Nový Yaris Hybrid díky výjimečné hospodárnosti svého plně hybridního pohonu po downsizingu zahajuje novou revoluci ve třídě malých vozů. Model vykazuje vůbec nejnižší emise (79 g/km) v rámci všech vozů poháněných běžným spalovacím motorem.
Přínosy technologie plně hybridního pohonu jsou v tom, že podobný výsledek lze kombinovat s výkonem 100 k DIN a nežádat tak po zákaznících, aby při jeho využívání slevovali ze svých požadavků na komfortní výbavu, jako je např. klimatizace či automatická převodovka, které Yaris Hybrid standardně nabízí.
Tato technologie zároveň umožňuje provozovat Yaris Hybrid v režimu s nulovými emisemi, a to v nezanedbatelné míře. Hnací ústrojí je optimalizováno tak, aby vždy fungovalo s maximální účinností a zážehový motor se zapojoval co nejméně.
O potenciálu celé soustavy pohonu vypovídají vlastní testy automobilky Toyota. Z údajů shromážděných na trasách nejrůznějšího druhu je zřejmé, že kumulativní účinek soustavy plně hybridního pohonu umožňuje provozovat vůz ve významné míře v režimu s nulovými emisemi. Údaje uvedené v příloze ukazují na výjimečnou hodnotu průměru 66 % celkového času a 58 % celkové vzdálenosti u tří testovacích jízd.
Yaris Hybrid spouští revoluci díky své ceně, na kterou dosáhne široké spektrum zákazníků. Ceny na evropských trzích budou srovnatelné nebo dokonce nižší než u konkurenčních vozů se vznětovým motorem, a tak technologie plně hybridního pohonu najde cestu k zatím největší skupině potenciálních zákazníků.
Předprodejní aktivity budou zahájeny letos v březnu. Vlastní vůz se objeví v evropských autosalonech Toyota koncem května 2012.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.