První generace oblíbeného korejského hatchbacku nižší střední třídy byla představena před šesti roky na Ženevském autosalónu. Automobilka se nyní rozhodla historii zopakovat a představit novou generaci modelu Kia cee'd na stejném místě.
Nový cee'd, který je delší, širší a nižší než jeho předchůdce, se vyznačuje dynamičtějším a propracovanějším vzhledem. Předek vozidla zdobí maska zvaná “tygří nos“, která je charakteristická pro všechny nové modely značky Kia. Hlavní světlomety jsou více protaženy do boků automobilu a obsahují pruh diod pro denní svícení. Ostře skloněný A sloupek, vysoká linie boků a integrovaný střešní spoiler dotváří sportovnější vzhled modelu. Hlavní designer značky, Peter Schreyer, opět odvedl dobrou práci a Kia představuje další model, který dává zapomenout na nevýrazné starší modely.V interiéru se Kia zaměřila na dosažení premiovější vzhledu a celkového pocitu. Nově jsou použity kvalitnější měkčené materiály, vzhledově a ergonomicky příjemnější tlačítka a přepínače. Příplatkový multimediální systém se nyní ovládá pomocí dotykové obrazovky. Celkovému příjemnějšímu pocitu z interiéru také pomáhá zlepšena pozice řidiče za volantem.Architektura nové palubní desky je (dle automobilky) inspirována kokpity letadel, ačkoliv ne v takové míře jako u vozů značky Saab. Hlavní ovládací prvky jsou přesunuty na volant a střed palubní desky je nově natočen směrem k řidiči.Automobilka prozatím nevydala žádné informace o motorech, nebo připravovaných karosářských variantách nového vozu. Na více informací si tedy musíme počkat na oficiální představení vozu v březnu letošního roku na Ženevské Motor Show.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?