Veľkopriestorová novinka Opel Zafira Tourer novej generácie vo verzii CNG s plynovým pohonom ponúka najväčší dojazd v triede, až 530 kilometrov.
Krátko po svetovej premiére modelu Zafira Tourer na frankfurtskom autosalóne v septembri tohto roku Opel rozširuje ponuku kompaktného vanu o verziu s vysoko účinným a voči životnému prostrediu šetrným pohonom. Od začiatku budúceho roka bude nová Zafira k dispozícii aj vo verzii ecoFLEX CNG, optimalizovanej na pohon stlačeným zemným plynom CNG. S dojazdom až 530 km na plyn prekonáva doterajšiu symbolickú hranicu 500 km. Rovnako ako predchádzajúci model Zafira Tourer využíva systém pohonu monovalentPlus značky Opel a má benzínovú nádrž s objemom 14 litrov, poskytujúcu rezervu dojazdu ďalších 150 km.
Opel Zafira Tourer 1.6 CNG Turbo ecoFLEX dosahuje výkon 110 kW (150 k), maximálny krútiaci moment 210 Nm a maximálnu rýchlosť rovných 200 km/h. Vozidlo spotrebuje v kombinovanom cykle iba 4,7 kilogramu (7,2 m3) zemného plynu na 100 kilometrov, čo predstavuje zlepšenie o 6 % oproti predchádzajúcemu modelu Zafira CNG. Emisia CO2 sa znížila na 129 g/km (predchodca 139 g/km), čím vozidlo spĺňa emisnú normu Euro 5. Okrem skvapalneného zemného plynu CNG môže turbodúchadlom prepĺňaný motor s objemom 1,6 litra spaľovať aj bioplyn alebo zmes zemného plynu a bioplynu. Pri pohone výlučne bioplynom sa celková emisia oxidu uhoľnatého približuje k nule.
Predĺženie dojazdu sedemmiestneho vozidla pri pohone plynom CNG predstavuje zlepšenie o približne 25 % oproti predchodcovi. Toto zlepšenie sa podarilo dosiahnuť predovšetkým vďaka novým ľahkým nádržiam na plyn s celkovým objemom 25 kg CNG (predchodca 21 kg) a optimalizácii pohonného ústrojenstva.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.