Fiat oficiálně vypustil první snímky nového MPV 500L, které nahrazuje jak Multiplu, tak i model Idea. Designem navazuje na úspěšnou pětistovku.
Jak jsme již avizovali, Fiat plánuje nafouknutou pětistovku. První snímky novinky nám potvrzují, že starší fotografie, které jsme zveřejnili, byly reálné, pravidelní čtenáři tak vzhled novinky již znají.
Fiat 500L navazuje na neúspěšné MPV Multipla, avšak ještě více než tento novodobý nositel jména odkazuje i na původní Fiat 600 Multipla z přelomu 50. a 60. let - jen 3,5 metru dlouhé auto, které uvezlo až 6 cestujících. Spolu s Volkswagenem Type 2 (první z řady dodávek VW Transporter, byť se tak ještě nejmenoval) a dalšími vozy té doby šlo o spoluzakladatele třídy MPV.
Nový Fiat 500L je dlouhý 414 centimetrů a čímž překonává klasickou pětistovku o dobrých 60 centimetrů. Konkurovat může Škodě Roomster (délka 421 cm), duu Kia Venga/Hyundai ix25 (407/410 cm) a Fordu B-max, jehož přesnou délku ještě neznáme, avšak lišit by se příliš neměla.
Výroba by měla probíhat v srbském Kragujevaci, v továrně Zastava. Pod kapotu tam budou montovat zejména malé motory Fiatu, tedy dvouválce 0,9 či dieselové 1,3.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?