Bajaj RE60 aspiruje na nové nejlevnější auto světa

RE60
RE60, foto: Bajaj
Marek Litzman 5. ledna 2012 11:52
Sdílej:

Zatímco Tata svou výrobou superlevného modelu Nano vlastně sestoupila nejhlouběji jak mohla, výrobce trojkolek Bajaj svým počinem povýšil.

Malé autíčko opravdu v mnohém připomíná slavný počin automobilky Tata. Oproti počinu od Taty je však ještě jednodušší, což by se mělo odrazit i v ceně, která by měla překonat tohoto indického rekordmana.

Jde doslova o plechovku na kolech, neboť vůz se vším všudy váží jen kolem čtyř set kilo. S délkou 2,7 metru je o píď větší než Smart ForTwo, který však váží 750 kilo.

Svoji zásluhu na nízké hmotnosti Bajaje má jistě i mikromotor o objemu pouhých 0,2 litru. Pochází z motocyklu a s výkonem 20 koní by měl autíčko rozhýbat na rychlost kolem 70 km/h. Za svoji nevalnou dynamiku si však neřekne o mnoho energie, vystačí si s 2,8 litry benzínu na 100 kilometrů. To je o litr méně než u Taty Nano.

Vůz je koncipován pro čtyři osoby, ale na kufr již místo prakticky nezbylo. Jeho objem je 44 litrů.

 Oficiální cena RE60 bude teprve oznámena, ale je jasné, že bude velmi nízká. Bajaj tvrdí, že nižší než u Taty Nano, jejíž prodejní úspěchy nejsou zrovna velké. Bude Bajaj úspěšnější?

Bajaj vypustil oficiálně jen dvě ilustrace, vůz však již byl představen odborné veřejnosti, díky čemuž již existují reálné snímky. Poměrně obsáhlou fotogalerii má například Indian Autos Blog.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?