Renault dnes poskytol oficiálne informácie o facelifte rodinného modelu Scénic / Grand Scénic. Modernizované modely sa na trhu objavia už začiatkom budúceho roka.
Rodinné modely Scénic a Grand Scénic dostali modernizovaný vzhľad, ktorý pôsobí aktuálnejším dojmom. Prepracované sú predné časti oboch modelov s novými svetlometmi v štýle faceliftovanej Laguny, novinkou je pásik LED diód pre denné svietenie, ktorý je umiestnený vedľa hmlových svetlometov. Aj po facelifte naďalej platí, že kratší Scénic sa od verzie Grand odlišuje tvarom predného nárazníka, ktorý pôsobí viac dynamicky. Inovovaná je aj grafika koncových svetlometov, v bočnej časti vo vyšších verziách pribudnú hliníkové ozdobné lišty.
Z prvých fotografií interiéru je zrejmé, že ostalo všetko po starom. To neznamená, že interiér pôsobí zle, práve naopak, jeho dizajn pôsobí stále sviežim dojmom. Reneult zrejme vypočul výčitky mnohých majiteľov Scénicu smerom na nelogický panel autorádia, ktorý bude mierne pozmenený. Medzi užitočné komfortné funkcie pribudli prvky, ako varovanie pred opustením jazdného pruhu, asistent rozjazdu do kopca a „trojblik“ smerových svetiel.
Dôležitou informáciou je, že v Scénicu sa objaví aj benzínová novinka s turbom a označením 1,2 Energy TCe 115. Ide o nový preplňovaný benzínový motor, ktorý má v ponuke nahradiť predošlú základnú motorizáciu 1,6 16V, oproti ktorej ponúka vyšší výkon a krútiaci moment, spolu s nižšou spotrebou paliva. Motor 1,2 TCe bude dosahovať maximálny výkon 85 kW/115 k a krútiaci moment 190 Nm.
Ďalšou novinkou pod kapotou bude modernizovaný motor 1,5 Energy dCi (81 kW/110 k, 260 Nm), ktorý sa pýši viacerými úpravami prevzatými z konštrukčne najnovšieho motora 1,6 dCi, ktorý sa pred časom začal ponúkať v aktuálnom Scénicu. Výsledkom zmien je vyšší maximálny krútiaci moment (+20 Nm), ale aj nižšia hodnota priemernej spotreby na úrovni 4,1 l/100 km. Samozrejmosťou v ponuke bude aj motor 1,6 Energy dCi (96 kW/130 k, 320 Nm), ktorý nahrádza starší motor 1,9 dCi.
Faceliftovaný Renault Scénic sa objaví na trhu už začiatkom budúceho roka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.