Fiat oficiálně vypustil první snímky nového MPV 500L, které nahrazuje jak Multiplu, tak i model Idea. Designem navazuje na úspěšnou pětistovku.
Jak jsme již avizovali, Fiat plánuje nafouknutou pětistovku. První snímky novinky nám potvrzují, že starší fotografie, které jsme zveřejnili, byly reálné, pravidelní čtenáři tak vzhled novinky již znají.
Fiat 500L navazuje na neúspěšné MPV Multipla, avšak ještě více než tento novodobý nositel jména odkazuje i na původní Fiat 600 Multipla z přelomu 50. a 60. let - jen 3,5 metru dlouhé auto, které uvezlo až 6 cestujících. Spolu s Volkswagenem Type 2 (první z řady dodávek VW Transporter, byť se tak ještě nejmenoval) a dalšími vozy té doby šlo o spoluzakladatele třídy MPV.
Nový Fiat 500L je dlouhý 414 centimetrů a čímž překonává klasickou pětistovku o dobrých 60 centimetrů. Konkurovat může Škodě Roomster (délka 421 cm), duu Kia Venga/Hyundai ix25 (407/410 cm) a Fordu B-max, jehož přesnou délku ještě neznáme, avšak lišit by se příliš neměla.
Výroba by měla probíhat v srbském Kragujevaci, v továrně Zastava. Pod kapotu tam budou montovat zejména malé motory Fiatu, tedy dvouválce 0,9 či dieselové 1,3.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?