuje a zaparkují s ním prakticky kdekoliv.
Mimo těchto konceptů bychom se časem měli dočkat také přiostřeného GT Up!, jehož premiéru v Ženevě však ještě neočekáváme. Naopak se zde definitivně předvede pětidveřová varianta.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.