Nový Yaris Hybrid díky výjimečné hospodárnosti svého plně hybridního pohonu po downsizingu zahajuje novou revoluci ve třídě malých vozů. Model vykazuje vůbec nejnižší emise (79 g/km) v rámci všech vozů poháněných běžným spalovacím motorem.
Přínosy technologie plně hybridního pohonu jsou v tom, že podobný výsledek lze kombinovat s výkonem 100 k DIN a nežádat tak po zákaznících, aby při jeho využívání slevovali ze svých požadavků na komfortní výbavu, jako je např. klimatizace či automatická převodovka, které Yaris Hybrid standardně nabízí.
Tato technologie zároveň umožňuje provozovat Yaris Hybrid v režimu s nulovými emisemi, a to v nezanedbatelné míře. Hnací ústrojí je optimalizováno tak, aby vždy fungovalo s maximální účinností a zážehový motor se zapojoval co nejméně.
O potenciálu celé soustavy pohonu vypovídají vlastní testy automobilky Toyota. Z údajů shromážděných na trasách nejrůznějšího druhu je zřejmé, že kumulativní účinek soustavy plně hybridního pohonu umožňuje provozovat vůz ve významné míře v režimu s nulovými emisemi. Údaje uvedené v příloze ukazují na výjimečnou hodnotu průměru 66 % celkového času a 58 % celkové vzdálenosti u tří testovacích jízd.
Yaris Hybrid spouští revoluci díky své ceně, na kterou dosáhne široké spektrum zákazníků. Ceny na evropských trzích budou srovnatelné nebo dokonce nižší než u konkurenčních vozů se vznětovým motorem, a tak technologie plně hybridního pohonu najde cestu k zatím největší skupině potenciálních zákazníků.
Předprodejní aktivity budou zahájeny letos v březnu. Vlastní vůz se objeví v evropských autosalonech Toyota koncem května 2012.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?