Trojdverové Picanto získalo prestížne ocenenie “iF product design”. Je to už štvrté ocenenie rovnakého druhu pre modely Kia za posledné tri roky.
Hoci od uvedenia nového modelu Kia Picanto na európsky trh uplynulo len niekoľko mesiacov, športovejšie ladený trojdverový model Kia Picanto stihol získať prestížne ocenenie “iF product design” za rok 2012. Okrem kvality dizajnu si porota všíma aj ďalšie kritériá, ako napr. kvalitu dielenského spracovania, mieru inovácií, ohľaduplnosť k životnému prostrediu, ergonómiu a bezpečnosť.
Kia sa stala držiteľom iF product design award už po štvrtýkrát v priebehu troch rokov. V minulosti bola táto cena udelená modelom Venga (2011), Sportage (2011) a Optima (2011). Značka Kia získala v uplynulých rokoch aj ocenenie Red dot design a to dokonca štryrikrát.
“Ocenenie iF product design pre Kia Picanto je pre náš team obrovským úspechom a zároveň uznaním našej firemnej stratégie zameranej na dizajn”, uviedol šéfdizajnér Kia Motors Peter Schreyer. “Druhá generácia Kia Picanto vyniká cieľavedomým a sebaistým dizajnom, pričom športové prvky sú zdôraznené trojdverovou verziou.”
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?