Nový Yaris Hybrid díky výjimečné hospodárnosti svého plně hybridního pohonu po downsizingu zahajuje novou revoluci ve třídě malých vozů. Model vykazuje vůbec nejnižší emise (79 g/km) v rámci všech vozů poháněných běžným spalovacím motorem.
Přínosy technologie plně hybridního pohonu jsou v tom, že podobný výsledek lze kombinovat s výkonem 100 k DIN a nežádat tak po zákaznících, aby při jeho využívání slevovali ze svých požadavků na komfortní výbavu, jako je např. klimatizace či automatická převodovka, které Yaris Hybrid standardně nabízí.
Tato technologie zároveň umožňuje provozovat Yaris Hybrid v režimu s nulovými emisemi, a to v nezanedbatelné míře. Hnací ústrojí je optimalizováno tak, aby vždy fungovalo s maximální účinností a zážehový motor se zapojoval co nejméně.
O potenciálu celé soustavy pohonu vypovídají vlastní testy automobilky Toyota. Z údajů shromážděných na trasách nejrůznějšího druhu je zřejmé, že kumulativní účinek soustavy plně hybridního pohonu umožňuje provozovat vůz ve významné míře v režimu s nulovými emisemi. Údaje uvedené v příloze ukazují na výjimečnou hodnotu průměru 66 % celkového času a 58 % celkové vzdálenosti u tří testovacích jízd.
Yaris Hybrid spouští revoluci díky své ceně, na kterou dosáhne široké spektrum zákazníků. Ceny na evropských trzích budou srovnatelné nebo dokonce nižší než u konkurenčních vozů se vznětovým motorem, a tak technologie plně hybridního pohonu najde cestu k zatím největší skupině potenciálních zákazníků.
Předprodejní aktivity budou zahájeny letos v březnu. Vlastní vůz se objeví v evropských autosalonech Toyota koncem května 2012.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?