Automobilka Hyundai připravuje ostré verze některých svých modelů. Šéf Hyundai Europe, Allan Rushforth, oznámil plány na “GTI“ verzi modelu i30 jako rivala pro Ford Focus ST.
“Uvědomujeme si, stejně jako naši fanouškové, že potřebujeme dodat více života našim automobilům,“ řekl Rushforth. “Uvažujeme například o představení sportovnějších verzí modelů i30 a i40, které se od běžných budou odlišovat například přitvrzeným podvozkem a designovými prvky.““Použití dvouspojkové převodovky v modelu Veloster pro nás byla cesta do neznáma, ale jsme spokojeni s výsledkem. Proto plánujeme využít dvouspojkové převodovky i v dalších modelech naší značky.“ dodal Rushforth. V současné době je pro modely i30 a i40 nabízena 6-ti stupňová automatická převodovka s HDM.Hyundai už představil přeplňovanou verzi 1.6 litrového čtyřválce pro model Veloster Turbo o nejvyšším výkonu téměř 200 koní. Stejný motor automobilka plánuje použít v budoucí třídveřové “GTI“ verzi modelu i30. Na něj však bude nutné ještě počkat, protože standardní třídveřový vůz bude představen nejdříve v druhé polovině letošního roku.Hyundai si také pohrává s myšlenkou ostré verze modelu i40, která by v daném segmentu byla poměrně neobvyklá. Hlavní rivalové, jako Ford Mondeo nebo Volkswagen Passat, podobnou verzi prozatím nenabízí.Sesterská automobilka Kia také vyvíjí ostrou verzi svého modelu cee´d. V současné době testuje výkonnější verzi přeplňovaného motoru 1.6 o výkonu 240 koní. Připravovaná třídveřová verze modelu Cee´d však pravděpodobně dostane motor s výkonem nižším. Debut modelu pro_cee´d je plánován na zářijový autosalón v Paříži.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?