Veľkopriestorová novinka Opel Zafira Tourer novej generácie vo verzii CNG s plynovým pohonom ponúka najväčší dojazd v triede, až 530 kilometrov.
Krátko po svetovej premiére modelu Zafira Tourer na frankfurtskom autosalóne v septembri tohto roku Opel rozširuje ponuku kompaktného vanu o verziu s vysoko účinným a voči životnému prostrediu šetrným pohonom. Od začiatku budúceho roka bude nová Zafira k dispozícii aj vo verzii ecoFLEX CNG, optimalizovanej na pohon stlačeným zemným plynom CNG. S dojazdom až 530 km na plyn prekonáva doterajšiu symbolickú hranicu 500 km. Rovnako ako predchádzajúci model Zafira Tourer využíva systém pohonu monovalentPlus značky Opel a má benzínovú nádrž s objemom 14 litrov, poskytujúcu rezervu dojazdu ďalších 150 km.
Opel Zafira Tourer 1.6 CNG Turbo ecoFLEX dosahuje výkon 110 kW (150 k), maximálny krútiaci moment 210 Nm a maximálnu rýchlosť rovných 200 km/h. Vozidlo spotrebuje v kombinovanom cykle iba 4,7 kilogramu (7,2 m3) zemného plynu na 100 kilometrov, čo predstavuje zlepšenie o 6 % oproti predchádzajúcemu modelu Zafira CNG. Emisia CO2 sa znížila na 129 g/km (predchodca 139 g/km), čím vozidlo spĺňa emisnú normu Euro 5. Okrem skvapalneného zemného plynu CNG môže turbodúchadlom prepĺňaný motor s objemom 1,6 litra spaľovať aj bioplyn alebo zmes zemného plynu a bioplynu. Pri pohone výlučne bioplynom sa celková emisia oxidu uhoľnatého približuje k nule.
Predĺženie dojazdu sedemmiestneho vozidla pri pohone plynom CNG predstavuje zlepšenie o približne 25 % oproti predchodcovi. Toto zlepšenie sa podarilo dosiahnuť predovšetkým vďaka novým ľahkým nádržiam na plyn s celkovým objemom 25 kg CNG (predchodca 21 kg) a optimalizácii pohonného ústrojenstva.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?