Před necelými deseti dny jsme vám přinesli spekulace o novém supervoze značky Ferrari. Nyní automobilka konečně vydala oficiální informace a fotografie.
Nové Ferrari dostalo název F 12 Berlinetta a jedná se o nejsilnější silniční automobil v historii značky Ferrari a to díky 6.3 litrovému dvanáctiválci s výkonem 740 koní.
Nový vůz tak překonává svého italského soupeře Lamborghini Aventador, který dosahuje výkonu 700 koní (jak dlouho asi bude trvat, než Lamborghini uvede silnější verzi modelu?). Nástupce modelu 599 GTB je nejen výkonnější, ale také menší a lehčí.
Pod dlouhou přední kapotou je uložen vidlicový dvanáctiválec, který veškerý svůj výkon posílá na kola zadní nápravy. Karoserie dvoumístného vozu nese designové detaily podobné modelům 599 a FF.Nový vůz je ve srovnání se svým předchůdcem kratší (-47 mm), ale zároveň nižší (-63 mm) a širší (20 mm). Hmotnost vozu dosahuje hodnoty 1 525 kg.
Novinkou vozu je systém nazvaný Active Brake Cooling system, který využívá klapky v předním nárazníku, které se, v případě potřeby, otevírají a zlepšují chlazení karbon-keramických brzdových kotoučů. Dále je na karoserii použit tzv. Aero bridge, který směřuje vzduch od přední kapoty směrem k bokům vozu, čímž snižuje aerodynamický odpor a zároveň pomáhá zvýšit přítlak vozu. Ten v rychlosti 200 km/h dosahuje hodnoty 123 kg.
Vidlicový dvanáctiválec s obsahem 6.3 litru má svůj konstrukční základ v motoru, který byl poprvé použit ve Ferrari Enzo, a v současné době je využíván v modelu FF. V modelu F12 Berlinetta je motor naladěn na 740 koní (544 kW) při 8500 ot./min. a nejvyšší točivý moment dosahuje hodnoty 690 Nm při 6000 ot./min.
Motor je standardně spojen s dvouspojkovou převodovou, kterou automobilka používá také v modelech FF a California. Převodovka je, pro lepší rozložení hmotnosti, umístěna u zadní nápravy. Standardní výbava dále obsahuje poslední evoluci magnetoreologických tlumičů a elektronického diferenciálu.
Stokilometrové rychlosti vůz dosáhne za 3.1 sekundy, dvousetkilometrové za pouhých 8,5 sekund a ve svém rozletu se zastaví až na hodnotě 340 km/h. Udávaná průměrná spotřeba vozu je 12,5l/ 100km.
Interiér vozu je inspirován modelem FF. Většina ovládacích prvků (jako například ovládání blinkrů, světel, stěrač, elektronického diferenciálu atd.), je umístěna na volantu.
Předpokládaná cena vozu činí 7 500 000 Kč.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?