Jaguar dnes prezentoval prvé oficiálne snímky novinky v triede luxusných kombi vyššej strednej triedy. Nový model sa volá Jaguar XF Sportbrake a ide o štýlové kombi odvodené od sedanu XF, ktorý je na trhu približne tri roky.
Jaguar XF Sportbrake má totožné rozmery karosérie ako sedan z ktorého vychádza, zmenila sa jediné dĺžka o nepatrných 5 mm. Rázvor náprav s hodnotou 2909 mm ostáva zachovaný, kombi ponúkne nad hlavami cestujúcich vzadu o 48 mm viac miesta ako sedan. Základný objem batožinového priestoru má hodnotu 550 litrov, sedan ponúka 540 litrov. Po sklopení zadných operadiel narastie hodnota na slušných 1675 litrov.
Novinka ponúkne pod kapotou nedávno predstavený štvorvalcový turbodiesel s objemom 2,2 litra a maximálnym výkonom 140 kW (450 Nm). Tento motor bude spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a sériovým systémom Intelligent Stop-Start. K dispozícii bude aj šesťvalec s objemom 3,0 litra naladený na dvojicu výkonov, silnejšia verzia ponúkne 202 kW a 600 Nm.
Kombi sa bude môcť pochváliť rovnakou výbavou ako ponúka sedan, rozdielom bude štandardné vzduchové odpruženie zadnej nápravy s automatickým udržiavaním svetlej výšky u kombi. Za príplatok budú k dispozícii adaptívne tlmiče.
Nový Jaguar XF Sportbrake sa verejnosti po prvý krát oficiálne predstaví za pár dní na ženevskom autosalóne.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?