Po modelu 695 Tributo Ferrari, oslavující značku z Maranella, přichází model odkazující na automobilku s trojzubcem ve znaku. Speciální edice modelu Abarth 500 s označením 695 Tributo Maserati nabídne vyšší výkon a několik designových úprav inspirovaných značkou Maserati.
Malý hatchback pohání stejný 1.4 litrový čtyřválcový motor jako model Abarth 500, ovšem s výkonem 180 koní. Motor je spojen se šestistupňovou robotizovanou převodovkou a pohání kola přední nápravy. O sportovní zvuk vozu se stará výfuk s dvojitou koncovkou, jejíž tvar se inspiruje výfukem modelu Maserati GranTurismo.
Sedmnáctipalcová kola jsou kopií disků Neptune, které používají modely značky Maserati. O bezpečné zastavení vozu se starají brzdy Brembo o průměru 305 mm.
Vnitřek vozu zdobí sedadla potažená béžovou kůží s názvem Poltrona Frau. Stejný odstín kůže je také na volantu, kde je použit v kombinaci s kůží černou. Palubní desku zdobí dekory v „karbonovém“ designu a pocit luxusu doplňují hliníkové pedály.
Model bude představen v březnu v Ženevě. Cena vozu oznámena nebyla, ale je pravděpodobné, že se bude pohybovat okolo částky 1 150 000,- Kč, za kterou se prodával model Abarth 695 Tributo Ferrari. Limitovaná edice bude vyrobenou pouze v 499 kusech, což ji, spolu s vysokou cenou, zajistí punc jedinečnosti.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?