Na Ženevském autosalónu bude představena poupravená verze modelu California. Osmiválcové GT slavné značky z Maranella bude nyní lehčí a výkonnější.
Nejlevnější model značky Ferrari dostane nový výfukový systém a přepracovanou řídící jednotku 4,3 litrového osmiválce. Výsledkem obou změn bude nejvyšší výkon 483 koní (dříve 460 koní) a točivý moment 505 Nm (dříve 485 Nm). Několik úprav hliníkové konstrukce vozu přineslo úsporu hmotnosti o 30 kg (celkově nyní vůz váží 1705 kg). Automobilka udává, že celková pevnost vozu zůstala, i přes úsporu hmotnosti, zachována.Vyšší výkon spolu s nižší hmotností umožní vozu akceleraci na 100 kilometrovou rychlost za 3.8 sekund (dříve 3.9 sekund). Změnu maximální rychlosti automobilka neuvádí.Novinkou vozu je možnost přikoupení paketu Handling Speciale, který přináší rychlejší řízení a upravený podvozek. Jeho součástí jsou o padesát procent rychlejší magnetoreologické tlumiče, o deset procent strmější převod řízení a o patnáct procent tvrdší pružiny podvozku.Cena paketu Handling Speciale, ani cena upraveného modelu prozatím zveřejněna nebyla.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?