Lincoln, kdysi luxusní a prestižní značka, která vozila americké prezidenty, nyní tápe a neví kam dál. Důkazem toho jsou nové modely MKT a MKS.
Dva vozy s docela šíleným řešením přídě jsou již produkty minulých let. Nyní prošly faceliftem a při něm jim byla dodána ještě větší maska typická předělem ve středu, ve kterém se nachází značka.
Sedan MKS má být symbolem luxusního vyznění značky. Do modelového roku 2013 přináší překreslenou přední masku, která je symbolem tohoto auta. Nová je nejen maska, ale změnil se také přední nárazník včetně světel do mlhy, inovace se nevyhnuly ani zádi. Zkrátka relativně komplexní facelift.
Pod kapotou se nachází dvojice motorů, základem je 3,7 litrový Ti-VCT s výkonem 300 koní, připlatit si lze za přeplňovaný 3,5 EcoBoost o výkonu 355 koní. Se základním motorem je spojen pohon přední nápravy, připlatit si je možné za pohon všech kol. Ten je pro silnější motor standardem. Šestistupňová převodovka řadí automaticky.
Jakkoliv podivně vypadá exteriér, interiér nabízí notnou dávku luxusu, který plyne přinejmenším z fotek. Nabízí poměrně slušnou výbavu zahrnující mimo jiné i aktuální zábavní systém od Fordu s místním připojení k WiFi.
Crossover MKT je se sedanem poměrně značně spřízněný. Nabízí stejnou paletu motorů a pohonů, i další techniku. Dostal také obdobnou úpravu přídě a zádě v rozsahu takového středního faceliftu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?