Kia přivede na svět nový velký sedan s pohonem zadní nápravy. Nejprve bude směřovat do domovské Koreje a poté i dále.
Sedan Kia Opirus se u nás nikdy moc neprosadil a jeho vyřazení z ceníku tak jen málokdo pocítil. Částečně navíc byl nahrazen sedanem Optima (neboli K7). Nyní však přichází náhrada Opirusu shora - sedan K9 prozatím označovaný jako KH.
Velký a luxusní sedan působí velmi reprezentativně a celkově zapadá do designového směřování Kie dneška. Je pravděpodobné, že technicky bude spřízněn s velkým sedanem Hyundai Equus.
Z něj by měly vycházet také motorizace, půjde tedy o šestiválce a osmiválce, možné je také použití čtyřsetkoňového šestiválce 3,3.
Novinka by měla přijít na korejský trh ještě v tomto pololetí. Dodávky k nám jsou však otázkou.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?