Škoda uveřejnila první snímky modelu Citigo s pěti dveřmi. Překvapení se nekoná, žádné další změny se na voze neudály.
Na rozdíl od třídveřového hatchbacku, který se veřejnosti nikde nepředstavoval a rovnou zamířil do prodejen, pětidveřová varianta nejprve poputuje do Ženevy a až poté do showroomů.
Zatímco třídveřové varianty sourozenců VW Up!, Seat Mii a Škoda Citigo se od sebe odlišovaly více, pětidveřové varianty dávají méně prostoru k improvizacím u zadních dveří. Díky tomu se zdá, že budou tyto vozy podobnější.
Za pozornost stojí systém otevírání zadního okna. To nebude možné stahovat tak, jak jsme zvyklí, ale bude pouze výklopné. Patrné je to mimo jiné z plastové tečky na zadním bočním okně. To není u pětidveřových variant příliš časté řešení - nacházeli jsme jej spíše u zadních oken třídveřových vozů.
Příplatek za další dveře u 356 cm dlouhého vozu očekáváme kolem deseti tisíc korun. K dispozici bude opět dvojice motorů naladěná na 60 a 75 koní tak, jak to známe už z varianty třídveřové.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.