Volkswagen vypustil první snímky nového prcka se jménem Up! a pěti dveřmi umožňujícími vstup na palubu. Žádné velké změny se neodehrály.
Volskwagen při přestavbě svého třídveřového prcka Up! na pětidveřovou verzi šel cestou nejmenšího odporu. Ačkoliv se původně mluvilo o tom, že by mohla tato verze být mírně zvětšena na délku tak, aby ještě těsněji vyplnila mezery na trhu, nestalo se tak a pětidveřová verze se neliší ničím jiným než právě přidáním jedněch dveří navíc.
Pod kapotou budou stejné dva motory o objemu 1,0 litru s výkony 60 a 75 koní.
Jak je zvykem, tato verze bude oproti třídveřové o něco dražší, přesněji o 475 euro, což v přepočtu činí 12 tisíc korun. Prodeje v Německu začnou v květnu a lze očekávat, že v nejbližších dnech se ukážou i Škoda Citigo a Seat Mii s lepším přístupem na zadní sedačky.
Mimo představení praktičtější verze ve Volkswagenu probíhají práce na ostřejším hatchbacku Up! GT. Pod kapotou by měl mít ostřejší motor o výkonu kolem 110 koní, čímž by měl konkurovat zejména stokoňovému kapesnímu Renaultu Twingo GT. Ještě ostřejší Twingo RS však nabízí 133 koní.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?