Jaguar dnes prezentoval prvé oficiálne snímky novinky v triede luxusných kombi vyššej strednej triedy. Nový model sa volá Jaguar XF Sportbrake a ide o štýlové kombi odvodené od sedanu XF, ktorý je na trhu približne tri roky.
Jaguar XF Sportbrake má totožné rozmery karosérie ako sedan z ktorého vychádza, zmenila sa jediné dĺžka o nepatrných 5 mm. Rázvor náprav s hodnotou 2909 mm ostáva zachovaný, kombi ponúkne nad hlavami cestujúcich vzadu o 48 mm viac miesta ako sedan. Základný objem batožinového priestoru má hodnotu 550 litrov, sedan ponúka 540 litrov. Po sklopení zadných operadiel narastie hodnota na slušných 1675 litrov.
Novinka ponúkne pod kapotou nedávno predstavený štvorvalcový turbodiesel s objemom 2,2 litra a maximálnym výkonom 140 kW (450 Nm). Tento motor bude spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a sériovým systémom Intelligent Stop-Start. K dispozícii bude aj šesťvalec s objemom 3,0 litra naladený na dvojicu výkonov, silnejšia verzia ponúkne 202 kW a 600 Nm.
Kombi sa bude môcť pochváliť rovnakou výbavou ako ponúka sedan, rozdielom bude štandardné vzduchové odpruženie zadnej nápravy s automatickým udržiavaním svetlej výšky u kombi. Za príplatok budú k dispozícii adaptívne tlmiče.
Nový Jaguar XF Sportbrake sa verejnosti po prvý krát oficiálne predstaví za pár dní na ženevskom autosalóne.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?