Před necelými deseti dny jsme vám přinesli spekulace o novém supervoze značky Ferrari. Nyní automobilka konečně vydala oficiální informace a fotografie.
Nové Ferrari dostalo název F 12 Berlinetta a jedná se o nejsilnější silniční automobil v historii značky Ferrari a to díky 6.3 litrovému dvanáctiválci s výkonem 740 koní.
Nový vůz tak překonává svého italského soupeře Lamborghini Aventador, který dosahuje výkonu 700 koní (jak dlouho asi bude trvat, než Lamborghini uvede silnější verzi modelu?). Nástupce modelu 599 GTB je nejen výkonnější, ale také menší a lehčí.
Pod dlouhou přední kapotou je uložen vidlicový dvanáctiválec, který veškerý svůj výkon posílá na kola zadní nápravy. Karoserie dvoumístného vozu nese designové detaily podobné modelům 599 a FF.Nový vůz je ve srovnání se svým předchůdcem kratší (-47 mm), ale zároveň nižší (-63 mm) a širší (20 mm). Hmotnost vozu dosahuje hodnoty 1 525 kg.
Novinkou vozu je systém nazvaný Active Brake Cooling system, který využívá klapky v předním nárazníku, které se, v případě potřeby, otevírají a zlepšují chlazení karbon-keramických brzdových kotoučů. Dále je na karoserii použit tzv. Aero bridge, který směřuje vzduch od přední kapoty směrem k bokům vozu, čímž snižuje aerodynamický odpor a zároveň pomáhá zvýšit přítlak vozu. Ten v rychlosti 200 km/h dosahuje hodnoty 123 kg.
Vidlicový dvanáctiválec s obsahem 6.3 litru má svůj konstrukční základ v motoru, který byl poprvé použit ve Ferrari Enzo, a v současné době je využíván v modelu FF. V modelu F12 Berlinetta je motor naladěn na 740 koní (544 kW) při 8500 ot./min. a nejvyšší točivý moment dosahuje hodnoty 690 Nm při 6000 ot./min.
Motor je standardně spojen s dvouspojkovou převodovou, kterou automobilka používá také v modelech FF a California. Převodovka je, pro lepší rozložení hmotnosti, umístěna u zadní nápravy. Standardní výbava dále obsahuje poslední evoluci magnetoreologických tlumičů a elektronického diferenciálu.
Stokilometrové rychlosti vůz dosáhne za 3.1 sekundy, dvousetkilometrové za pouhých 8,5 sekund a ve svém rozletu se zastaví až na hodnotě 340 km/h. Udávaná průměrná spotřeba vozu je 12,5l/ 100km.
Interiér vozu je inspirován modelem FF. Většina ovládacích prvků (jako například ovládání blinkrů, světel, stěrač, elektronického diferenciálu atd.), je umístěna na volantu.
Předpokládaná cena vozu činí 7 500 000 Kč.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?