První generace oblíbeného korejského hatchbacku nižší střední třídy byla představena před šesti roky na Ženevském autosalónu. Automobilka se nyní rozhodla historii zopakovat a představit novou generaci modelu Kia cee'd na stejném místě.
Nový cee'd, který je delší, širší a nižší než jeho předchůdce, se vyznačuje dynamičtějším a propracovanějším vzhledem. Předek vozidla zdobí maska zvaná “tygří nos“, která je charakteristická pro všechny nové modely značky Kia. Hlavní světlomety jsou více protaženy do boků automobilu a obsahují pruh diod pro denní svícení. Ostře skloněný A sloupek, vysoká linie boků a integrovaný střešní spoiler dotváří sportovnější vzhled modelu. Hlavní designer značky, Peter Schreyer, opět odvedl dobrou práci a Kia představuje další model, který dává zapomenout na nevýrazné starší modely.V interiéru se Kia zaměřila na dosažení premiovější vzhledu a celkového pocitu. Nově jsou použity kvalitnější měkčené materiály, vzhledově a ergonomicky příjemnější tlačítka a přepínače. Příplatkový multimediální systém se nyní ovládá pomocí dotykové obrazovky. Celkovému příjemnějšímu pocitu z interiéru také pomáhá zlepšena pozice řidiče za volantem.Architektura nové palubní desky je (dle automobilky) inspirována kokpity letadel, ačkoliv ne v takové míře jako u vozů značky Saab. Hlavní ovládací prvky jsou přesunuty na volant a střed palubní desky je nově natočen směrem k řidiči.Automobilka prozatím nevydala žádné informace o motorech, nebo připravovaných karosářských variantách nového vozu. Na více informací si tedy musíme počkat na oficiální představení vozu v březnu letošního roku na Ženevské Motor Show.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.