Volkswagen vypustil první snímky nového prcka se jménem Up! a pěti dveřmi umožňujícími vstup na palubu. Žádné velké změny se neodehrály.
Volskwagen při přestavbě svého třídveřového prcka Up! na pětidveřovou verzi šel cestou nejmenšího odporu. Ačkoliv se původně mluvilo o tom, že by mohla tato verze být mírně zvětšena na délku tak, aby ještě těsněji vyplnila mezery na trhu, nestalo se tak a pětidveřová verze se neliší ničím jiným než právě přidáním jedněch dveří navíc.
Pod kapotou budou stejné dva motory o objemu 1,0 litru s výkony 60 a 75 koní.
Jak je zvykem, tato verze bude oproti třídveřové o něco dražší, přesněji o 475 euro, což v přepočtu činí 12 tisíc korun. Prodeje v Německu začnou v květnu a lze očekávat, že v nejbližších dnech se ukážou i Škoda Citigo a Seat Mii s lepším přístupem na zadní sedačky.
Mimo představení praktičtější verze ve Volkswagenu probíhají práce na ostřejším hatchbacku Up! GT. Pod kapotou by měl mít ostřejší motor o výkonu kolem 110 koní, čímž by měl konkurovat zejména stokoňovému kapesnímu Renaultu Twingo GT. Ještě ostřejší Twingo RS však nabízí 133 koní.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.