Ferrari F12 Berlinetta: Nejrychlejší silniční Ferrari vůbec přijíždí

F12 Berlinetta
F12 Berlinetta , foto: Archiv AutoRoad.cz
Pavel Dvořák 29. února 2012 17:12
Sdílej:

Před necelými deseti dny jsme vám přinesli spekulace o novém supervoze značky Ferrari. Nyní automobilka konečně vydala oficiální informace a fotografie.

Nové Ferrari dostalo název F 12 Berlinetta a jedná se o nejsilnější silniční automobil v historii značky Ferrari a to díky 6.3 litrovému dvanáctiválci s výkonem 740 koní.

Nový vůz tak překonává svého italského soupeře Lamborghini Aventador, který dosahuje výkonu 700 koní (jak dlouho asi bude trvat, než Lamborghini uvede silnější verzi modelu?). Nástupce modelu 599 GTB je nejen výkonnější, ale také menší a lehčí.

Pod dlouhou přední kapotou je uložen vidlicový dvanáctiválec, který veškerý svůj výkon posílá na kola zadní nápravy. Karoserie dvoumístného vozu nese designové detaily podobné modelům 599 a FF.Nový vůz je ve srovnání se svým předchůdcem kratší (-47 mm), ale zároveň nižší (-63 mm) a širší (20 mm). Hmotnost vozu dosahuje hodnoty 1 525 kg.

Novinkou vozu je systém nazvaný Active Brake Cooling system, který využívá klapky v předním nárazníku, které se, v případě potřeby, otevírají a zlepšují chlazení karbon-keramických brzdových kotoučů. Dále je na karoserii použit tzv. Aero bridge, který směřuje vzduch od přední kapoty směrem k bokům vozu, čímž snižuje aerodynamický odpor a zároveň pomáhá zvýšit přítlak vozu. Ten v rychlosti 200 km/h dosahuje hodnoty 123 kg.

Vidlicový dvanáctiválec s obsahem 6.3 litru má svůj konstrukční základ v motoru, který byl poprvé použit ve Ferrari Enzo, a v současné době je využíván v modelu FF. V modelu F12 Berlinetta je motor naladěn na 740 koní (544 kW) při 8500 ot./min. a nejvyšší točivý moment dosahuje hodnoty 690 Nm při 6000 ot./min.

Motor je standardně spojen s dvouspojkovou převodovou, kterou automobilka používá také v modelech FF a California. Převodovka je, pro lepší rozložení hmotnosti, umístěna u zadní nápravy. Standardní výbava dále obsahuje poslední evoluci magnetoreologických tlumičů a elektronického diferenciálu.

Stokilometrové rychlosti vůz dosáhne za 3.1 sekundy, dvousetkilometrové za pouhých 8,5 sekund a ve svém rozletu se zastaví až na hodnotě 340 km/h. Udávaná průměrná spotřeba vozu je 12,5l/ 100km.

Interiér vozu je inspirován modelem FF. Většina ovládacích prvků (jako například ovládání blinkrů, světel, stěrač, elektronického diferenciálu atd.),  je umístěna na volantu.

Předpokládaná cena vozu činí 7 500 000 Kč.

 

Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.