Kia přivede na svět nový velký sedan s pohonem zadní nápravy. Nejprve bude směřovat do domovské Koreje a poté i dále.
Sedan Kia Opirus se u nás nikdy moc neprosadil a jeho vyřazení z ceníku tak jen málokdo pocítil. Částečně navíc byl nahrazen sedanem Optima (neboli K7). Nyní však přichází náhrada Opirusu shora - sedan K9 prozatím označovaný jako KH.
Velký a luxusní sedan působí velmi reprezentativně a celkově zapadá do designového směřování Kie dneška. Je pravděpodobné, že technicky bude spřízněn s velkým sedanem Hyundai Equus.
Z něj by měly vycházet také motorizace, půjde tedy o šestiválce a osmiválce, možné je také použití čtyřsetkoňového šestiválce 3,3.
Novinka by měla přijít na korejský trh ještě v tomto pololetí. Dodávky k nám jsou však otázkou.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?