Automobilka VW v Ženevě představí otevřenou verzi nejpopulárnějšího hot hatche. Nový model bude teprve druhým Golfem GTI s otevřenou střechou. Poprvé, a až do představení nového modelu, i naposledy, byl GTI kabriolet představen u první generace Golfu v osmdesátých letech.
Pod kapotou vozu najdeme známý přeplňovaný dvoulitr TSI, pohánějící přední kola přes šestistupňovou manuální převodovku, nebo (za příplatek cca 40 000 Kč) dvouspojkovou převodovku DSG se stejným počtem převodových stupňů. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 210 koní a točivého momentu 280 Nm. Dynamické parametry kabrioletu mírně zaostávají za „standardním“ modelem GTI, protože otevřený model má hmotnost o cca 180 kg vyšší. Z nuly na sto kilometrů v hodině se kabriolet dostane za 7.3 sekundy a maximální rychlost vozu je 240 Km/h.Vzhledově se kabriolet přibližuje modelu GTI. Součástí jsou 19-ti palcová kola, červená linka v přední masce a dvě koncovky výfuku. V interiéru najdeme, pro GTI modely typické, kárované potahy sedadel, hliníkové pedály a sportovní volant s plochou spodní hranou.
Doba potřebná pro stažení plátěné střechy je 9,5 sekundy a je možné ji stahovat do rychlosti 30 km/h. Kovová střecha je vyhrazena pro model Eos.
Cena modelu, jehož začátek prodeje se počítá na září letošního roku, by měla začínat na cca 810 000,- Kč.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.