Renault dnes poskytol oficiálne informácie o facelifte rodinného modelu Scénic / Grand Scénic. Modernizované modely sa na trhu objavia už začiatkom budúceho roka.
Rodinné modely Scénic a Grand Scénic dostali modernizovaný vzhľad, ktorý pôsobí aktuálnejším dojmom. Prepracované sú predné časti oboch modelov s novými svetlometmi v štýle faceliftovanej Laguny, novinkou je pásik LED diód pre denné svietenie, ktorý je umiestnený vedľa hmlových svetlometov. Aj po facelifte naďalej platí, že kratší Scénic sa od verzie Grand odlišuje tvarom predného nárazníka, ktorý pôsobí viac dynamicky. Inovovaná je aj grafika koncových svetlometov, v bočnej časti vo vyšších verziách pribudnú hliníkové ozdobné lišty.
Z prvých fotografií interiéru je zrejmé, že ostalo všetko po starom. To neznamená, že interiér pôsobí zle, práve naopak, jeho dizajn pôsobí stále sviežim dojmom. Reneult zrejme vypočul výčitky mnohých majiteľov Scénicu smerom na nelogický panel autorádia, ktorý bude mierne pozmenený. Medzi užitočné komfortné funkcie pribudli prvky, ako varovanie pred opustením jazdného pruhu, asistent rozjazdu do kopca a „trojblik“ smerových svetiel.
Dôležitou informáciou je, že v Scénicu sa objaví aj benzínová novinka s turbom a označením 1,2 Energy TCe 115. Ide o nový preplňovaný benzínový motor, ktorý má v ponuke nahradiť predošlú základnú motorizáciu 1,6 16V, oproti ktorej ponúka vyšší výkon a krútiaci moment, spolu s nižšou spotrebou paliva. Motor 1,2 TCe bude dosahovať maximálny výkon 85 kW/115 k a krútiaci moment 190 Nm.
Ďalšou novinkou pod kapotou bude modernizovaný motor 1,5 Energy dCi (81 kW/110 k, 260 Nm), ktorý sa pýši viacerými úpravami prevzatými z konštrukčne najnovšieho motora 1,6 dCi, ktorý sa pred časom začal ponúkať v aktuálnom Scénicu. Výsledkom zmien je vyšší maximálny krútiaci moment (+20 Nm), ale aj nižšia hodnota priemernej spotreby na úrovni 4,1 l/100 km. Samozrejmosťou v ponuke bude aj motor 1,6 Energy dCi (96 kW/130 k, 320 Nm), ktorý nahrádza starší motor 1,9 dCi.
Faceliftovaný Renault Scénic sa objaví na trhu už začiatkom budúceho roka.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?