Na Ženevském autosalónu bude představena poupravená verze modelu California. Osmiválcové GT slavné značky z Maranella bude nyní lehčí a výkonnější.
Nejlevnější model značky Ferrari dostane nový výfukový systém a přepracovanou řídící jednotku 4,3 litrového osmiválce. Výsledkem obou změn bude nejvyšší výkon 483 koní (dříve 460 koní) a točivý moment 505 Nm (dříve 485 Nm). Několik úprav hliníkové konstrukce vozu přineslo úsporu hmotnosti o 30 kg (celkově nyní vůz váží 1705 kg). Automobilka udává, že celková pevnost vozu zůstala, i přes úsporu hmotnosti, zachována.Vyšší výkon spolu s nižší hmotností umožní vozu akceleraci na 100 kilometrovou rychlost za 3.8 sekund (dříve 3.9 sekund). Změnu maximální rychlosti automobilka neuvádí.Novinkou vozu je možnost přikoupení paketu Handling Speciale, který přináší rychlejší řízení a upravený podvozek. Jeho součástí jsou o padesát procent rychlejší magnetoreologické tlumiče, o deset procent strmější převod řízení a o patnáct procent tvrdší pružiny podvozku.Cena paketu Handling Speciale, ani cena upraveného modelu prozatím zveřejněna nebyla.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?