Fiat oficiálně vypustil první snímky nového MPV 500L, které nahrazuje jak Multiplu, tak i model Idea. Designem navazuje na úspěšnou pětistovku.
Jak jsme již avizovali, Fiat plánuje nafouknutou pětistovku. První snímky novinky nám potvrzují, že starší fotografie, které jsme zveřejnili, byly reálné, pravidelní čtenáři tak vzhled novinky již znají.
Fiat 500L navazuje na neúspěšné MPV Multipla, avšak ještě více než tento novodobý nositel jména odkazuje i na původní Fiat 600 Multipla z přelomu 50. a 60. let - jen 3,5 metru dlouhé auto, které uvezlo až 6 cestujících. Spolu s Volkswagenem Type 2 (první z řady dodávek VW Transporter, byť se tak ještě nejmenoval) a dalšími vozy té doby šlo o spoluzakladatele třídy MPV.
Nový Fiat 500L je dlouhý 414 centimetrů a čímž překonává klasickou pětistovku o dobrých 60 centimetrů. Konkurovat může Škodě Roomster (délka 421 cm), duu Kia Venga/Hyundai ix25 (407/410 cm) a Fordu B-max, jehož přesnou délku ještě neznáme, avšak lišit by se příliš neměla.
Výroba by měla probíhat v srbském Kragujevaci, v továrně Zastava. Pod kapotu tam budou montovat zejména malé motory Fiatu, tedy dvouválce 0,9 či dieselové 1,3.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.