Zatímco Tata svou výrobou superlevného modelu Nano vlastně sestoupila nejhlouběji jak mohla, výrobce trojkolek Bajaj svým počinem povýšil.
Malé autíčko opravdu v mnohém připomíná slavný počin automobilky Tata. Oproti počinu od Taty je však ještě jednodušší, což by se mělo odrazit i v ceně, která by měla překonat tohoto indického rekordmana.
Jde doslova o plechovku na kolech, neboť vůz se vším všudy váží jen kolem čtyř set kilo. S délkou 2,7 metru je o píď větší než Smart ForTwo, který však váží 750 kilo.
Svoji zásluhu na nízké hmotnosti Bajaje má jistě i mikromotor o objemu pouhých 0,2 litru. Pochází z motocyklu a s výkonem 20 koní by měl autíčko rozhýbat na rychlost kolem 70 km/h. Za svoji nevalnou dynamiku si však neřekne o mnoho energie, vystačí si s 2,8 litry benzínu na 100 kilometrů. To je o litr méně než u Taty Nano.
Vůz je koncipován pro čtyři osoby, ale na kufr již místo prakticky nezbylo. Jeho objem je 44 litrů.
Oficiální cena RE60 bude teprve oznámena, ale je jasné, že bude velmi nízká. Bajaj tvrdí, že nižší než u Taty Nano, jejíž prodejní úspěchy nejsou zrovna velké. Bude Bajaj úspěšnější?
Bajaj vypustil oficiálně jen dvě ilustrace, vůz však již byl představen odborné veřejnosti, díky čemuž již existují reálné snímky. Poměrně obsáhlou fotogalerii má například Indian Autos Blog.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.