Subaru představilo v Japonsku nejostřejší sériovou verzi Imprezi, která v rámci odcházející generace vznikla. Je kompletně přepracovaná a naladěná.
K dispozici jsou tři stovky vozů S206, z čehož sto v ještě lepší verzi Nurburgring. Jde o rozlučkovou sérii určenou výhradně pro domácí Japonsko. Jinam se jednoduše nedostane, kupodivu ani do Velké Británie ne.
Divize STi určená pro ladění vozů této značky dala do toho auta to nejlepší. Objevují se zde vyladěné pružiny a stavitelné tlumiče od firmy Blisten, změnily se některé prvky zadní nápravy, měnilo se uchycení nápravových prvků i stabilizátory. To vše by mělo přinést schopnost mnohem lepších průjezdů zatáčkami.
Ladilo se i v motoru. Nezůstalo se jen u obligátního zvýšení výkonu přeprogramováním řídící jednotky, ladilo se i sání při lepší průchodnost a výfuk. Jednotlivé komponenty motoru jsou navíc vyrobeny s vyšší přesností tak, aby byl motor pružnější a bylo možné zvýšit maximální otáčky. Výkon vystoupal na 320 koní.
Verze Nurburgring je dále vylepšena odlehčením střechy, která byla nahrazena karbonovým dílem, a stavitelným křídlem vzadu. I ono je z karbonu.
Subaru Impreza se pomalu loučí a na scénu přichází nová generace. Jaká jiná tečka by mohla být důstojnější než tato?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?