Mercedes Benz představuje novou generaci nadopovaného SUV ML63 AMG. Dovoluje připlatit si za vyšší výkon, klesla ale spotřeba.
Kupující se zálibou v silných a rádobysportovních SUV mají z čeho vybírat. Nyní přichází nová generace Mercedesu ML63 AMG, která by této skupině ráda pohnula s peněženkami.
Novinka dostala oproti minulé generaci objemově menší motor 5,5 litru (dosud 6,2), avšak díky přeplňování narostl výkon o 15 koní na 525 koňských sil. Pokud je to však kupujícímu málo, nabízí Mercedes možnost navýšení výkonu zvýšením plnícího tlaku turba až na 560 koní.
Součástí takzvaného Performance Packu je také mírné odlehčení nahrazením plechové kapoty karbonovým dílem, pár designových doplňků a odsunutí hranice omezovače z 250 na 280 koní. Zrychlení z klidu na sto trvá v tomto případě 4,7 sekundy, verze bez Performace packu to zvládá jen o 0,1 s pomaleji. O optimální přenos síly na silnici se stará pohon všech kol, řazení obstarává sedmistupňový automat.
Každého jistě potěší snížení spotřeby. Ta poklesla z 16,5 l, které automobilka udávala u minulé generace, na 11,8 l.
Dostupnost těchto poměrně speciálních vozů byla stanovena na duben příštího roku, základní cena by se měla pohybovat pod třemi miliony korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?