Mercedes Benz představuje novou generaci nadopovaného SUV ML63 AMG. Dovoluje připlatit si za vyšší výkon, klesla ale spotřeba.
Kupující se zálibou v silných a rádobysportovních SUV mají z čeho vybírat. Nyní přichází nová generace Mercedesu ML63 AMG, která by této skupině ráda pohnula s peněženkami.
Novinka dostala oproti minulé generaci objemově menší motor 5,5 litru (dosud 6,2), avšak díky přeplňování narostl výkon o 15 koní na 525 koňských sil. Pokud je to však kupujícímu málo, nabízí Mercedes možnost navýšení výkonu zvýšením plnícího tlaku turba až na 560 koní.
Součástí takzvaného Performance Packu je také mírné odlehčení nahrazením plechové kapoty karbonovým dílem, pár designových doplňků a odsunutí hranice omezovače z 250 na 280 koní. Zrychlení z klidu na sto trvá v tomto případě 4,7 sekundy, verze bez Performace packu to zvládá jen o 0,1 s pomaleji. O optimální přenos síly na silnici se stará pohon všech kol, řazení obstarává sedmistupňový automat.
Každého jistě potěší snížení spotřeby. Ta poklesla z 16,5 l, které automobilka udávala u minulé generace, na 11,8 l.
Dostupnost těchto poměrně speciálních vozů byla stanovena na duben příštího roku, základní cena by se měla pohybovat pod třemi miliony korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?