Renault dnes poskytol oficiálne informácie o facelifte rodinného modelu Scénic / Grand Scénic. Modernizované modely sa na trhu objavia už začiatkom budúceho roka.
Rodinné modely Scénic a Grand Scénic dostali modernizovaný vzhľad, ktorý pôsobí aktuálnejším dojmom. Prepracované sú predné časti oboch modelov s novými svetlometmi v štýle faceliftovanej Laguny, novinkou je pásik LED diód pre denné svietenie, ktorý je umiestnený vedľa hmlových svetlometov. Aj po facelifte naďalej platí, že kratší Scénic sa od verzie Grand odlišuje tvarom predného nárazníka, ktorý pôsobí viac dynamicky. Inovovaná je aj grafika koncových svetlometov, v bočnej časti vo vyšších verziách pribudnú hliníkové ozdobné lišty.
Z prvých fotografií interiéru je zrejmé, že ostalo všetko po starom. To neznamená, že interiér pôsobí zle, práve naopak, jeho dizajn pôsobí stále sviežim dojmom. Reneult zrejme vypočul výčitky mnohých majiteľov Scénicu smerom na nelogický panel autorádia, ktorý bude mierne pozmenený. Medzi užitočné komfortné funkcie pribudli prvky, ako varovanie pred opustením jazdného pruhu, asistent rozjazdu do kopca a „trojblik“ smerových svetiel.
Dôležitou informáciou je, že v Scénicu sa objaví aj benzínová novinka s turbom a označením 1,2 Energy TCe 115. Ide o nový preplňovaný benzínový motor, ktorý má v ponuke nahradiť predošlú základnú motorizáciu 1,6 16V, oproti ktorej ponúka vyšší výkon a krútiaci moment, spolu s nižšou spotrebou paliva. Motor 1,2 TCe bude dosahovať maximálny výkon 85 kW/115 k a krútiaci moment 190 Nm.
Ďalšou novinkou pod kapotou bude modernizovaný motor 1,5 Energy dCi (81 kW/110 k, 260 Nm), ktorý sa pýši viacerými úpravami prevzatými z konštrukčne najnovšieho motora 1,6 dCi, ktorý sa pred časom začal ponúkať v aktuálnom Scénicu. Výsledkom zmien je vyšší maximálny krútiaci moment (+20 Nm), ale aj nižšia hodnota priemernej spotreby na úrovni 4,1 l/100 km. Samozrejmosťou v ponuke bude aj motor 1,6 Energy dCi (96 kW/130 k, 320 Nm), ktorý nahrádza starší motor 1,9 dCi.
Faceliftovaný Renault Scénic sa objaví na trhu už začiatkom budúceho roka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.