Kia přivede na svět nový velký sedan s pohonem zadní nápravy. Nejprve bude směřovat do domovské Koreje a poté i dále.
Sedan Kia Opirus se u nás nikdy moc neprosadil a jeho vyřazení z ceníku tak jen málokdo pocítil. Částečně navíc byl nahrazen sedanem Optima (neboli K7). Nyní však přichází náhrada Opirusu shora - sedan K9 prozatím označovaný jako KH.
Velký a luxusní sedan působí velmi reprezentativně a celkově zapadá do designového směřování Kie dneška. Je pravděpodobné, že technicky bude spřízněn s velkým sedanem Hyundai Equus.
Z něj by měly vycházet také motorizace, půjde tedy o šestiválce a osmiválce, možné je také použití čtyřsetkoňového šestiválce 3,3.
Novinka by měla přijít na korejský trh ještě v tomto pololetí. Dodávky k nám jsou však otázkou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.