Lincoln, kdysi luxusní a prestižní značka, která vozila americké prezidenty, nyní tápe a neví kam dál. Důkazem toho jsou nové modely MKT a MKS.
Dva vozy s docela šíleným řešením přídě jsou již produkty minulých let. Nyní prošly faceliftem a při něm jim byla dodána ještě větší maska typická předělem ve středu, ve kterém se nachází značka.
Sedan MKS má být symbolem luxusního vyznění značky. Do modelového roku 2013 přináší překreslenou přední masku, která je symbolem tohoto auta. Nová je nejen maska, ale změnil se také přední nárazník včetně světel do mlhy, inovace se nevyhnuly ani zádi. Zkrátka relativně komplexní facelift.
Pod kapotou se nachází dvojice motorů, základem je 3,7 litrový Ti-VCT s výkonem 300 koní, připlatit si lze za přeplňovaný 3,5 EcoBoost o výkonu 355 koní. Se základním motorem je spojen pohon přední nápravy, připlatit si je možné za pohon všech kol. Ten je pro silnější motor standardem. Šestistupňová převodovka řadí automaticky.
Jakkoliv podivně vypadá exteriér, interiér nabízí notnou dávku luxusu, který plyne přinejmenším z fotek. Nabízí poměrně slušnou výbavu zahrnující mimo jiné i aktuální zábavní systém od Fordu s místním připojení k WiFi.
Crossover MKT je se sedanem poměrně značně spřízněný. Nabízí stejnou paletu motorů a pohonů, i další techniku. Dostal také obdobnou úpravu přídě a zádě v rozsahu takového středního faceliftu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.