Před necelými deseti dny jsme vám přinesli spekulace o novém supervoze značky Ferrari. Nyní automobilka konečně vydala oficiální informace a fotografie.
Nové Ferrari dostalo název F 12 Berlinetta a jedná se o nejsilnější silniční automobil v historii značky Ferrari a to díky 6.3 litrovému dvanáctiválci s výkonem 740 koní.
Nový vůz tak překonává svého italského soupeře Lamborghini Aventador, který dosahuje výkonu 700 koní (jak dlouho asi bude trvat, než Lamborghini uvede silnější verzi modelu?). Nástupce modelu 599 GTB je nejen výkonnější, ale také menší a lehčí.
Pod dlouhou přední kapotou je uložen vidlicový dvanáctiválec, který veškerý svůj výkon posílá na kola zadní nápravy. Karoserie dvoumístného vozu nese designové detaily podobné modelům 599 a FF.Nový vůz je ve srovnání se svým předchůdcem kratší (-47 mm), ale zároveň nižší (-63 mm) a širší (20 mm). Hmotnost vozu dosahuje hodnoty 1 525 kg.
Novinkou vozu je systém nazvaný Active Brake Cooling system, který využívá klapky v předním nárazníku, které se, v případě potřeby, otevírají a zlepšují chlazení karbon-keramických brzdových kotoučů. Dále je na karoserii použit tzv. Aero bridge, který směřuje vzduch od přední kapoty směrem k bokům vozu, čímž snižuje aerodynamický odpor a zároveň pomáhá zvýšit přítlak vozu. Ten v rychlosti 200 km/h dosahuje hodnoty 123 kg.
Vidlicový dvanáctiválec s obsahem 6.3 litru má svůj konstrukční základ v motoru, který byl poprvé použit ve Ferrari Enzo, a v současné době je využíván v modelu FF. V modelu F12 Berlinetta je motor naladěn na 740 koní (544 kW) při 8500 ot./min. a nejvyšší točivý moment dosahuje hodnoty 690 Nm při 6000 ot./min.
Motor je standardně spojen s dvouspojkovou převodovou, kterou automobilka používá také v modelech FF a California. Převodovka je, pro lepší rozložení hmotnosti, umístěna u zadní nápravy. Standardní výbava dále obsahuje poslední evoluci magnetoreologických tlumičů a elektronického diferenciálu.
Stokilometrové rychlosti vůz dosáhne za 3.1 sekundy, dvousetkilometrové za pouhých 8,5 sekund a ve svém rozletu se zastaví až na hodnotě 340 km/h. Udávaná průměrná spotřeba vozu je 12,5l/ 100km.
Interiér vozu je inspirován modelem FF. Většina ovládacích prvků (jako například ovládání blinkrů, světel, stěrač, elektronického diferenciálu atd.), je umístěna na volantu.
Předpokládaná cena vozu činí 7 500 000 Kč.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?