Lincoln, kdysi luxusní a prestižní značka, která vozila americké prezidenty, nyní tápe a neví kam dál. Důkazem toho jsou nové modely MKT a MKS.
Dva vozy s docela šíleným řešením přídě jsou již produkty minulých let. Nyní prošly faceliftem a při něm jim byla dodána ještě větší maska typická předělem ve středu, ve kterém se nachází značka.
Sedan MKS má být symbolem luxusního vyznění značky. Do modelového roku 2013 přináší překreslenou přední masku, která je symbolem tohoto auta. Nová je nejen maska, ale změnil se také přední nárazník včetně světel do mlhy, inovace se nevyhnuly ani zádi. Zkrátka relativně komplexní facelift.
Pod kapotou se nachází dvojice motorů, základem je 3,7 litrový Ti-VCT s výkonem 300 koní, připlatit si lze za přeplňovaný 3,5 EcoBoost o výkonu 355 koní. Se základním motorem je spojen pohon přední nápravy, připlatit si je možné za pohon všech kol. Ten je pro silnější motor standardem. Šestistupňová převodovka řadí automaticky.
Jakkoliv podivně vypadá exteriér, interiér nabízí notnou dávku luxusu, který plyne přinejmenším z fotek. Nabízí poměrně slušnou výbavu zahrnující mimo jiné i aktuální zábavní systém od Fordu s místním připojení k WiFi.
Crossover MKT je se sedanem poměrně značně spřízněný. Nabízí stejnou paletu motorů a pohonů, i další techniku. Dostal také obdobnou úpravu přídě a zádě v rozsahu takového středního faceliftu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.